Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:56

23
تیر
علی نصیریان: مردم سریال سرهم بندی ‌شده را دوست ندارند

علی نصیریان: مردم سریال سرهم بندی ‌شده را دوست ندارند

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به ساخت سریال‌های سرهم‌بندی شده انتقاد دارد؛ چرا که مردم سریال‌های باری‌به هر جهت را دوست ندارند و به سراغ شبکه‌های بیرونی می‌روند.

تمام دغدغه‌ام خدمت به این مردم است

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به ساخت سریال‌های سرهم‌بندی شده انتقاد دارد؛ چرا که مردم سریال‌های باری‌به هر جهت را دوست ندارند و به سراغ شبکه‌های بیرونی می‌روند.

سریال «برادرجان» با بازی علی نصیریان در ماه رمضان روی آنتن رفت و مورد توجه بسیاری از هنرمندان هم قرار گرفت. معمولاً علی نصیریان نگذاشته و نمی‌گذارد کاراکترهایی که ایفا می‌کند تکرار شوند و هیچ‌وقت به حاشیه نمی‌رود. نقش کریم بوستان هم از این قاعده مستثنی نبود. محور سریال «چاوش»- حسام منظور بود اما او هنرمندانه به میدان آمده و مخاطب را هم با خودش همراه کرده است.

آرزوی من خدمت کردم به این مردم قدرشناس و دوست‌داشتنی است

طی ضبط این سریال نصیریان راهی بیمارستان شد؛  وی در این باره گفت: «در جریان کار، قدری فشار و هیجان وارد شد و البته احساس ناراحتی قلب هم داشتم و به بیمارستان رفتم. خوشبختانه مشکلی نبود.

وی در خصوص تمجیدهای مردم و هنرمندان از بازی در نقش «کریم بوستان»- سریال «برادرجان»، گفت: من بسیار خوشبخت هستم که مردم با کارهای نمایشی درست و خوب ارتباط برقرار می‌کنند.

آرزوی من خدمت کردن به این مردم قدرشناس و دوست‌داشتنی است. مردم راضی باشند حتماً پیام‌ها و موضوعات سریال‌ها را هم دریافت می‌کنند. 

من خودم را فرد ناچیزی در قبال ملت ایران می‌دانم و تمام دغدغه‌ام خدمت به این مردم است.

نصیریان در پاسخ به این سؤال که چرا آن ماندگاری و اثرگذاری را سریال‌های امروز تلویزیون ندارند، تأکید کرد: اگر زمان بگذارند و موضوع و ساختار سریال، قصه و شخصیت‌ها سرجای خودشان باشند مردم می‌پسندند.

اما وقتی کارها آن روی باری به هرجهت را چه در ایده‌پردازی و چه در اجرا شاهد بودیم حتماً برای مردم راضی‌کننده نیست. کار خوب زحمت دارد و نیازمند دقت و تمرکز است.

وقتی سریالی سرهم بندی می‌شود به جایی نمی‌رسد؛ باید بهترین کارها را برای مردم بسازیم. چون امکانات نمایشی، نویسنده خلاق، کارگردان خوش‌فکر و بازیگران شایسته کم نداریم.

الان بیشتر کار کمّی می‌کنیم تا کیفی!

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: وقتی می‌گویم کار سریال‌سازی به اهلش سپرده شود برای این است که کاربلدها و حرفه‌ای‌ها می‌دانند چگونه برای ساخت یک سریال باید سرمایه‌گذاری انجام داد و یک فرآیند درست و اصولی برای تولید درنظر می‌گیرند. 

چرا باید مردم شبکه‌های بیرونی را ببینند و مخاطب آن نوع سریال‌ها باشند؟

برای اینکه ما خودمان کم می‌گذاریم.

اوایل انقلاب یک دهه‌های فراموش‌نشدنی از ساخت سریال داشتیم که مصادیق بارز آن شاید «هزاردستان» و «سربداران» باشد.

چقدر این سریال‌ها با دقت و ممارست ساخته می‌شدند و آنقدر مورد اقبال مخاطبین قرار می‌گرفتند.

ولی الان بیشتر کار کمّی می‌کنیم تا کیفی! نصیریان با اشاره به اینکه باید برای تولید سریال وقت گذاشته شود و بیش از هرچیز به کیفیت اهمیت بدهیم، خاطرنشان کرد: امروز سریال‌ها در حین پخش هم تصویربرداری می‌شوند و این خودش یک فشار و اضطرابی ایجاد می‌کند.

شاید به ضرر کیفیت تمام شود؛ چون باید قسمت‌ موردنظر به پخش برسد.

واقعاً همه عوامل با فشردگی کار می‌کنند و زحمت می‌کشند تا یک کار خوب و موردپسند به آنتن برسد اما چرا باید چنین فشارهایی باشد؟

باید برای ساخت سریال تلویزیونی وقت کافی گذاشته شود، چون وقت مردم هم اهمیت دارد. مخاطبین ما پذیرای محتوا و پیام‌های تازه و کاربردی هستند. 

انتظار دارم تلویزیون به جای اینکه کمیّت را به کیفیت ترجیح دهد، کمتر کار کند و بیشتر بر روی ارتقاء کیفیت سریال‌سازی متمرکز شود.

 

برچسب ها: سینما و تلویزیون، بازیگر، بازیگر سینما، سریال های تلویزیونی، بازیگر پیشکسوت سینما، علی نصیریان، سریال برادر جان، سریال برادرجان تعداد بازديد: 336 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز