Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:42

18
آبان
تلویزیون؛ رسانه راهگشا

تلویزیون؛ رسانه راهگشا

سیما تیرانداز درباره‌ بازی در سریال «هیولا»، علت گرایش هنرمندان به سمت مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی و هم‌چنین چالش با کاراکتر انیس در سریال «ستایش» مطالبی را عنوان کرد.

سیما تیرانداز که طی ماه‌های گذشته با سریال «هیولا» در شبکه نمایش خانگی حاضر شده بود، درباره‌ پرداختن به موضوع فساد و نقد اجتماعی با زبان طنز، اظهار کرد: آقایان مهران‌مدیری و پیمان قاسم‌خانی زاویه دید متفاوتی دارند و اگر نگاه کنید به طور کلی در کارهایشان بر اساس همین ویژگی‌ها عمل کردند و کارهایشان در این سال‌ها مثل «قهوه تلخ»، «باغ مظفر» و ... بر همین منوال بوده است. ولی من خودم به عنوان یک فرد در جامعه فکر می‌کنم که به طنز نگاه کردن این موقعیت‌ها در جامعه شاید فقط مخاطب را کمی آرام کند، شاید بهتر باشد کمی اساسی‌تر به اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد نگاه کنیم و راهکار داشته باشیم. این بازیگر درباره‌ انتقادی که به سریال «هیولا» می‌شود مبنی بر اینکه چرا قبح یک سری مسائل را می‌ریزد؟ اظهار کرد: من چنین انتقادی ندارم که پرداختن به این مسائل منجر به این می‌شود که مردم سراغش بروند. این کار اتفاقاً زهر این مسائل را می‌گیرد. البته به عنوان یک جامعه نیاز داریم این مسائل را ریشه‌کن کنیم نه اینکه به آن بخندیم.

تلویزیون هنوز که هنوز است خوب و بد را به ما نشان می‌دهد

سیما تیرانداز درباره‌ علت گرایش هنرمندان به سمت شبکه نمایش خانگی نیز اظهار کرد: علت این گرایش به فضای باز و بهتر شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون برمی‌گردد. نمایش خانگی جذاب است چون موضوعات متنوع‌تر و کاراکترهای متنوع‌تری می‌توانید ببینید. تلویزیون هنوز که هنوز است هم‌چنان خوب و بد را به ما نشان می‌دهد؛ در صورتی که ما خوب و بد نداریم. هنرمند یک منتقد است. تلویزیون دیواری ایجاد کرده است که دست کارگردان و بازیگران را باز نگذاشته که انتقاد درستی از جامعه خود داشته باشند. تلویزیون محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند که تماشاگر و هنرمندان راغب‌تر به فضای بازتری هستند که بتوانند در آنجا راحت‌تر حرف بزنند. قاعدتاً من از این اتفاق استقبال می‌کنم. هرچند اصولاً اعتقاد دارم بازیگر، بازیگر است و چه در سینما چه تلویزیون و چه نمایش خانگی نباید برایش محدودیتی باشد و باید در تمامی این حوزه‌ها فعالیت کند. مهم نقش و بازی خوب است.

چالش با کاراکتر «انیس» در «ستایش»

این بازیگر در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره حضور در فصل سوم سریال «ستایش» و اینکه کاراکتر وی تا چه میزان در خط اصلی داستان تاثیرگذار است؟ اظهار کرد: اصولاً سلیقه‌ شخصی من در بازی در سریال «ستایش» فقط در فصل اول اتفاق افتاد هر چند تاثیرگذاری خاص خودش را هم‌چنان دارد. آقای مطلبی نویسنده بسیار خوبی هستند ولی شاید آن دیدگاهی که ایشان نسبت به کاراکتر من داشتند باب سلیقه من به عنوان بازیگر نباشد و به طور کلی مخالف روی ویلچر نشستن و لال شدن این کاراکتر بودم. من انتظار داشتم کاراکتر انیس پررنگ‌تر باشد. در فصل دوم هم جزو مخالفان صد درصد این اتفاق بودم ولی آقای مطلبی هم‌چنان بر این باور بودند که بهترین اتفاق برای کاراکتر انیس رخ داده است.

«ستایش» یک سریال درام است

سیما تیرانداز درباره‌ این‌که آیا فضای سریال «ستایش» نسبت به فصل‌های قبلی تعییراتی خواهد داشت؟ نیز اظهار کرد: «ستایش» یک سریال درام است با ویژگی‌های یک سریال درام عمل می‌کند و از ابتدا هم بر همین مبنا بوده و قرار نیست که مسیر خود را عوض کند و طنز یا جنایی و چیز دیگری شود. مسیر و ژانر سریال «ستایش» همین است. قاعدتاً یک سری از تماشاگرها آن را دوست دارند و یک‌سری تماشاگرها آن را دوست ندارند.

برچسب ها: صدا و سیما، سیما تیرانداز، زندگی آنلاین، سریال ستایش، سریال هیولا تعداد بازديد: 336 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز