Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:41

18
تیر
کار ساخت «پایتخت ۷» به کجا رسید؟

کار ساخت «پایتخت ۷» به کجا رسید؟

تلویزیون اکنون مدتی است که با فشار گسترده‌ای از سوی مردم مبنی بر تولید فصل هفتم سریال پایتخت مواجه شده است. فشاری که سبب شده تا مردم در شبکه‌های مجازی و خبرنگاران از مدیران این رسانه، درباره آینده این سریال سوالاتی داشته باشند

 ایرنا- دعوت رسمی تلویزیون مبنی بر تولید فصل جدید سریال «پایتخت»، علاوه بر اینکه مرجعیت این رسانه و محبوبیت آن را میان مردم بیشتر کرده، بلکه احترام به خواست میلیون‌ها مخاطب و سودآوری ریالی بسیاری را برای سازمان به همراه خواهد داشت.

این روزها، تلویزیون، اقبال گسترده سالیان گذشته خود را ندارد و این حقیقت، چیزی نیست که از چشم مدیران رده بالای سازمان پنهان مانده باشد. آنها در صحبت‌هایشان، گاها به شکلی غیرمستقیم به این حقیقت اشاره می‌کنند و از سوی دیگر، در این تکاپو هستند که محبوبیت و اقبال عمومی این رسانه را بازگردانده و مرجعیت اصلی و حقیقی خود را پیدا کنند.

مدیران رده‌بالای تلویزیون بارها اعلام کرده‌اند که گوش شنوایی برای شنیدن راهکارها دارند و از پیشنهادهای سازنده استقبال می‌کنند. بنابراین با اصل قرار دادن این موضوع، یک پیشنهاد را برای مدیران تلویزیون مطرح می‌کنیم.

قطعا یکی از راهکارهای بازگرداندن مخاطبان انبوه، توجه به برندهایی است که در طول سال‌ها، اطمینان مخاطب را جلب کرده و نزد آنها محبوب شده‌اند. یکی از این برندها، سریال پایتخت است که طی ۶ فصل ساخته شد و در مدت زمانی کوتاه، توانست به محبوبیتی دست یابد که بسیاری از رکوردهای چندین دهه‌ای سازمان را جابه‌جا نماید.

حال تولید این سریال، چندسالی است که متوقف شده و هیچ دلیلی هم برای آن ذکر نشده است. مسئولان رده بالای تلویزیون، همواره از ساخت فصل جدید سریال استقبال کرده‌اند اما مشکل کجاست که فصل هفتم این سریال محبوب، جلوی دوربین نمی‌رود؟

آخرین صحبت درباره سریال پایتخت به روزهای گذشته بازمی‌گردد که طی آن، مدیرکل دفتر فیلمنامه صداوسیما از قول قائم‌مقام رئیس سازمان عنوان کرد که پایتخت، به دلیل نزدیک بودن به واقعیت زندگی مردم، الگوی فیلمنامه‌نویسی است و ما دلمان می‌خواهد این سریال ادامه پیدا کند.

اسدی‌زاده در عین حال تصریح کرد که هنوز گروه نگارش سریال پایتخت، پیش من نیامده‌اند تا درباره ادامه داستان صحبت کنیم.

حال که با موضع‌ سازمان درباره تولید فصل جدید پایتخت آشنا شدیم، جا دارد که به چند نکته اشاره کنیم:

همواره این‌گونه بوده که نخستین دعوت برای تولید، از سوی سازمان به عمل آمده و سپس جلسه‌ای میان دو طرف برگزار شده و قرارومدارها برای تولید فصل جدید سریال گذاشته می‌شود. این قاعده، لااقل در مورد سریال پایتخت به این ترتیب بوده که همواره دعوت نخست از سوی سازمان صورت گرفته است و در شرایط کنونی، هنوز هیچ دعوتی از سوی سازمان برای تولید فصل هفتم صورت نگرفته است.

هیچ اختلافی بین گروه تولید «پایتخت» وجود ندارد و این عزم وجود دارد که برخلاف برخی گمانه‌ها مبنی بر دشوار بودن جمع شدن این تیم، در صورت دعوت سازمان و رسیدن به تفاهم، همان تیم دور هم جمع شده و فصل هفتم پایتخت را تولید کنندبنابراین چگونه است که مدیران رده بالای تلویزیون، در صحبت‌های خود، مستقیما عنوان می‌کنند که خواستار تولید فصل جدیدی از سریال پایتخت هستند اما در عمل، هیچ دعوتی از آقایان مقدم و تنابنده و خانم غفوری به عمل نمی‌آورند؟

پیگیری خبرنگار ایرنا، موید این نکته است که هیچ اختلافی بین گروه نیست و این عزم وجود دارد که برخلاف گمانه‌های موجود مبنی بر دشوار بودن جمع شدن این تیم، در صورت دعوت سازمان و رسیدن به تفاهم، همان تیم دور هم جمع شده و فصل هفتم پایتخت را تولید کنند.

بنابراین اکنون، بزرگ‌ترین مانعی که سبب شده تا هیچ خبری از فصل هفتم پایتخت نباشد، عدم‌دعوت سازمان از تیم سازنده برای تولید فصل جدید این سریال است.

تلویزیون اکنون مدتی است که با فشار گسترده‌ای از سوی مردم مبنی بر تولید فصل هفتم سریال پایتخت مواجه شده است. فشاری که سبب شده تا مردم در شبکه‌های مجازی و خبرنگاران از مدیران این رسانه، درباره آینده این سریال سوالاتی داشته باشند بنابراین در شرایط موجود، باید راهکاری اندیشید تا اولا: با ارائه یک درخواست، مقدمات تولید پرمخاطب‌ترین سریال یک دهه اخیر تلویزیون فراهم شده و ثانیا: در صورت وفاق در میان مدیران سازمان مبنی بر عدم‌تولید این سریال، زمینه انتقال فرآیند تولیداتی این سریال به شبکه نمایش خانگی فراهم شود تا این سریال بتواند در مدیومی جدید، به مخاطبان انبوه خود عرضه شود.

البته که صورت زیبا و شکل حرفه‌ای قضیه آن است که تلویزیون، خود، زمینه تولید فصل هفتم را فراهم آورد چرا که یک بازی چند سر برد برای این رسانه محسوب می‌شود: هم اعتماد کمرنگ بسیاری از مخاطبان خود را بازگردانده و تلاشی جدی در مسیر رسیدن به جایگاه مرجعیت خبری است؛ هم اینکه اصل حرفه‌ای رسانه را حفظ کرده و تلاش خود برای تقویت جایگاه مردمی را نشان می‌دهد و هم آن‌که عایدی مالی بسیارمناسبی از بابت پخش این سریال به دست می‌آورد که تمام اینها قطعا محبوبیت و جایگاه تلویزیون را به نسبت آنچه امروز دارد، بیشتر خواهد کرد.

نوروز سال ۱۴۰۳ نیز با ماه مبارک رمضان تلاقی پیدا کرده است و این مناسبت، اهمیت یک برنامه‌ریزی مدون را برای این آنتن طلایی، بیشتر کرده است. این یک خواست حداکثری است که فصل هفتم پایتخت به نوروز ۱۴۰۳ برسد؛ خواستی که با چراغ سبز و امیدآفرینی مدیران رده بالای تلویزیون، اکنون بسیار پررنگ شده است.

امیدواریم که این امیدآفرینی، به رضایت حداکثری مردم کشور منجر شود علی‌الخصوص که امید، به‌عنوان کلیدواژه این سال‌های رهبر معظم انقلاب، به عنوان سرفصل تمامی دستگاه‌ها لحاظ شده و امیدواریم که تلویزیون نیز با سرلوحه قرار دادن این کلیدواژه، نوروز و رمضانی به یاد ماندنی را در سال ۱۴۰۳ رقم بزند.

برچسب ها: سریال پایتخت، سریال، پایتخت7 تعداد بازديد: 71 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز