Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:29

8
آبان
چرا کالدرون، سید جلال را نمی‌خواهد؟

چرا کالدرون، سید جلال را نمی‌خواهد؟

غیبت طولانی مدت سید جلال حسینی در ترکیب اصلی پرسپولیس شایعه عدم علاقه مندی کالدرون به کاپیتان پرسپولیس را بر سر زبان‌ها انداخته است.

 کاپیتان و بازیکن کلیدی پرسپولیس در فصل‌های گذشته، که از زمان پیوستن به این تیم در سال ۹۵، قهرمانی‌های متعددی را همراه با پرسپولیس تجربه کرد، با آمدن کالدرون منزوی شده و تقریبا جایی در ترکیب اصلی ندارد.

او بازیکن کلیدی و رهبر تیم برانکو بود که نه تنها در درون زمین بلکه در خارج از زمین هم به عنوان سخنگوی تیم به خوبی از پس وظایفش بر می‌آمد. کاپیتان تا قبل از جام جهانی عضو تیم ملی بود، اما کی روش قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ او را کنار گذاشت؛ هرچند همچنان مهره کلیدی تیم برانکو باقی ماند و هیچ بازیکنی نتوانست جانشین او شود.

سید جلال در ۳۷ سالگی همچنان آماده بازی کردن است، اما سرمربی جدید پرسپولیس نظر متفاوتی درباره او دارد و فعلا به عنوان بازیکن اصلی تیمش روی او حساب نمی‌کند.

بعد از رفتن برانکو و روی کار آمدن کالدرون، سید جلال حمایت تمام قدی از این مربی داشت و کماکان به وظیفه کاپیتانی خود که دور نگه داشتن تیم از حواشی بود، عمل کرد.

او در دو بازی ابتدای فصل در کنار شجاع خلیل زاده، بازیکن اصلی خط دفاعی تیمش بود، اما مصدومیت بدموقع در همان مقطع، فرصت خوبی برای کنعانی زادگان ایجاد کرد تا جای کاپیتان را بگیرد و او را به نیمکت ذخیره‌ها تبعید کند.

با پایان مصدومیت سید جلال و موفقیت زوج شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان، کالدرون دست به ترکیب تیمش نزد و حسینی کماکان در حسرت فرصت دیگری باقی ماند.

محرومیت شجاع خلیل زاده، فرصت مناسبی برای بازگشت کاپیتان سابق فراهم کرد، ولی کالدرون باز هم برخلاف تصورات، به سید جلال فرصت نداد و محمد انصاری را کنار کنعانی زادگان قرار داد.

البته کالدرون در بازی اخیر تیمش به شجاع هم فرصت بازی کردن مجدد نداد تا این شائبه مطرح شود که او اعتقادش به شجاع را هم از دست داده است؛ اما بحث اصلی درباره سیدجلال حسینی است که برخلاف اعدای خودش که ظاهرا به مرز آمادگی کامل رسیده و به دلایل فنی برای تیمش بازی نمی‌کند، اما کالدرون در مصاحبه‌های خود او را همچنان مصدوم می‌خواند.

البته در این مدت، سید جلال هیچ حرفی از نیمکت نشینی نزده و علاقه چندانی هم به مصاحبه نداشته است، ولی دلیل اصلی نیمکت نشینی کاپیتان چیست؟!

*سیدجلال تیم را عقب نگه می‌دارد؟

کالدرون نشان داده علاقه‌مند به فوتبال هجومی است و از این حیث بهتر برانکو کار می‌کند. او در تمرینات اخیر تیمش با استفاده از کاور‌های GPS عملکرد بازیکنان را برای بالا بردن سرعت بازی تیم زیر نظر دارد. با توجه به آمار و اطلاعاتی که از این طریق به دست کالدرون رسیده، پرسپولیس با حضور حسینی در ترکیب تیم، در حملات سریع نیست و تیم عقب‌تر از انتظار کالدرون بازی می‌کند.

سرمربی آرژانتینی اعتقاد دارد سیدجلال به علت افزایش سن و پایین بودن سرعتش، اجازه جلو رفتن را به تیم نمی‌دهد و پاس‌های رو به جلوی او بسیار کم است. او معتقد است کاپیتان سابق تیم عملا اجازه نمی‌دهد مدافعان کناری در حملات شرکت کنند و در صورت ضد حمله احتمالی، روی کند بودن او گل نخورند.

با توجه به همین موضوع، کالدرون فعلا اعتقادی به سیدجلال ندارد و در نشست خبری بازی با شاهین بوشهر که با برد تیمش همراه بود، گفت که می‌دانستم ریتم بازی تیمم در نبود شجاع و سید جلال بهتر خواهد بود!

منبع:  جی پلاس

برچسب ها: گابریل کالدرون، سیدجلال حسینی، باشگاه پرسپولیس تعداد بازديد: 328 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز