Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:21

7
آذر
جونیور براندائو چگونه سر از پرسپولیس درآورد؟

جونیور براندائو چگونه سر از پرسپولیس درآورد؟

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در نشست مطبوعاتی روز گذشته باز هم کلماتی علیه یکی دو بازیکن تیمش به زبان آورد؛ رفتاری که پیش از این نیز از او مشاهده شده است.

، کنفرانس خبری گابریل کالدرون بعد از پیروزی مقابل نفت آبادان فرصتی برای اعلام قطع امید از جونیور براندائو، مهاجم برزیلی پرسپولیس بود. کالدرون دیروز گفت که او حتی در تمرین‌های پرسپولیس هم جایی ندارد. براندائو که در این فصل برای اولین بار در هفته دوم برای سرخ پوشان به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، خیلی زود مورد انتقاد رسانه‌ها و هواداران قرار گرفت و در نهایت در هفته هفتم مقابل پیکان آخرین مسابقه خود را انجام داد و از آن پس بعد از نیمکت نشینی، حالا در دو بازی متوالی حتی روی نیمکت پرسپولیسی‌ها هم نمی‌نشیند. البته خود او از این وضعیت کاملا ناراضیست و در جستجوی راهی برای فسخ و بازگشت به تیمی است که از آنجا به پرسپولیس آمده تا شاید بتواند خود را پیدا کند. او بازیکن جوانیست و بدون توجه به اینکه چه کیفیتی دارد دوست دارد فعلا در حرفه فوتبال باقی بماند، پول بسازد و موفق شود.

اصولا در فوتبال ایران بازیکنان زیادی در سال به تیم‌های لیگ برتری می‌پیوندند و با ناکامی کشور ما را ترک می‌کنند. در دنیا هم از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد، حتی در تیم‌های خیلی بزرگ و برای سوپراستار‌هایی که ارقام انتقالشان رکوردشکن می‌شود، اما شیوه برخورد با این ناکامی غیر طبیعی نیست موضوع مهم پذیرفتن احتمال شکست در انتقال به عنوان بخشی از بیزنس فوتبال است.

اما آنچه که در تیم پرسپولیس اتفاق افتاده کاملا متفاوت و حتی تعجب برانگیز است. سرمربی پرسپولیس در طول این فصل بار‌ها سعی کرده از مسئولیت انتقال این بازیکن برزیلی که در مقیاس فوتبال ایران، گرانقیمت محسوب می‌شود شانه خالی کند و برای فرار از انتقادات حتی ابایی از خراب کردن روحیه این بازیکن نداشته است. کالدرون بار‌ها گفته براندائو گزینه نهم او بوده، اما این همه حقیقت نیست.

منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس می‌دانند که مسئله خرید یک مهاجم برای خط حمله از سوی کالدرون پیگیری می‌شد و او بازیکنان مختلفی را به باشگاه معرفی کرده بود که شمار نفرات معرفی شده برای بررسی به بیش از ۳۰ نفر می‌رسد. رقمی باورنکردنی و نشان دهنده این موضوع که در اصل سرمربی آرژانتینی تمرکز لازم روی انتخاب یک مهاجم خاص نداشته است.

جونیور براندائو چگونه سر از پرسپولیس درآورد؟

او در ابتدا گزینه‌های باشگاه (مدیرعامل وقت) را رد کرد. ابتدا یک مهاجم ازبک و سپس آقای گل لیگ صربستان. همچنین بازیکنی به ایران آمد که در تست‌های پزشکی مردود شد. سپس نوبت به براندائو رسید که با حضور مدیر برنامه‌های برزیلی اش در ایران با پرسپولیس قرارداد بست. در این بین یکی دو گزینه جدی دیگر هم مطرح بود که قیمت یکی از آن‌ها هشتصد هزار دلار برای حضور قرضی در یک فصل بود که از توان باشگاه خارج بود.

نکته این است که از بازیکنان پرتعداد معرفی شده توسط سرمربی پرسپولیس، اغلب آن‌ها به دلیل کارنامه ضعیف رد شدند در حالی که بازیکن مورد نظر از تیمی در سری A برزیل به ایران و تیم پرسپولیس آمده بود و همین موضوع او را برتر از سایر گزینه‌ها نشان می‌داد اگر چه وی نتواند در این فصل گلی به ثمر برساند. البته براندائو فصل پیش هم در عضویت تیم لوگودورتس بود، اما هرگز نتوانست به میدان برود و طبیعتا گلی هم در کارنامه وی ثبت نشد و همین موضوع می‌توانست باعث شود تا پرسپولیس در استخدام او بیشتر تانی کند. با این حال بنابر اخبار موثق اصرار کالدرون باعث نهایی شدن این انتقال شده است.

در حال حاضر پرسپولیسی‌ها در حال رایزنی با باشگاه لودوگورتس هستند تا بتوانند با توافق نهایی با این باشگاه، اقدام به فسخ قرارداد این بازیکن و بازگرداندن او کنند. با این حال شنیده‌ها حاکی از این است که باشگاه بلغارستانی با این موضوع موافقت نکرده و مدعی شده پرسپولیس بعد از پیدا کردن مشتری (تیم بعدی برای جونیور) می‌تواند این قرارداد را فسخ کند. مسئله‌ای که کار پرسپولیس را برای پایان دادن به یکی از عجیب‌ترین قرارداد‌های جذب بازیکن خارجی سخت‌تر خواهد کرد.

همه این اتفاقات در حالی می‌افتد که سرمربی پرسپولیسی‌ها این روز‌ها رفتار تقریبا مشابهی با آقای گل سابق لیگ و مهاجم این تیم یعنی علی علیپور دارد و در آخرین دیدار این تیم در جام حذفی این بازیکن را روی نیمکت نشاند.

منبع: ورزش سه

بیشتر بخوانید:

قطبی دلیل رفتنش از پرسپولیس را فاش کرد

ترکیب پرسپولیس باز هم تغییر می‌کند

کالدرون امیدی در پرسپولیس باقی نگذاشت

 

برچسب ها: پرسپولیس، گابریل کالدرون، اخبار ورزشی، علی علیپور، جونیور براندائو تعداد بازديد: 422 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز