Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 14:36

1
خرداد
مازیار فلاحی و ماجرای زندگی جنجالی یک فوتبالیست

مازیار فلاحی و ماجرای زندگی جنجالی یک فوتبالیست

مازیار فلاحی متولد ۲۶ مهر۱۳۵۳ در تهران است. نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

مازیار فلاحی خواننده  موسیقی پاپ که با خواندن قطعاتی برای سریال نیمه تمام "قلب یخی" در کانون توجه قرار گرفت به تازگی در فیلمی به نام "یادم تو را فراموش" بازی کرده است.

فلاحی علاوه بر بازی در این فیلم قطعاتی برای آن خوانده است و موسیقی تیتراژ آن را ساخته است.

"یادم تو را فراموش" را علی عطشانی کارگردان جوانی ساخته است که پیشتر هم با "نقش نگار" ناصر ملک مطیعی را به سینما بازگردانده بود.

"یادم تو را فراموش" اما به خاطر سوژه‌اش است که در کانون توجه قرار گرفته! این فیلم برداشت آزادی است از ماجرایی که چند سال قبل در زندگی واقعی ناصر محمدخانی فوتبالیست پرسپولیس رخ داده بود و طی آن همسر دومش، همسر اولش را به قتل رسانده بود.

حسین یاری، میترا حجار و ماه چهره خلیلی بازیگران "یادم تو را فراموش" هستند و این فیلم به زودی روانه اکران عمومی می‌‌شود.

فیلمی به شدت عاشقانه 

علی عطشانی کارگردان فیلم درباره حضور مازیار فلاحی در این کار می‌‌گوید: این فیلم‌سینمایی به شدت عاشقانه است. با توجه به اینکه اکثر کارهای مازیار فلاحی هم همین تم را داشت به نظرم اتفاق ویژه‌ای برای فیلم است و به قول مازیار، قطعه «یادم تو را فراموش» یکی از بهترین کارهایی است که تا‌کنون خوانده است.

وی ادامه می‌‌دهد: برای اولین‌بار است که فیلم و موسیقی متن با کلام و بی‌کلام آن این قدر هماهنگ جلو می‌رود. از سوی دیگر نقش مازیار فلاحی در این فیلم کلیدی است. چیزی که برای طرفداران او می‌تواند جذاب باشد این است که حضور مازیار فلاحی در فیلم ‌سینمایی «یادم تو را فراموش» با تجربیات قبلی او کاملا تفاوت دارد. به عبارت دیگر یک مازیار متفاوت را در این فیلم خواهید دید. 

خواننده‌ای که نقش مهمی در داستان دارد 

عطشانی درباره اینکه چرا مازیار فلاحی را به عنوان یکی از بازیگران فیلم خود انتخاب کرده بیان می‌‌دارد: در فیلمنامه‌ای که ما داشتیم یک سلبریتی باید نقش مکمل را باید بازی می‌کرد. من انتخاب‌های متعددی داشتم و می‌توانستم این سلبریتی را از میان ورزشکاران، سیاستمداران یا خواننده‌ها انتخاب کنم. اغلب قطعاتی که مازیار فلاحی خوانده و اجرا کرده عاشقانه است و تم فیلم هم همین بود. زمانی که با مازیار صحبت کردم، تصمیم گرفتم آن کاراکتر را هم خودش بازی کند.

وی خاطرنشان می‌‌سازد: به دلیل اینکه قطعاتی به زودی در قالب آلبوم خواهید شنید جزئی از فیلم هستند و خود مازیار در سکانس‌های فیلم این کارها را اجرا می‌کند. مثل خیلی از فیلم‌های دیگر نیست که خواننده صرفا یک قطعه با کلام بخواند و در تیتراژ فیلم از آن استفاده شود. کارهای با کلام او جزئی از سکانس‌های فیلم هستند و دلیل این اتفاق هم هماهنگی ما از روز اول تا پایان فیلمبرداری بود. 

هماهنگ جلو  رفتیم 

این کارگردان درباره آلبومی هم که به نام "یادم تو را فراموش" عرضه خواهد شد می‌‌گوید: از روزی که تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم قدم به قدم با مازیار فلاحی جلو رفتم. زمانی که در حال بازنویسی فیلمنامه بودم این قدم‌ها را با او برداشتیم. با توجه به اسم «یادم تو را فراموش» که برای فیلم انتخاب کرده بودیم، مازیار ترانه‌ای با همین عنوان آماده کرد. هماهنگ با همدیگر جلو رفتیم و او قبل از شروع فیلمبرداری یک ماکت از موسیقی متن با وکال فیلم به ما ارائه کرد. ما در سکانس‌های احساسی فیلم آن موسیقی را پخش می‌کردیم و بازیگران با آن موسیقی، بازی می‌کردند.

وی ادامه می‌‌دهد: به واسطه هماهنگی بین تیم ما و تیم مازیار اسم آلبوم او هم «یادم تو را فراموش» شد و ما فکرهای زیادی برای نوع عرضه این فیلم‌سینمایی و آلبوم موسیقی آن داریم که به موقع در مورد آن صحبت خواهیم کرد. قرار است که کاملا هماهنگ جلو برویم و به همین دلیل من می‌خواهم که سریع این فیلم اکران شود که همزمان آلبوم موسیقی فیلم را هم بتوانیم ارائه کنیم. 

اولین بار صدای مازیار  را در شهرک غرب شنیدم 

عطشانی خاطرنشان می‌‌سازد: در حال رایزنی برای قطعات با کلام و جزئیات آلبوم هستیم و باید به جمع‌بندی برسیم. تا الان که ادیت ما به پایان رسیده است سه قطعه با کلام داریم.

عطشانی درباره چرایی انتخاب مازیار فلاحی برای این فیلم می‌‌گوید: اولین بار که صدای مازیار را شنیدم در شهرک غرب می‌رفتم و یک خودرو کنار خیابان پارک شده بود. راننده آن خودرو یک موسیقی پخش کرده بود که توجه من را جلب کرد و دیدم که چقدر جذاب است.

وی می‌‌افزاید:  پیگیری کردم و دیدم که آن موسیقی مربوط به سریال «قلب یخی» است و من از آنجا با مازیار فلاحی آشنا شدم. به نظر من قطعه «یادم تو را فراموش» با صدای مازیار فلاحی به مراتب جذاب‌تر از تیتراژ سریال قلب یخی است.

این کارگردان تأکید می‌‌کند: امیدوارم طرفداران موسیقی و صدای مازیار و مخاطبانی که به فیلم‌های عاشقانه علاقه دارند و مدتی است که فیلم عاشقانه خوب ندیده‌اند، این فیلم‌سینمایی و موسیقی آن را ببینند و بشنوند و لذت ببرند. 

از مهندسی تا کارگردانی و نوازندگی 

مازیار فلاحی متولد ۲۶ مهر۱۳۵۳ در تهران است. نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد و همزمان در مرکز آموزش‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره کارگردانی سینما را در سال ۱۳۷۴ به پایان رساند.

فیلم کوتاه "مطرود" اولین تجربه کارگردانی وی است. پس از آن در سال ۱۳۷۶ مجموعه داستانهای کوتاهش را با نام " کلاغ - پاییزکودکی " منتشر کرد.

وی در سال ۱۳۸۰ به عضویت گروه کر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری الیپس مسیحی درآمد. تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد حمیدرضا دیبازر به مدت ۶ سال فرا گرفت.

در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی درآمد. دروس آواز جمعی و تکنیکهای آواز را نزد ناربه چولاکیان و شقایق الهیاری گذراند، و گیتار کلاسیک را نزد فرزانه رجایی و آیلین ارجمند و نوازندگی پیانو را نزد علیرضا حشمتی افشار ادامه داد. 

"مجنون لیلی" راه را نشان داد 

در اسفند ماه ۱۳۸۶ به دعوت قاسم جعفری آهنگ‌ها و ترانه‌های فیلم "مجنون لیلی" را نوشت که آغاز فعالیت خوانندگی رسمی وی در عرصه سینما و موسیقی می‌باشد.

از دیگر کارهای وی می‌توان به ساخت موسیقی متن، ترانه‌ها وخوانندگی تله فیلمهای "دو راه حل برای یک مسئله"، "مدرسه‌ای برای دیگران"، "نبش قلب"، "ققنوس"،"به‌دنبال خوشبختی"، "دلواپسی"، "بی ستاره"، "سر‌سپرده"،  تیتراژ سریال "لحظه دیدار" و تیتراژ فیلم سینمایی "دختران"، "پروانگی"و "اسب سفید پادشاه" اشاره کرد.

آلبوم "قلب یخی "اولین آلبوم رسمی موسیقی او است و "لعنت به من" دومین آلبوم رسمی‌اش. مازیار فلاحی تاکنون کنسرت‌های زیادی در شهرهای بزرگ ایران و کشورهای دیگر برگزار کرده است.

 

برچسب ها: خواننده پاپ، فوتبالیست، مازیار فلاحی، مجنون لیلی، قلب یخی، سریال و خواننده، خواننده قلب یخی، کنسرت مازیار فلاحی تعداد بازديد: 1280 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز