Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:53

8
آذر
آیا تغییر در دستور کار قرمز‌ها قرار گرفته است؟

آیا تغییر در دستور کار قرمز‌ها قرار گرفته است؟

گرچه مهدی ترابی در بازی سه‌شنبه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، دست پرسپولیس و به‌خصوص کالدرون را گرفت و تیم را با گل خود به مرحله بعد برد؛ اما مشخص است که پرسپولیس دیگر آن تیم متحد سابق نیست.

بلافاصله بعد از برد یک بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان، محمدحسن انصاری‌فرد مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: «هیچ اولتیماتومی به گابریل کالدرون نداده‌ایم و در پایان نیم‌فصل، عملکرد او را بررسی خواهیم کرد.»

پرسپولیس با آن‌که در خانه بازی می‌کرد؛ اما از نظر تاکتیکی زیر سایه مهمانش قرار داشت و همین کافی بود تا تماشاگران از شکل بازی پرسپولیس کلافه شوند. آن‌ها سه سال شیرین را با برانکو تجربه کرده بودند و حالا تیمشان در بازی با همه تیم‌ها دچار عذاب می‌شود. شکست آن‌ها مقابل نفت مسجد سلیمان در آخرین بازی لیگ برتر نشان داد این تیم تا ایده‌آل‌های هواداران چقدر فاصله دارد.

گرچه مهدی ترابی در بازی سه‌شنبه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، دست پرسپولیس و به‌خصوص کالدرون را گرفت و تیم را با گل خود به مرحله بعد برد؛ اما مشخص است که پرسپولیس دیگر آن تیم متحد سابق نیست.

جرقه اختلاف
درست همان اتفاقی که در یوونتوس مائوریتزیو ساری افتاد را در پرسپولیس هم شاهد بودیم. با این تفاوت که کریستیانو رونالدو به وضوح، نارضایتی‌اش از نیمکت‌نشینی را به معرض دید عکاسان و تصویربرداران گذاشت، ولی در پرسپولیس شاهد اعتراضی نبودیم.
کار کالدرون وقتی گره خورد که او تصمیم گرفت سید جلال حسینی را به نیمکت زنجیر کند. سیدجلال بعد از گذراندن روز‌های مصدومیت به مرز آمادگی رسید؛ اما سرمربی تیم ترجیح می‌داد او را به زمین نفرستد. واکنش سیدجلال در روز‌های نیمکت‌نشینی فقط یک جمله بود: «مشکلی برای بازی کردن ندارم.»

یاس «امید»
بعد از سیدجلال نوبت به امید عالیشاه رسید و کاپیتان دوم تیم هم از عملکرد سرمربی ناراضی شد. گرچه امید هم مثل سیدجلال ترجیح داد کسی از عدم رضایتش بویی نبرد، اما نزدیکان تیم متوجه شده‌اند که سرمربی، دل دو کاپیتان را با خود ندارد.

آقای گل هم رانده شد
علی علیپور، آقای گل دو فصل قبل لیگ برتر، در این فصل به شکلی محسوس افت کرده و همین وضعیت موجب اختلافاتی بین او و کادر فنی شده است.

در پایان بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان که با برد یک بر صفر مهمان همراه شد، تماشاگران به‌شدت به کار تیم اعتراض کردند و کالدرون هم در کنفرانس مطبوعاتی، خط حمله تیمش را نشانه رفت و با اشاره به علیپور گفت من نمی‌توانم خودم به زمین بروم و گل بزنم.

کالدرون اعتراض خود به علیپور را در بازی سه‌شنبه با صنعت نفت در جام حذفی نشان داد و ۵۹ دقیقه او را روی نیمکت نشاند.
فاصله گرفتن کالدرون از مهره‌های کلیدی تیمش دقیقا همان اشتباه استراتژیک این فصل است. اشتباهی که قطعا به برکناری او منجر خواهد شد.

تیم، ناراضی است
اخبار رسیده از درون تیم پرسپولیس حاکی است که تقریبا همه عناصر حاضر در پرسپولیس این فصل، از عملکرد و رفتار سرمربی تیم ناراضی هستند. کالدرون در این فصل نشان داد که هنر ایجاد ارتباط با بدنه تیم را ندارد؛ همان هنری که برخی مربیان مانند گواردیولا و کلوپ را به سرآمد مربیان دنیا تبدیل کرده است.

کالدرون پایان فصل را نمی‌بیند
گرچه انصاری‌فرد در پایان بازی سه‌شنبه گفت هیچ‌گونه اولتیماتومی به سرمربی آرژانتینی داده نشده؛ اما تجربه اتفاقات گذشته به ما می‌گوید اتفاقا این مربی به‌شدت در خطر اخراج قرار دارد. فدراسیون فوتبال هم آن‌قدر اوضاع تیم ملی و روابط فدراسیون با سرمربی بلژیکی را گل و بلبل توصیف کرد که دانستیم او در آستانه جدایی از فوتبال ایران قرار دارد!

باشگاه به دنبال جایگزین
اخبار رسیده از درون تیم نشان می‌دهد که بازیکنان به هیچ وجه از سرمربی تیم راضی نیستند و محمدحسن انصاری‌فرد هم راهی جز تحمل کالدرون ندارد و از نظر حقوقی، به دنبال راهی می‌گردد تا با کمترین خسارت از این مربی جدا شود. این روز‌ها حساب باشگاه خالی است و بیشتر پول باشگاه در این فصل، از قبل خرج شده است! انصاری‌فرد هم به دنبال تامین منابع مالی جدید است و هم نمی‌خواهد باری اضافه برای باشگاه ایجاد کند، به همین دلیل فعلا راهی جز تکذیب اخراج کالدرون ندارد.

گزینه‌های روی میز
در میان مربیانی که از پرسپولیس شناخت دارند و امکان نشستن روی نیمکت پرسپولیس برای آن‌ها وجود دارد فقط دو نام بزرگ دیده می‌شود: علی دایی و افشین قطبی.

هر دو مربی سابقه قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه دارند. قطبی به عنوان سرمربی قهرمان لیگ برتر شده است و دایی هم در اوج بحران‌ها و مشکلات پرسپولیس، این تیم را قهرمان جام حذفی کرد. البته قطبی که اینک در چین مربیگری می‌کند، آرزوی قلبی‌اش را مربیگری در لیگ حرفه‌ای آمریکا (MLS) عنوان کرده و به نظر می‌رسد امیدی به بازگشت به لیگ ایران ندارد؛ اما علی دایی گزینه‌ای است که سهل‌الوصول‌تر به نظر می‌رسد؛ اما باید دید با انصاری‌فرد کنار می‌آید یا خیر.

دیگر گزینه‌ها
پرسپولیسی‌ها خواهان بازگشت برانکو هستند؛ اما کار این مربی با فدراسیون فوتبال تمام شده و او به آرزوی خود یعنی نشستن روی نیمکت مربیگری تیم ملی ایران می‌رسد. او در زمان حضور کی‌روش در فوتبال ایران زجر فراوانی کشید، چون نیمکت ایران را دوست داشت و آن را در اختیار کی‌روش می‌دید.

علیرضا مرزبان هم سابقه مربیگری پرسپولیس را دارد. او حتی مربیگری تیم ملی مونته‌نگرو را هم در کارنامه دارد. آن روز‌ها او در کنار کرانچار حضور داشت.

البته خود کرانچار هم در میان گزینه‌ها هست؛ اما شایعاتی که درباره او ساخته‌اند و عملکرد او در تیم امید شاید او را از دایره گزینه‌های پرسپولیس دور کند.

یک گزینه جدید و عجیب
پرسپولیسی‌ها خیلی ناگهانی برانکو را از کف رفته دیدند. برانکو در بدترین روز‌های فصل دست قرمز‌ها را در پوست گردو گذاشت و آن‌ها را به بحرانی سپرد که کار را به تجمع مردم جلوی در باشگاه هم کشاند.

هواداران پرسپولیس در آن روز‌های تلخ، دوست داشتند یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تیمشان بنشیند؛ ولی این اتفاق نیفتاد و یحیی در مشهد ماندنی شد. حالا در این روز‌ها یک گزینه جدید وجود دارد و هواداران پرسپولیس، او را بالاتر از کالدرون می‌دانند: مهدی تارتار.

تارتار با یک تیم بی‌پول و بحران‌زده به نام نفت مسجد سلیمان و بدون آنکه ستاره‌ای چند میلیاردی در اختیار داشته باشد، این فصل را به‌خوبی سپری کرده است. نفت مسجد سلیمان با ۱۷ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و تنها دو پله و دو امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد با این تفاوت فاحش که نفت مسجد سلیمان مهدی تارتار در این فصل شکست را تجربه نکرده، ولی پرسپولیس کالدرون ۴ بار طعم شکست را چشیده است. به این دلایل شاید مهدی تارتار گزینه ارزان و در اختیاری باشد که مدیرعامل پرسپولیس می‌تواند به او هم فکر کند؛ البته باید نظر هواداران را هم درباره این گزینه پرسید.

منبع: جام جم

برچسب ها: پرسپولیس، گابریل کالدرون، امید عالیشاه، علی علیپور، سید جلال حسینی تعداد بازديد: 428 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز