Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 02:51

29
آبان
ویلموتس به ایران باز می‌گردد؟

ویلموتس به ایران باز می‌گردد؟

یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون گفت: «برای ویلموتس بلیت برگشت تهیه نشده و فعلاً فقط رفته است.» به همین دلیل شایعات زیادی شکل گرفته و بعضی منابع خبری مدعی شده‌اند این رفتن دیگر برگشت ندارد.

 دو باخت پیاپی به بحرین و عراق، وضعیت ادامه همکاری تیم ملی با مارک ویلموتس را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. سرمربی بلژیکی با ۳ برد، یک مساوی و ۲ باخت در ۶ بازی ابتدایی‌اش با ایران، صاحب سومین شروع ضعیف روی نیمکت تیم ملی بعد از میروسلاو بلاژویچ و علی پروین شده است.

«چیرو» با ۳ باخت، ۲ مساوی و فقط یک برد ضعیف‌ترین شروع را داشته و بعد از این مربی کروات، «سلطان» با ۲ باخت، ۳ مساوی و یک برد قرار دارد. نکته نگران کننده این است که تیم ملی نه با بلاژ و نه پروین، به جام جهانی نرسید. هرچند هنوز فرصت صعود برای تیم ملی وجود دارد، اما اخبار غیررسمی نشان می‌دهد که متولیان ورزش ایران هم نگران نتیجه نگرفتن تیم ملی به همراه ویلموتس هستند.

گفته می‌شود در این راستا جلسه‌ای بین وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال هم برگزار شده و جوانب قطع همکاری با ویلموتس بررسی شده، اما طرفین به جمع‌بندی نهایی در این خصوص نرسیده‌اند. یکی از دلایلی که باعث شده تا مسئولان تصمیم قطعی نگیرند، دستمزد بالای ویلموتس است.

گفته می‌شود قرارداد ویلموتس و دستیارانش بالای ۲ میلیون دلار است و برکناری هزینه هنگفتی به فوتبال ایران تحمیل می‌کند. این در حالی است که زمان کافی برای ایجاد تغییر در کادر فنی وجود دارد. اتفاق مطلوب برای فدراسیون این است که خود ویلموتس خواهان فسخ قرارداد شود، ولی اگر او در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو چنین تصمیمی نگیرد، آن موقع فدراسیون بر سر دو راهی قرار خواهد گرفت.

مسأله‌ای که باعث نارضایتی بیشتر منتقدان شده اینکه ویلموتس بعد از بازی عراق به تهران بازگشت، ولی بلافاصله کشور را ترک کرد. علت سفر او به تهران پرواز چارتر تیم ملی بود. در واقع فدراسیون هزینه سفر او به امارات و بعد بلژیک را نداد بلکه ویلموتس را با چارتر به تهران آورد تا او بعد از چند ساعت توقف در سی آی پی فرودگاه، ایران را ترک کند.

منتقدان می‌گویند که در چنین شرایطی ویلموتس باید می‌ماند و جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون برگزار می‌کرد و برای ماه‌های پیش رو، از آن‌ها درخواست برپایی اردو و برگزاری بازی تدارکاتی می‌کرد.

نکته اینجاست که زمان بازگشت ویلموتس به ایران اصلاً مشخص نیست. یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در این باره گفت: «برای او بلیت برگشت تهیه نشده و فعلاً فقط رفته است.» به همین دلیل شایعات زیادی شکل گرفته و بعضی منابع خبری مدعی شده‌اند این رفتن دیگر برگشت ندارد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون در سکوت، موضوع غیبت‌های ویلموتس را پیش می‌برد و از او خواسته شده که طبق قرارداد خود عمل کرده و در محل کارش حضور داشته باشد، اما اگر سرمربی تیم ملی بخواهد همچنان به غیبت خود ادامه دهد، این احتمال وجود دارد فدراسیون اقدام قانونی انجام داده و علاوه بر فسخ قرارداد ادعای غرامت نیز داشته باشد.

جالب است ویلموتس هفته گذشته در حالی به علت تأخیر پیش آمده در پرداخت پولش حاضر نشد به ایران سفر کند که سرچکو کاتانچ، سرمربی عراق ۶ ماه است مطالباتش عقب افتاده، ولی برای اینکه روحیه تیمش خراب نشود، حرفی در این باره به زبان نیاورده است.

در روز‌های گذشته کارشناسان نظرات مختلفی ارائه دادند و دیروز هم این رویه ادامه داشت. خداداد عزیزی گفت: «به عقیده من این مقطع زمان مناسبی برای تغییر ویلموتس نیست. جدا از مسائل فنی، فسخ قرارداد در شرایط فعلی هزینه‌های فراوانی را به فوتبال ایران تحمیل می‌کند و منطقی به نظر نمی‌رسد.»

محمد نصرتی، مدافع پیشین تیم ملی با تأکید بر اینکه سرمربی بلژیکی هنوز نتوانسته شناخت خوبی از تیم ملی و تیم‌های آسیایی پیدا کند، گفت: «با همین شرایطی که در جدول ایجاد شده، هنوز شانس خوبی برای راهیابی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی داریم و می‌توانیم از این شانس استفاده کنیم. البته منوط به این که ۴ بازی باقیمانده را ببریم.» همایون شاهرخی، سرمربی پیشین تیم ملی هم انتقاد‌هایی را مطرح کرد: «در بازی با عراق نشانی از تیم ملی ایران نداشتیم و بیچاره مردم که دل‌شان را به این مدیریت و این بازیکنان خوش کرده‌اند.»

هنگ‌کنگ، بیخ گوش شاگردان ویلموتس

در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و در گروه C، دیروز کامبوج و هنگ‌کنگ دو همگروهی کشورمان در آغاز بازی‌های برگشت به مصاف هم رفتند. این دیدار با برتری دو بر صفر هنگ‌کنگ به پایان رسید. هنگ کنک با برتری در این دیدار ۵ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به تیم ملی کشورمان بیخ گوش شاگردان ویلموتس قرار گرفت. گفتنی است، در ادامه دیدار‌های دوستانه ژاپن به مصاف ونزوئلا رفت و با نتیجه تحقیرآمیز ۴-۱ شکست خورد.

منبع: ایران

برچسب ها: مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال، فدراسیون فوتبال ایران، مارک ویلموتس اخراج می شود؟ تعداد بازديد: 285 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز