Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:33

16
بهمن
آنچه درباره ترکیب استقلال و پرسپولیس در شهرآورد 92 باید بدانید

آنچه درباره ترکیب استقلال و پرسپولیس در شهرآورد 92 باید بدانید

گروه ورزش: شمارش معکوس برای رویارویی دوباره استقلال و پرسپولیس بالاخره به سر رسید و دو حریف سنتی امروز پنجشنبه در هوای سرد بهمن ماه از ساعت 15 و 30 دقیقه به دیدار هم می روند.

گروه ورزش: شمارش معکوس برای رویارویی دوباره استقلال و پرسپولیس بالاخره به سر رسید و دو حریف سنتی فردا پنجشنبه در هوای سرد بهمن ماه از ساعت 15 و 30 دقیقه به دیدار هم می روند.

تا پیش از شهراورد حساس فردا پرسپولیس با 40امتیاز در صدر جدول جاخوش کرده و استقلال با یک بازی کمتر 32 امتیازی است. فردا تیم برنده کمربندها را برای قهرمانی در لیگ نوزدهم محکم تر خواهد بست. استقلال چاره ای جز برد ندارد تا همچنان در صف مدعیان باقی بماند و پرسپولیس هم می خواهد با غلبه بر استقلال راه را برای پوکر قهرمانی بازکند. آبی ها می خواهند سال ها ناکامی را برای هوادارانشان جبران کنند و قرمزها می خواهند تاثیر خودشان در قهرمانی های سه سال گذشته را بالاتر از برانکو به اهالی فوتبال نشان دهند.

نخستین حاشیه جالب دربی فردا در شماره آن است. در روزهای اخیر اختلاف جالبی بین هواداران پرسپولیس و استقلال و فوتبالی ها رخ داده است. عده ای می گویند دربی بهمن 98 نود و یکمین دربی سرخابی های پایتخت است اما عده ای معتقدند دربی 92 است.

بیشتر استقلالی ها معتقد به دربی 91 هستند و پرسپولیسی ها به دربی ۹۲ اعتقاد دارند. سوپر جام ایران که برگزار نشد دربی 91 بود که با رای دادگاه عالی ورزش 3 بر صفر به نفع پرسپولیس رقم خورد. طبق قوانین و مقررات فیفا تعداد بازی ها بر اساس آمار به حساب می آید نه اینکه حتما باید بازی برگزار شود. بر اساس آمار رسمی دربی روز پنجشنبه دربی 92 محسوب می شود. 

بر اساس امار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در 90+1 دیدار به مصاف هم رفته‌اند، این هفته جدال 92 خود را در استادیوم آزادی برگزار خواهند کرد. استقلال 26 و پرسپولیس 24 برد به ثبت رسانده و 41 بازی به تساوی انجامیده است.

بررسی عملکرد مربیان تیم‌های استقلال و پرسپولیس در داربی‌های پایتخت نشان می‌دهد منصور پورحیدری از استقلال و علی پروین از پرسپولیس به ترتیب بیش‌ترین پیروزی و شکست را در این رقابت‌های تجربه کرده‌اند.

در استقلال منصور پور حیدری با ۶ برد و بیش‌ترین تعداد پیروزی در داربی به دست آورده است و رایکوف با ۵ باخت در ۱۵ بازی که در داربی حضور داشته، بیش‌ترین شکست را متحمل شده است.

در پرسپولیس هم علی پروین با بیش‌ترین حضور خود به عنوان سرمربی در شهرآورد پایتخت، با کسب ۵ برد و ۸ باخت،‌ بیش‌ترین برد و باخت را در داربی تجربه کرده است.

دومین حاشیه خاص دربی امروز سبک و سن مربیان دو تیم است که هر یک در دوران بازی از بازیکنان تاثیرگذار استقلال و پرسپولیس به شمار می امدند و حالا روی نیمکت با هم زورآزمایی می کنند. 

فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی هر دو عاشق ایجاد موقعیت گل هستند ولی با نقشه های های مختلف تاکتیکی. فرهاد و یحیی که تمام بازی ها پس از آغاز نیم فصل دوم را با پیروزی پشت سر گذاشته اند می دانند با توجه به توان فنی هر 22 بازیکن داخل زمین هر تیمی در این دربی بترسد و رو به دفاع بیاورد، نه تنها نتیجه بازی را واگذار کرده است، بلکه فوتبال را هم به تیم مقابل و تماشاگران حریف باخته است.

 هر دو مربی هم در ایجاد تاکتیک مالکانه و هم در ایجاد تاکتیک در اختیار داشتن فضا به جای توپ متبحر هستند و می توانند با توجه به لحظات بازی در طول 90دقیقه با ایجاد تله برای تیم حریف تصمیم خود را اجرایی و ضربه کاری را بزنند.

*مجیدی: هجومی بازی می کنیم

فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال ظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش از داربی ۹۱ اظهار کرد: برایم مهم نیست که تیم چقدر گل می‌خورد؛ مهم این است که دو برابر گل خورده، گل بزند و به همین دلیل فردا برای یک بازی تهاجمی به میدان می‌رویم.

او درباره مصدومیت دیاباته گفت: آقای دیاباته بازیکن تاثیرگذاری برای تیم ماست و در بازی‌های قبلی هم این موضوع را نشان داده است. در ساختار دفاعی و حمله ما شکلی به وجود آمده که هر بازیکنی می‌تواند کار آقای دیاباته را انجام دهد. من از بازیکنان خواستم که برای بردن تمرکز داشته باشند. تیم‌های برنده تمرکزشان روی بردن است، تیم‌های بازند هم تمرکزشان روی تیم حریف است.

سرمربی استقلال در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی فردا سورپرایزی دارد؟ اظهار کرد: نه، هیچ سورپرایزی ندارم.

*گل محمدی: بازیکنان پرسپولیس برنده به دنیا آمده‌اند

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس هم ظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش از داربی ۹۱ اظهار کرد: یک بازی ویژه را در پیش داریم.  تیم پرسپولیس در سال‌های اخیر نشان داده که از نظر ذهنی و فنی فوتبال خوبی را ارائه کرده است. ما بازیکنان باغیرتی داریم که همیشه در شرایط حساس و سخت توانستند تصمیمات خوبی بگیرند و بازی‌های خوبی از خودشان نشان دهند. آن‌ها ذهنیت قوی‌ای دارند و برنده به دنیا آمده‌اند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا قرار است مقابل استقلال یحیی جدیدی باشد؟ گفت: فوتبال مالکانه نیاز به زمان دارد و در شرایطی که مسابقه‌ای نداشته باشید. شما باید یک نیم فصل را داشته باشید که بتوانید بازی تدارکاتی و تمرینات اختصاصی داشته باشید. من وقت زیادی نداشتم و نمی‌توانستم روی بحث فوتبال مالکانه زمان بگذارم چون زمان‌بر بود و احتمال دادم بازیکنان قابلیت خودشان را هم از دست بدهند. رفته رفته این موضوع بهتر می‌شود و موضوع مهم این است که از تمام ظرفیت‌مان استفاده کنیم. موضوع مهم این است که ما دفاع تیمی خوبی داریم و انتقال بازی به خوبی انجام می‌شود. در حال حاضر وقت بازی مالکانه نیست.

برچسب ها: پرسپولیس، استقلال، ترکیب پرسپولیس، دربی، داربی، ترکیب استقلال، بازی پرسپولیس و استقلال تعداد بازديد: 544 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز