Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 02:45

26
فروردین
نمایشی برای ترک اعتیاد

نمایشی برای ترک اعتیاد

نمایش "در باب تفریحات سالم و غیرسالم "داستان مرد معتادی است که سه نفر وارد خانه‌اش می‌شوند تا او را مجبور به ترک کنند. هر کدام از آنها منفعت خود را در ترک او دنبال می‌کند.

سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "در باب تفریحات سالم و غیرسالم" به کارگردانی مشترک فریبرز کریمی و سید احسان عرفانی از هشتم اردیبهشت‌ماه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. فریبرز کریمی در رابطه با این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ایده اصلی نمایشنامه توسط سید احسان عرفانی مطرح و نوشته شده است و متنی کاملا اورژینال. 

او ادامه داد: این اثر داستان مرد معتادی است که سه نفر وارد خانه‌اش می‌شوند تا او را مجبور به ترک کنند. هر کدام از آنها منفعت خود را در ترک او دنبال می‌کند. مرد معتاد در روزهای اول تلاش می‌کند تا به هر وسیله‌ای که شده از شر آنها اخلاص شود ولی آن سه نفر تمام تلاش‌هایش را خنثی می‌کنند.

تا آنکه مرد تسلیم می‌شود و می‌فهمد که راهی جز ترک ندارد. با این حال از آنها قول می‌گیرد که در صورت ترک، همسرش نزد او برگردد اما... 

کریمی در رابطه با شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: تم داستان به نوعی کمدی اجتماعی است. ما نمی‌خواهیم به سمت کمدی برویم، اما موقعیت‌ها در عین جدی بودن باعث خنداندن مخاطبان می‌شود. 

کارگردان نمایش "لانه خرگوش" با اشاره به تغییرات اجرایی نمایش نسبت به اجرای جشنواره بیان کرد: تغییرات خاصی نداریم، متن بازنویسی و تغییرات کوچکی در آن ایجاد شده که خیلی زیاد نیست. در واقع کار روتوش نهایی شده. شاید بیشترین تغییر در مورد طراحی دکور نمایش تعریف شود. 

این کارگردان تئاتر با تاکید بر نقش بازیگران در اجرای این اثر توضیح داد: این نمایش داستانی است و بازیگران نقش زیادی در جلو بردن آن دارند. جلسات زیادی برای رسیدن به نقش داشتیم و در مورد کاراکترها صحبت کردیم. از رئالیسم در بازی‌ها بهره می‌بریم اما درعین حال متن موقعیت‌هایی را به وجود می‌آورد که روزمره نیست.

ریکشن و عکس‌العمل بازیگران این حس را به وجود می‌آورد که بازیگران سعی می‌کنند اتفاقات غیرعادی را رئال نشان دهند. بازیگران به سمت انتزاعی بودن می‌روند. ایجاد این فضای بینابینی کار سختی است. 

نمایش "در باب تفریحات سالم و غیر سالم" به کارگردانی مشترک فریبرز کریمی و سید احسان عرفانی 8 تا 29 اردیبهشت‌ماه در سالن بزرگ تالار مولوی به صحنه می‌رود. امیرحسین طاهری، محمد روشنی، وحید نفر، ابراهیم عزیزی، نوشین مسعودیان بازیگران این اثرند.

 

 

منبع: هنرآنلاین

 

برچسب ها: ترک اعتیاد، نمایش ترک اعتیاد، نمایش تفریحات سالم و غیرسالم، فریبرز کریمی، سید احسان عرفانی، تالار مولوی، کمدی اجتماعی، نمایش لانه خرگوش تعداد بازديد: 640 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز