Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:37

26
دی
کیک های عصرانه پای ثابت مهمانی های دورهمی

کیک های عصرانه پای ثابت مهمانی های دورهمی

بطور کلی بانت کیک‌ها در قالب‌های مخصوصی که میان تهی و دارای عمق زیادی هستند، تهیه می‌شوند. مبدأ پیدایش این کیک‌ها از اروپا و قدمت آن به حدود صدسال پیش می‌رسد.

افسانه ظروفی

 

در پی برقراری ارتباط دوستانه و صمیمی شما همراهان و مخاطبان گرامی چه از طریق سایت‌های مرتبط «شور و شیرین» و «زندگی آنلاین» و چه از طریق پیام کوتاه در خصوص توضیح و معرفی انواعی از کیک‌های عصرانه به نام «Bundt cake» بانت کیک، به تعریف و بررسی نکات کلیدی در تهیۀ اینگونه از کیک‌های پرطرفدار و کاربردی می‌پردازیم.

بطور کلی بانت کیک‌ها در قالب‌های مخصوصی که میان تهی و دارای عمق زیادی هستند، تهیه می‌شوند.

مبدأ پیدایش این کیک‌ها از اروپا و قدمت آن به حدود صدسال پیش می‌رسد.

کلمۀ «Bundt» کلمه‌ای آلمانی و به معنی دور هم بودن است و از آنجا که معمولاً این کیک‌ها در مناسبت‌های خاص و زمانی که خانواده، اقوام و دوستان گرد هم می‌آمدند تهیه می‌شده است، به این نام شناخته شده‌اند.

در گذشته‌های دور و زمانی که ابزار و امکانات امروزی در صنعت قنادی مهیا نبود، قنادان دریافتند که قرار دادن لولۀ فلزی در وسط قالب کیک، موجب پخت بهتر آن و پف کردن بیشتر کیک می‌شود!

امروزه با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در عرصۀ تولید ابزار و قالب‌های متنوع و مدرن در صنعت قنادی، انواع مختلفی از قالب‌های میان تهی در دسترس است که با اشکال زیبا و منحصر بفرد در فروشگاه‌های لوازم قنادی عرضه می‌شود.

بدیهی است که برای حصول نتیجۀ خوب و قابل قبول، می‌باید به نکات اصولی در تهیۀ این کیک‌ها توجه لازم را داشته باشیم.

یکی از بهترین نکات چرب کردن صحیح قالب می‌باشد که می‌باید از کره و یا اسپری‌های مخصوص قنادی استفاده شود.

روغن‌های مایع برای این منظور مناسب نیستند و توصیه نمی‌شوند!

زیرا در دراز مدت موجب چسبندگی روغن به دیوارۀ قالب می‌شود.

از سوی دیگر، پاشیدن آرد به داخل قالب، این اطمینان را بوجود می‌آورد که کیک براحتی و بدون چسبندگی از قالب جدا شود و در نهایت شکل زیبای خود را حفظ کند.

همچنین در پاره‌ای از موارد پس از چرب کردن قالب، آن را با شکر می‌پوشانند که این کار موجب طلائی رنگ شدن و کاراملی شدن پوستۀ کیک می‌شود.

از دیگر نکات مهمی که می‌باید به آن بپردازیم، در نظر گرفتن تناسب حجم مایه با حجم قالب است.

بدان معنی که فقط سه چهارم از حجم قالب را از مایۀ فراهم کردۀ کیک پر کنید و یک چهارم از حجم قالب را خالی نگه دارید تا کیک بخوبی بپزد و فضای کافی برای بالا آمدن و پف کردن را داشته باشد.

معمولاً در هر دستورالعمل صحیح و استاندارد، اندازه قالب با توجه به حجم مایه و شرایط مناسب پخت اعم از دما و زمان بررسی می‌شود ولی بطور کلی کیک‌هایی که در قالب‌های عمیق و میان تهی «Bundt pan» تهیه می‌شوند، بهتر است در دمای پایین‌تر و مدت زمان طولانی‌تری بپزند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

کیک در قالب‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند، با سرعت بیشتری نسبت به قالب هائی که دارای رنگ روشنی هستند، می‌پزد.

زیرا همانطور که می دانید رنگ تیره گرمای بیشتری را جذب می‌کند!

از این رو می‌باید مراقب باشید که رنگ کیک در این نوع از قالب‌ها، بیش از حد تیره نشود و زمان و مواد مصرفی‌تان به هدر نرود!

یکی از مشکلاتی که همواره برای تهیۀ اینگونه از کیک‌ها مطرح می‌شود، نحوۀ جدا کردن کیک از قالب است.

پس از اطمینان از پخت کافی کیک و درآوردن آن از فر 5-10 دقیقه کیک را در قالب نگه دارید و بعد قالب را به آرامی تکان دهید تا کیک از قالب جدا شود و بعد آن را روی پنجرۀ سیمی برگردانید.

در اینصورت کیک بدون چسبندگی و براحتی از قالب جدا می‌شود و شکل زیبای خود را نیز حفظ می‌کند.

تنوع و گوناکونی در طعم، مزه و اشکال ظاهری این کیک‌ها می‌تواند سلیقه‌های مختلف را دربرگیرد و به زیبائی هرچه بیشتر میزهای عصرانه و صبحانه بیفزاید.

شایان ذکر است که دستوالعمل های جامع و متنوعی از بانت کیک‌ها در شماره‌های مختلف مجلۀ آشپزباشی ارائه گردیده است که علاقمندان و مخاطبان گرامی می‌توانند با مراجعه به نشریه و سایت‌های «شور و شیرین» و «زندگی آنلاین» از مطالب مفید و کاربردی آن بهره مند شوند.

 

برچسب ها: شیرینی پزی، کیک و شیرینی، زندگی آنلاین، شور و شیرین، کیک های عصرانه، کیک عصرانه، Bundt cake، Bundt، بانت کیک تعداد بازديد: 701 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز