Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 05:29

15
بهمن
۹ تقابلی که دربی ۹۱ را دلچسب می‌کنند

۹ تقابلی که دربی ۹۱ را دلچسب می‌کنند

این بارمهم‌ترین نبرد باشگاهی ایران، هم آورد مردانی خواهد شد که تا پای نفس برای هوداران خود می‌جنگند؛در این بازی یحیی و فرهاد تا قبل از سوت بازی نقش خواهند داشت.

 پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۱۵:۳۰ دربی ۹۱ در ورزشگاه آزادی بین دو بزرگ فوتبال ایران و آسیا برگزار خواهد شد. پرسپولیس با ۴۰ امتیاز در صدر جدول جاخوش کرده و استقلال با یک بازی کمتر ۳۲ امتیازی است. بازی بزرگ فرارسیده، پنج شنبه تیم برنده کمربند‌ها را برای قهرمانی در لیگ نوزدهم محکم‌تر خواهد بست. استقلال چاره‌ای جز برد ندارد تا همچنان در صف مدعیان باقی بماند و پرسپولیس هم می‌خواهد با غلبه بر استقلال راه را برای پوکر قهرمانی بازکند. آبی‌ها می‌خواهند سال‌ها ناکامی را برای هوادارانشان جبران کنند و قرمز‌ها می‌خواهند تاثیر خودشان درقهرمانی‌های سه سال گذشته را بالاتر از برانکو به اهالی فوتبال نشان دهند.


برای خوب بودن همه باید وظایف تاکتیکی شان درست انجام دهند، دوئل‌های بزرگ و فراموش نشدنی که تا ابد ذهن هواداران در گیر خود می‌کندو موجب افتخار هواداران در هر کوی و بزمی می‌شود در دربی‌های گذشته کم نداشتیم:


ناصرمحمدخانی با رضاحسن زاده، صمدمرفاوی با مرتضی فنونی زاده، فرشاد پیوس با شاهین بیانی، شاهرخ بیانی با ضیا عربشاهی، مجیدنامجو مطلق با رحیم یوسفی و مجتبی محرمی با امیرقلعه نویی و نمونه‌های مختلف دیگری که همچنان ذهن هواداران باآن خاطره سازی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بلیت فروشی دربی 92 استقلال و پرسپولیس آغاز شد


این شما واین بازیگران پرده بزرگ و تماشائی دربی ۹۱:

۱-علی علیپور- روزبه چشمی؛ روزبه اجازه هت تریک به علیپور را می‌دهد؟

در دربی دو سال قبل (آبان ۹۶) بعد از ضربه سر سیدجلال توپ پشت روزبه چشمی افتاد، فرار علیپور که عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتری پرسپولیس یدک می‌کشد با پنالتی چشمی و گلزنی اش از روی نقطه پنالتی و برد قرمز‌ها همراه بود، انتقادات از روزبه به جهت کند بودن در دفاع زیاد شد. دو سال گذشته است علیپور کم رمق و گل نزن دراوایل فصل با سابقه دو بار گلزنی به استقلال در دربی‌ها دوباره به روز‌های اوج خود برگشته و چشمی در سه بازی گذشته خط دفاعی را رهبری کرده و استقلال را به سلامت از پلی آف لیگ قهرمانان آسیا گذرانده و به این دربی رسانده است. چشمی برای زدودن فرار علیپور از فضای پشتش در دربی ۸۶ روز سختی برابر علیپوری دارد که درآخرین بازی برابر نفت آبادان نشان داد هر وقت فرار کند، مدافع مستقیم را به مشکل می‌اندازد. برنده این دربی می‌تواند نتیجه دربی رارقم بزند.

۹ تقابلی که دربی ۹۲ را دلچسب می‌کنند

۲- مطهری- کنعانی زادگان؛ کنسرت ارسلان در آزادی؟

پزشکان می‌گویند شیخ دیاباته دربی را به دلیل مصدومیت از دست داد و به بازی نخواهد رسید، شجاع خلیل زاده هم محروم است. دربی دوئل دیگری در پیش دارد. ارسلان مطهری جانشین ماشین گلزنی و ببر سیاه استقلال در دربی است. ارسلان مطهری با آمار ۳ گل در سه بازی گذشته آبی‌ها که دو بازی آن نیز به عنوان جانشین وارد بازی شد از شم گلزنی بالایی برخوردار است. پسر استقلالی که تو رویاهاش همیشه برای این بازی و جشن و پایکوبی در کنار جایگاه ۸ با گیتار معروف خودش خیالبافی کرده، باید به مصاف کنعانی زادگانی برود که درتیم ملی ثابت ودر پرسپولیس یحیی ذخیره است. توان دفاعی کنعانی زادگان برابر شم گلزنی ارسلان لحظات قشنگی ترسیم خواهد کرد. کنعانی زادگان و هواداران ارتش سرخ هر کاری خواهند کرد تا ارسلان گیتاربدست نشود.


۳- وحید امیری- مهدی دانشگر؛ دور از رفاقت برای هم باشگاهی‌ها

دو همبازی سابق در نفت تهران این بار رودروی هم در دربی. وحید امیری خوش تکنیک و جنگنده که یک تنه تراکتور دو هفته قبل از پیش روی برداشت و قدرت حمل توپ بالایی دارد برابر دانشگری قرار خواهد گرفت که بعد ازشروعی نامطمئن در استقلال این روز‌ها یکی از ستون‌های خط دفاعی استقلال می‌باشد. جنگ این دو از دقیقه اول بازی شروع خواهد شد، امیری اگر روز خوبش باشد، دانشگر امتحان بزرگی را پشت سرخواهد گذاشت. وجود امیری از نفوذ‌های گاه و بی گاه دانشگر جلوگیری خواهد کردو جنگ این دو تا دقیقه ۹۰ ادامه خواهد داشت. شناخت این دو بخاطر دو سال تمرین در کنار هم می‌تواند بر جذابیت‌های دربی اضافه کند.


۴-قائدی - شیری؛ روزاثبات شایستگی‌ها

مهدی قائدی موثرترین بازیکن لیگ با ۹ گل زده و ۵ پاس گل، زوج زهرآگین و خطرناک خودش دیاباته را در کنار خود نمی‌بیند و به جای او ارسلان مطهری در ترکیب استقلال است. قائدی که درحمل توپ و دریبل مدافعان روبروی خود توان بالائی دارد، شنبه جنگی تمام عیار با دفاع راست پرسپولیس مهدی شیری خواهد داشت. شیری که فوتبال درگیرانه را خوب بازی می‌کند پنج شنبه برای متوقف کردن بهترین بازیکن و گلزن لیگ کار سختی خواهد داشت. آیا مهدی شیری اجازه می‌دهد قائدی در ۲۱ سالگی و در این دربی ره صد ساله را بپیمایدو خاطره‌ای ماندگار برای خود و هواداران تشنه برد استقلال بسازد؟ هردوی بازیکنان می‌خواهند هنر خود را به رخ اهالی فن بکشند. شیری با مهار موثرترین بازیکن لیگ تاکنون و قائدی با ادامه راه باشکوه اول فصل.


۵-کمال کامیابی نیا- فرشید اسماعیلی؛ کی با تعصب تراست؟

هر دو طعم تلخ محرومیت در دربی کشیده اند و قدر حضور در این بازی را زیاد می‌دانند. فرشید که در غیاب کامیابی نیا گل تماشائی دربی بهمن ۹۵ را به پرسپولیس زد، با ازدست دادن پنالتی در دربی ۹۰ فاصله عرش تا فرش را به سرعت پیمود. اسماعیلی پر انگیزه برای این دیدار با اشتباه دید داور دربی رفت لیگ امسال را از دست داد و به عنوان پلی میکر استقلال رودروی کمالی قرار خواهد گرفت که مشکل کتفش را ریشه‌ای حل کرده و عادت ندارد به کسی باج دهد. مهم نیست برنده این دوئل که درگیری‌های زیادی در بازی خواهند داشت چه کسی می‌باشد، مهم این است که تماشاگران هر دوتیم از هر دوی بازیکنان خود در پایان بازی می‌خواهند نای بلند شدن هم نداشته باشند.

۹ تقابلی که دربی ۹۲ را دلچسب می‌کنند

۶- علی کریمی- بشاررسن؛ جنگ مدیریت و خلاقیت

بشار رسن که از دقیقه ۶۷ بازی با نفت درآبادان به جای کریستین اوساگوآنا وارد بازی شد، به احتمال فرآوان در ترکیب اصلی پرسپولیس خواهد بود تا وحید امیری زوج خط حمله علیپور شود. بشار خوش تکنیک و خوش فکر در برابر بهترین هافبک این روز‌های استقلال قرار خواهد گرفت. اگر بشار روز خوبش نباشد و توان کریمی در کمک به خط دفاعی خرج نشود خط دفاعی پرسپولیس روز سختی را سپری خواهند کردوکریمی که ریتم بازی استقلال در دستان اوست، به جهت جبران پنالتی از دست داده دربی ۹۰ بازی را برای آبی‌ها درخواهد آورد. شاید فقط شاید نقطه آغاز خوب بودن هر دوتیم از همینجا شروع شود. علی کریمی باانگیزه و مدیر و یا بشاررسن جنگنده و خوش فکر پیروز این میدان خواهند بود؟ نبرد این دو تا دقیقه ۹۰ در نتیجه بازی موثر خواهد بود.


۷-مهدی ترابی، مسعود ریگی؛ یک دربی جدا

موثرترین بازیکن قرمز‌ها برابر زحمتکش‌ترین مردآبی‌ها قرار خواهد گرفت، مهدی ترابی خصایص منحصر به فردی دارد، دارای قدرت حمل توپ بالاست. خوش تکنیک، شوتزن و پاسور می‌باشد. او اگر روزش باشد خیال هواداران پرسپولس راحت خواهد بود. درنقطه مقابل استقلالی‌ها هم خیالشان راحت است اگر روز، روز مسعود ریگی باشد، او توان این را دارد که اجازه هیچ کاری را به واحد ترابری و لجستیک (ترابی) پرسپولیس ندهد. "مورچه کارگر" لقب ریگی است که کاملا فداکارانه در خدمت تیم زحمت می‌کشد تا بهره اش را کل تیم ببرد. اگر هردوی این دو بازیکن در بهترین فرم بدنی و ذهنی خودشان باشند می‌توانیم برای این بازی دو دوربین جدا تعبیه کنیم و درشبکه‌های دیگر تلویزیونی فارغ از دیدار دربی به یاد گذشته‌ها فوتبال "تک به تک" ببینیم پر از صحنه‌های ناب و ازش لذت ببریم.


۸-وریا غفوری-محمدانصاری؛ احترام هر دو واجب است

دو مرد دوست داشتنی و محبوب نزد هواداران هر دوتیم. کاپیتان و امید اول آبی‌ها با فرار‌های دیدنی از لب خط، ارسال‌های خطرناک و کاشته‌های بی نقص به شهرآوردی رسیده که قبلا در مخالف‌ترین منطقه بازیش جائی که صد سالی یه بار هم راهش در زمین به آنجا نمی‌فته به قرمز‌ها تیر خلاص زده. با تعصب و جنگنده است، او مثل ترابی برای قرمز‌ها امیداول آبی‌ها است. او که در دل تک تک آبی‌ها جا بازکرده می‌تواند یه تنه در سرنوشت بازی موثر باشد، روبروی او محمد انصاری مدافع قابل احترام قرمزهاست، مردی دوست داشتنی با بازی ساده و موثر و کاملا در خدمت تیم. او همیشه یکی از ۱۱ گزینه اصلی مربیان پرسپولیس در ترکیب اصلی بوده است که خود گواه توانائی‌های بالای این بازیکن می‌باشد. برنده جنگ وریا و انصاری هرچی باشه از احترام این دو نزد هواداران دو تیم کم نخواهد کرد.

۹ تقابلی که دربی ۹۲ را دلچسب می‌کنند

۹-علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی؛ دوئل نهائی و اصلی اینجاست

علیرضا بیرانونددروازه بان اول ایران شاید آخرین دربی باشد که درون دروازه پرسپولیس است. او قرار است درآخر فصل مسافر بلژیک شود. سابقه برد، باخت و تساوی در دربی‌ها برای او لحظات تلخ و شرینی را رقم زده است. قدرت بالای ذهنی او باعث شده بازیکنان استقلال در دو بازی آخر توان زدن پنالتی به او را نداشته باشند. قرمز‌ها با داشتن او خیالشان از خط دروازه راحت است. سید این روز‌های آبی‌ها در دربی قبل در دقایق آخر گلی خورد که شکست استقلال را رقم زد. دروازه بان اول آبی پوشان که این فصل از سایه دروازه بان بزرگ آبی‌ها رحمتی خارج شد می‌تواند در این بازی دوباره خود را ملی پوش معرفی کند. روز اگر روز حسینی باشد دروازه استقلال بیمه خواهد بود. آثار تمامی جنگ‌ها و دوئل‌های دربی اینجا رونمائی خواهد شد. هر گلری که بهتر باشد می‌تواند مرهم دل هواداران، سایربازیکنان و مربیان باشد. نتیجه اینجا رقم می‌خورد.

۹ تقابلی که دربی ۹۲ را دلچسب می‌کنند

نقش سایر بازیکنان دو تیم

سیدجلال حسینی: نیازی به تعریف او نیست، از سپاهان تا پرسپولیس هر جا بوده قهرمان بوده و سابقه گلزنی به استقلال را هم دارد. دوئل با او معنایی ندارد او باید همه جای خط دفاعی باشد.


احمدنورالهی: کاپیتان دوم قرمز‌ها هم با سابقه گلزنی دردربی، در همه جای زمین هست برای او فوتبال در تمام نقاط زمین بازی می‌شود و او از همه نقاط زمین خاطره می‌سازد. او کارخودش می‌کند ومثل ماشین درخدمت تیم است.


شاهین طاهرخانی: اولین دربی خود پشت سرخواهد گذاشت، او باید بداند مدافعان سابق استقلال امیرحسین صادقی و پیروز قربانی در اولین دربی دوران ورزشی خود بدون نقص کارکردند. جابجائی‌ها امیری، ترابی و علیپور در خط جلوی پرسپولیس او را به چالش خواهید کشید. شاهین می‌تواند جای خود را در ترکیب استقلال در این بازی تا پایان لیگ محکم کند.


هرویه میلیچ: او می‌تواند با اضافه شدن به قائدی فشار حملات استقلال از جناح چپ و راست پرسپولیس جائی که شیری و سیدجلال هستند بیشتر کند. میلیچ در زمان حمله خطرناک است. او می‌تواند برگ برنده فرهاد باشد اگر قرمز‌ها در زمین فراموشش کنند.

منبع: ورزش سه

برچسب ها: مهدی قائدی، پرسپولیس، استقلال، علی علیپور، دربی، یحیی گل محمدی، فرهاد مجیدی، شهرآورد پایتخت تعداد بازديد: 359 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز