Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 18:21

14
تیر
اولین تجربه تهیه کنندگی مهتاب کرامتی پروانه نمایش گرفت (2)

اولین تجربه تهیه کنندگی مهتاب کرامتی پروانه نمایش گرفت (2)

کرامتی در پاسخ به این سوال که آیا این از آینده‌نگری شماست که ممکن است روزی پیشنهادها به شما برای بازی کم شود یا علاقه به تهیه فیلم دارید؟ گفته است: به هر حال سینما برای خانم‌‌ها محدودیت‌‌های ویژه‌ای دارد.

مهتاب کرامتی برای فیلمش لابی نکرد

"آتنا" که پیشتر "آه ای عبدالحلیم" نام داشت سال قبل برای ورود به جشنواره فیلم فجر هم اقدام کرد با این حال شاید حضور مهتاب کرامتی به عنوان مشاور دبیر جشنواره و جلوگیری از ایجاد حواشی بر سر اینکه کرامتی شرایط ورود فیلم به بخش مسابقه را فراهم کرده باعث شد فیلم وارد بخش مسابقه نشود.

البته که این عدم حضور فیلم در بخش مسابقه با ناراحتی احسان عبدی پور کارگردان "آتنا" مواجه شد بخصوص که فیلم قبلی او "پاپ" هم نتوانسته بود به جشنواره راه پیدا کند و این مسأله اسباب دلخوری وی را فراهم کرده بود.

عبدی پور اما سعی کرد با این وضعیت کاملا حرفه‌ای برخورد کند. او بعد از عدم راهیابی فیلمش به جشنواره درباره اینکه آیا انتظار نداشت که مهتاب کرامتی برای ورود اثرش لابی کند بیان داشت: نه، با شناختی که از ایشان داشتم می‌‌دانستم شخصیتی نیست که بخواهد از عنوان خود سوءاستفاده کند و چه بهتر که اصلا به این ماجرا ورود نکرد.

خدا را شکر که مهتاب کرامتی برای ورود فیلم ما به جشنواره لابی نکرد و اگر هم می‌کرد اصلا به دلم نمی‌چسبید چون یک عمر باید این انگ را تحمل می‌‌کردم که فیلم فلانی به واسطه سرمایه گذارش وارد جشنواره شده است.

این کارگردان جوان جنوبی تبار درباره اینکه چرا هم این فیلم و هم فیلم قبلی‌اش با کم لطفی روبرو شده‌اند نیز گفت: نتیجه نهایی کار نسبتا خوب است اما فکر می‌کنم این هم برآمده از بی‌کسی ماست و اینکه مستقل در سینما فعالیت می‌کنیم.

بالاخره فیلم ما  در اکران خواهد شد و مخاطبان سینما آن را خواهند دید و آن گاه است که می‌‌توان با ریزبینی بهتری درباره کیفیت کار حرف زد و از این گفت که لایق حضور در بخش مسابقه جشنواره بوده‌ایم یا نه.

هدفم امتداد حضور در سینما بوده و نه کسب درآمد

اما مهتاب کرامتی چرا به سراغ تهیه کنندگی رفته است؟ آیا فقط به دنبال تجربه‌گرایی بوده یا ترس از پا به سن گذاشتن است و کمتر شدن پیشنهادات بازیگری؟

کرامتی در پاسخ به این سوال که شما در کنار بازیگری به سراغ تولید فیلم هم رفته‌اید آیا این از آینده‌نگری شماست که ممکن است روزی پیشنهادها به شما برای بازی کم شود یا علاقه به تهیه فیلم دارید؟ گفته است: به هر حال سینما برای خانم‌‌ها محدودیت‌‌های ویژه‌ای دارد که با بالارفتن سن هم ممکن است بیشتر شود برای همین حضور در سینما و تجربه عرصه‌‌های مختلف رازش ماندگار شدن است و در کنار آن این قدرت را ایجاد می‌‌کند که اگر زمانی خواستید فیلم کار کنید این شرایط فراهم شود.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده خانم طهورا ابوالقاسمی سرمایه گذار اصلی فیلم "آتنا" هستند گفت: یک دفتر فرهنگی به نام اندیشه پردیس جم از سوی من، خانم طهورا ابوالقاسمی و خانم سمیرا علایی تشکیل شده است که سرمایه‌گذاری با شراکت ماست.

خانم ابوالقاسمی کارت تهیه کنندگی دارند و به قدرت کارت ایشان جلو رفتیم و فیلم را تهیه کردیم.

مهتاب کرامتی با اشاره به اینکه هدفش از تهیه کنندگی و حتی بازیگری کسب درآمد نبوده به بیزنس دیگرش اشاره کرده که درآمد اصلی اش را از آن دارد و گفت: به هیچ عنوان به پول سینما وابسته نبودم. کارهای دیگری داشتم و بیزنس مخصوص به خودم. درباره تهیه کنندگی هم هدفم امتداد حضور بوده و نه کسب درآمد.

از میکروبیولوژی تا سینما

مهتاب کرامتی متولد 1349 تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رساند. دوره‌‌های بازیگری را در کلاس‌های آزاد بازیگری می‌گذراند و همان جا برای ایفای نقش هلن در فیلم - مجموعه "مردان آنجلس" انتخاب شد. کرامتی با همین مجموعه شناخته می‌شود ولی نمی‌تواند از این موقیعت استفاده مناسبی کند.

سال ۱۳۷۷ در "مردی از جنس بلور" به کارگردانی سعید سهیلی ایفای نقش می‌کند که نمی‌تواند درخششی برایش محسوب شود. یک سال پس از آن در فیلم "مومیایی۳" و "مرد بارانی" بازی می‌کند.

"مومیایی3" اولین فیلم کمدی خوش ساخت با بازی پرویز پرستویی بود که کرامتی را در کانون توجه قرار داد. او روند بازیگری خود را با ایفای نقش در آثاری نظیر "هشت پا"، "حس پنهان"، "پاداش سکوت"، "زنها فرشته‌اند" و "آتش سبز" ادامه داد تا توانست با ایفای نقش در "بیست" عبدالرضا کاهانی سیمرغ بهترین بازیگری را از جشنواره فجر بگیرد.

 

 

برای خواندن بخش اول -اولین تجربه تهیه کنندگی مهتاب کرامتی پروانه نمایش گرفت- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سینمای ایران، بازیگر سینما، هنرمندان سینما، مهتاب کرامتی، تهیه کننده زن، آه ای عبدالحلیم، فیلم آتنا تعداد بازديد: 974 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز