Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:11

28
اسفند
از جنجال «پایتخت» تا گاف شبکه‌ خبر

از جنجال «پایتخت» تا گاف شبکه‌ خبر

مسعود فراستی، اکبر عبدی، محمدرضا گلزار ، مجید صالحی و ... از چهره‌هایی هستند که امسال در تلویزیون با حاشیه مواجه شدند.

خراسان نوشت:در طول سال ۹۹، اتفاقات مهم و بحث‌برانگیز مختلفی در تلویزیون رخ داد که حاشیه‌هایی را به وجود آورد و نام برنامه‌ها یا چهره‌های خاصی را بر سر زبان‌ها انداخت. اظهارات کارشناسان بعضی برنامه‌های تلویزیونی، گاف‌های تعدادی از چهره‌ها، اشتباه بخش خبری، توقیف سریال، خروج قسمت‌هایی از برنامه «دورهمی» از کنداکتور، حاشیه‌های «پایتخت»، تولید «عصر جدید» و ساخت ادامه سریال «زیرخاکی» نمونه‌هایی از اتفاقات پرسروصدای تلویزیون در سال ۹۹ هستند. در ادامه مروری داشتیم بر ۱۲ ماجرای پرحاشیه تلویزیون در سالی که گذشت.

جنجال «پایتخت ۶»

حواشی سریال «پایتخت ۶» از اولین اتفاقات جنجالی تلویزیون در سال ۹۹ بود. اعتراض و واکنش محسن تنابنده و احمد مهرانفر به ممیزی سریال، سکانس بحث‌برانگیز پایانی، ناتمام ماندن این مجموعه در تعطیلات نوروز و نامه رئیس صداوسیما خطاب به معاون سیما برای پیگیری نفوذ «ستون پنجم فرهنگی دشمن» در حواشی قسمت آخر، از مهم‌ترین حاشیه‌های سریال بود.

توصیه‌های عجیب کارشناسان

امسال نیز  برنامه‌های مختلف به واسطه اظهارات عجیب کارشناسان خود، حاشیه‌ساز شده‌اند. توصیه کارشناس برنامه‌ شبکه قرآن درباره خوردن کله‌پاچه به جای لبنیات به عنوان عامل پوکی استخوان، نظر کارشناس «طبیب» درباره تاثیر نیش زنبور در درمان کووید-۱۹ و توصیه کارشناس «زنده باد زندگی» درباره کمتر خوردن گوشت و میوه، از پرسروصداترین نمونه‌ها هستند.

ماجرای دستمزد نجومی گلزار

وحید یامین‌پور مجری تلویزیون در گفت‌وگوی زنده خود با دنبال‌کنندگانش در اینستاگرام ادعا کرد، محمدرضا گلزار برای اجرای هر قسمت از مسابقه «برنده باش»، ۸۰ میلیون تومان دستمزد گرفته است. ادعای او باعث شد موج انتقادات مردم در شبکه‌های اجتماعی به سمت این بازیگر روانه شود اما این موضوع از سوی مدیران صداوسیما واکنشی به دنبال نداشت.

اعتراف اکبر عبدی در «چهل تیکه»

معمولا پرده‌برداری چهره‌ها از زندگی خصوصی‌شان برای مخاطب جالب است، بنابراین اعترافات آن‌ها در برنامه‌های تلویزیونی، خیلی زود در فضای مجازی وایرال می‌شود. یکی از مثال‌های این اتفاق در سال ۹۹، صحبت‌های اکبر عبدی درباره اعتیاد ۲۵ ساله‌اش است. او در برنامه «چهل تیکه» این موضوع را مطرح و از تاثیرات مثبت تجربه ترک اعتیاد صحبت کرد.

شاهنامه‌خوانی مسعود فراستی

مسعود فراستی چهره پرحاشیه‌ای است، بنابراین معمولا اظهارنظر و نقدهایش در تلویزیون، جنجال‌ به پا می‌کند اما اتفاق متفاوتی که امسال نام او را بر سر زبان‌ها انداخت، شاهنامه‌خوانی او در «کتاب‌باز» و مورد انتقاد قرار گرفتن خودش به عنوان «منتقد» بود. فراستی در این برنامه، بیت‌هایی از شاهنامه را با غلط‌های زیادی خواند و کلماتی را اشتباه تلفظ کرد.

گاف شبکه خبر در معرفی راجر واترز

یکی از گاف‌های بخش خبری در سال ۹۹، مربوط به ماجرای معرفی یک خواننده و موزیسین مشهور انگلیسی به عنوان تحلیل‌گر سیاسی بود. شبکه خبر، راجر واترز را به عنوان کارشناس مسائل سیاسی معرفی کرد و بخشی از مصاحبه این خواننده درباره غیرقابل اعتماد بودن جو بایدن را پخش کرد. این اتفاق واکنش گسترده کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

قهر و آشتی جلیل سامان

جلیل سامان با سریال «زیرخاکی» بازگشت پرحاشیه‌ای به تلویزیون داشت. ابتدا در زمان پخش سریال، این کارگردان توضیح داد که فیلم نامه سریال مورد ممیزی قرار گرفته و به همین دلیل تعداد قسمت‌های آن کمتر شده است. آذرماه نیز ممیزی سریال در بازپخش باعث شد سامان اعلام کند، ادامه «زیرخاکی» را نمی‌سازد. در نهایت مشکلات حل شد و این مجموعه در حال ساخت است.

کنار گذاشتن مجریان به خاطر مهمانان

از آخرین حاشیه‌های تلویزیون در روزهای پایانی سال مربوط به کنار گذاشتن دو مجری به دلیل صحبت‌های مهمانان برنامه بود. رزیتا قبادی مجری «عصر خانواده» پس از اظهارنظر کارشناس برنامه، ممنوع‌التصویر شد و مجری دیگری جایگزین او شد. حبیب رحیم‌پور ازغدی مجری و سردبیر برنامه «زاویه» پس از اهانت مهمان برنامه به رئیس جمهور، از برنامه اخراج شد.

بازگشت ممنوع‌التصویرها

سحر قریشی و امیرمهدی ژوله، دو چهره‌ای هستند که در سال ۹۹، پس از چند سال ممنوع‌التصویر بودن، دوباره اجازه فعالیت در تلویزیون را پیدا کردند و به تلویزیون برگشتند. بازگشت سحر قریشی با سریال «دادستان» و بازگشت امیرمهدی ژوله با مجموعه «چوب خط» رقم خورد. ژوله بعضی قصور و بی‌توجهی‌ها از طرف خودش را علت دوری از تلویزیون دانست.

ممیزی‌های «دورهمی»

بعضی از قسمت‌های سری چهارم «دورهمی»، به دلایلی که رسما اعلام نشد در موعد مقرر و اصلی پخش، روی آنتن نرفت. «دورهمی» با حضور امیر آقایی و مجید صالحی، دو برنامه‌ای  بودند که از کنداکتور بیرون کشیده شدند و مدتی بعد، بدون اطلاع‌سانی قبلی که روال همیشگی «دورهمی» است، روی آنتن رفتند. سازندگان «دورهمی» درباره این موضوع توضیحی ندادند.

مناظره داغ زیباکلام و خسرو معتضد

یکی از جذاب‌ترین اتفاقات در تلویزیون پخش مناظره چهره‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون با یکدیگر است. برنامه «قبل از انقلاب» با اجرای بهروز افخمی، به مناسبت صدمین سال کودتای رضاخان میزبان صادق زیباکلام و خسرو معتضد بود و مخاطبان شاهد بحث داغی میان آن‌ها بودند. این مناظره و صحبت‌هایی که در آن مطرح شد، اتفاق نسبتا تازه‌ای در تلویزیون بود که به خوبی دیده شد.

طولانی شدن ضبط «عصر جدید»

تغییرات در ضبط «عصر جدید» و طولانی شدن تولید سری دوم آن هم یکی دیگر از اتفاقات مهم تلویزیون در سال ۹۹ است. موج تازه‌ شیوع کرونا و اعلام محدودیت‌های سفر و ممنوعیت‌ها باعث شد هر قسمت از این مسابقه در نوروز ۹۹، طی ۲ قسمت پخش شود و وقفه‌های طولانی بین ادامه ضبط مسابقه نیز تولید «عصر جدید» را تا پایان سال ادامه‌دار کرد.

برچسب ها: تلویزیون، سریال پایتخت، پایتخت6، عصر جدید تعداد بازديد: 402 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز