Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:19

29
اسفند
مهدی ترابی مرد سال فوتبال ایران شد

مهدی ترابی مرد سال فوتبال ایران شد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس تهران از نگاه مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ترابی بازیکن ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس تهران از نگاه مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان با کسب ۲۹/۲۴ درصد آرا به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد.

این نظرسنجی از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در سایت باشگاه خبرنگاران در دسترس مخاطبان بود که ترابی توانست بیشترین آرا را نسبت به رقبای خود به دست بیاورد.

پس از مهدی تهرابی، وریا غفوری (بازیکن تیم فوتبال استقلال) - علیرضا بیرانوند (دروازه‌بان تیم پرسپولیس) - سردار آزمون (مهاجم تیم فوتبال زنیت) و مهدی طارمی (بازیکن تیم ریوه آوه) به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

در ادامه نگاهی به عملکرد مهدی ترابی می اندازیم.

مهدی ترابی در این فصل می‌توان به عنوان نگین جواهرات پرسپولیس و فوتبال ایران یاد کرد. ستاره ملی پوش سرخ پوشان پایتخت که با عملکرد خیره کننده اش در کار‌های تهاجمی امتیاز‌های زیادی را به حساب صدرنشین فعلی لیگ واریز کرده است، حالا از نگاه مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد.

ترابی از ابتدای لیگ نوزدهم تا پایان سال ۹۸ عملکرد فوق العاده‌ای داشته است که نگاهی به آن می‌اندازیم.

مهدی ترابی

بازی کامل: پارس جنوبی جم- تراکتور تبریز- صنعت نفت آبادان- استقلال تهران- سپاهان اصفهان- ماشین سازی تبریز (جام حذفی) - شهرخودرو مشهد- شاهین شهرداری بوشهر- ماشین سازی تبریز- نفت مسجد سلیمان- صنعت نفت آبادان (جام حذفی) ذوب آهن اصفهان- گل گهر سیرجان- سایپا تهران- پارس جنوبی جم - تراکتور تبریز- پرسپولیس تهران - الشارجه امارات (لیگ قهرمانان)

به عنوان یار تعویضی به بازی آمده: شهرداری ماهشهر (جام حذفی- ۴۵)

تعویض شده: پیکان تهران (۸۳) فولاد خوزستان (۷۸) نساجی (۷۷) صنعت نفت آبادان (۸۴) الدحیل قطر (لیگ قهرمانان- ۴۵) شهرخودرو (۹۰)

گل: پارس جم (رفت و برگشت) پیکان- فولاد- صنعت نفت (حذفی) ذوب آهن (۲ گل) گل گهر- شهرخودرو

پاس گل: صنعت نفت- استقلال- شاهین (۲) گل گهر- شهرداری ماهشهر- شارجه (۲) شهرخودرو

کارت زرد: پیکان- تراکتور

۲۵ بازی- ۱۶۲۰ دقیقه حضور در زمین- ۹ گل- ۹ پاس گل- ۲ کارت زرد

ترابی در تمام بازی‌های این فصل پرسپولیس حضور داشته و از این لحاظ در این تیم رکورددار است.

او در لیگ برتر بهترین گلزن تیمش بوده، اما در مجموع رقابت‌های لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا پس از علی علیپور در جایگاه دوم برترین گلزنان پرسپولیس قرار می‌گیرد.

همچنین این وینگر ۲۵ ساله اهل استان البرز با ۹ پاس گل بهترین پاسور تیمش در فصل جاری و البته با ۶ پاس بهترین پاسور لیگ برتر محسوب می‌شود.

تاثیرگذاری ترابی در تیم گابریل کالدرون بسیار ملموس‌تر از دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی در پرسپولیس است چراکه ۸ گل او در زمان حضور این سرمربی آرژانتینی در جمع سرخ پوشان پایتخت زده شد و در زمان سرمربی جدید و ایرانی پرسپولیس او در ۵ بازی لیگ و ۲ بازی لیگ قهرمانان تنها موفق به زدن یک گل مقابل شهرخودرو و همچنین ارسال یک پاس گل برابر تیم مجتبی سرآسیایی و دبل در انجام دادن این کار با الشارجه امارات شد.

از گل‌های سه امتیازی او در لیگ برتر می‌توان به گل‌هایی که در بازی‌های رفت و برگشت مقابل پارس جنوبی جم و فولاد اشاره کرد که در هر سه دیدار پرسپولیس با تک گل ترابی به پیروزی رسید. در واقع ۹ امتیاز از ۴۷ امتیاز فعلی مدافع عنوان قهرمانی، به شکل مستقیم با ضربات نهایی این بازیکن ملی پوش به دست آمده است. ضمن اینکه دبل او برابر ذوب آهن (۳ بر صفر به سود پرسپولیس) و گل‌های در دیدار با پیکان و گل گهر (در هر ۲ بازی که با نتیجه ۲ بر یک به سود پرسپولیس تمام شد، ترابی گل اول تیمش را به ثمر رساند) نقش غیر قابل انکاری در پیروزی این تیم داشت.

ترابی تک گل منجر به صعود سرخ‌ها به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را در بازی با صنعت نفت وارد دروازه حریف کرد.

برد پرسپولیس در دیدار با صنعت نفت، استقلال (یک بر صفر) گل گهر (۲ بر یک) شهرداری ماهشهر (۲ بر صفر) هم با گل‌هایی حاصل شد که او پاس آن‌ها را ارسال کرد.

ترابی بی شک بهترین فصل تاریخ حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد و با این روند فوق العاده یکی از نامزد‌های اصلی کسب عنوان برترین بازیکن لیگ در پایان نوزدهمین دوره این رقابت‌ها خواهد بود.

برچسب ها: باشگاه پرسپولیس، مهدی ترابی، تیم فوتبال پرسپولیس، مرد سال فوتبال تعداد بازديد: 449 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز