Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:03

3
خرداد
اشک‌های ترانه در شب موفقیت شهاب (2)

اشک‌های ترانه در شب موفقیت شهاب (2)

فارغ از این جوایز اما رفتار توأم با احترام و از سر تواضع ترانه علیدوستی بود که جلوه‌گر شد. زمانی که نام شهاب حسینی به عنوان برنده بهترین بازیگری مرد خوانده شد اشک شوق بود که از چشمان همبازی‌اش در «فروشنده» سرازیر شد.

رفتار توأم با احترام ترانه

فارغ از این جوایز اما رفتار توأم با احترام و از سر تواضع ترانه علیدوستی بود که جلوه‌گر شد. زمانی که نام شهاب حسینی به عنوان برنده بهترین بازیگری مرد خوانده شد اشک شوق بود که از چشمان همبازی‌اش در «فروشنده» سرازیر شد.

ترانه علیدوستی که به غیر از «فروشنده» در ماههای اخیر یک همکاری موفقیت‌آمیز دیگر با شهاب حسینی در «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی داشت چنان از موفقیت همکارش به وجد آمده بود که انگار خودش است که جایزه گرفته است.

رفتاری که ترانه نشان داد حکایت از آن دارد که هنوز هم در متن سینمای ایران این رفاقت‌های توأم با احترام است که جایگاهی ارزنده دارد بخصوص که اگر بدانیم هم شهاب و هم ترانه در زندگی خانوادگی هم انسان‌هایی موفق هستند.

بازیگر «تایتانیک» هم به وجد آمد

اشکهای ترانه نه تنها در میان مخاطبان ایرانی و شبکه‌‌های اجتماعی بازتابی فراوان داشت بلکه یکی از بازیگران زن شناخته شده‌‌هالیوود یعنی «کیت وینسلت» را هم واداشت که با متنی که در صفحه اجتماعی اش می‌‌گذارد به تقدیر از رفتار این دو بازیگر بپردازد.

وینسلت که بیش از هر چیز به خاطر بازی در نقش اصلی زن فیلم جاودانه «تایتانیک» ساخته جیمز کامرون شناخته می‌‌شود با قرار دادن تصویری چهار بخشی که در بالای آن خودش به هنگام اسکار گرفتن لئوناردو دی کاپریو دیده می‌‌شود و در پایین ترانه علیدوستی در هنگام جایزه گرفتن شهاب حسینی این پرسش را طرح کرد که "آیا این رفتار دوست‌داشتنی نیست؟"

این پرسش سبب شده است تعداد زیادی از کاربران ایرانی به این صفحه هجوم آورده و هم لایک بزنند و هم به نوبه خود پاسخی دهند بر پرسش وی.

آینده کاری ترانه و شهاب

موفقیت شهاب حسینی و البته دیده شدن «فروشنده» در جشنواره کن نه فقط می‌‌تواند آغازی باشد بر حضور این فیلم در فهرست جوایز سینمایی مهم دنیا بلکه این شانس را هم پیش روی هر دو بازیگر قرار می‌‌دهد که وارد پروسه تولیدات اروپایی و آمریکایی شوند.

سینمای ایران در سالهای اخیر بازیگرانی مانند همایون ارشادی و پیمان معادی را هم داشته که تا ایفای نقش در برخی از محصولات‌‌ هالیوود هم پیش رفته‌اند اما نکته اینجا بود که یا نقش‌هایشان بیش از حد کوتاه بوده و یا آثاری که در آن حضور یافته‌اند آن قدرها مطرح نبوده که شرایط معرفی هر چه بیشتر توانایی‌های بازیگری ایرانیان را به مخاطب جهانی فراهم کند.

به نظر می‌‌رسد با جایزه‌ای که شهاب حسینی در جشنواره کن گرفته و از آن مهمتر تحسین ترانه علیدوستی در این جشنواره از سوی منتقدان در سالهای آینده هم زمینه مساعدی برای حضورهای خارجی این دو بازیگر پدید خواهد آمد و هم اینکه امتداد حضور این بازیگران شرایط تعاطی بیشتر سینمای ایران با سینمای مطرح دنیا در عرصه بازیگری را فراهم خواهد کرد.

 

 

برای خواندن بخش اول -اشک‌های ترانه در شب موفقیت شهاب- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سینمای ایران، ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی، شهاب حسینی، فیلم فروشنده، جشنواره کن، برنده جایزه کن تعداد بازديد: 709 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز