Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:03

14
اسفند
نان موز؛ یک نان با طعمی به یاد ماندنی

نان موز؛ یک نان با طعمی به یاد ماندنی

در این مطلب دستورالعمل تهیه نان موز را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

نان پختن، یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌ها برای علاقه‌مندان آشپزی است. طرفداران پخت نان، همیشه از ایده‌های تازه برای آماده کردن این خوراکی‌ها استقبال می‌کنند. ما هم در این مطلب طرز تهیه نان موز را با شما در میان می‌گذاریم.

مواد لازم:

اسپری روغن

آرد: ۱ پیمانه

بکینگ پودر: یک و یک چهارم قاشق چایخوری

نمک: سه چهارم قاشق چایخوری

شکر قهوه‌ای: ۱ پیمانه

ماست: یک سوم پیمانه

کره: یک چهارم پیمانه (هم‌دما با اتاق)

تخم مرغ: ۳ عدد

موز بسیار رسیده: ۴ عدد

شکلات تلخ: نصف پیمانه

گردو: نصف پیمانه

طرز تهیه:

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کف قالب مخصوصتان کاغذ روغنی پهن کنید یا روی قالب نچسب کمی روغن اسپری کنید.

آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

همزن برقی را روی درجه کم روشن کنید و شکر قهوه‌ای، ماست و کره را در یک کاسه بزرگ حدود ۴ دقیقه با هم مخلوط کنید. تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کنید و به زدن ادامه دهید.

همزن را خاموش کنید و ترکیب آرد و مواد گفته شده را آرام آرام به مواد دیگر اضافه کنید و با یک قاشق یا چنگال به آرامی هم بزنید.

موز‌ها را با پشت چنگال له کنید و وقتی که مواد ترکیب شدند، تکه‌های موز، شکلات و گردو را هم به خمیر اضافه کنید. می‌توانید بعد از ریختن مایه نان در ظرف، روی آن را با یک لایه گردو خرد شده بپوشانید.

نان شما بعد از حدود پنجاه دقیقه تا یک ساعت پخت در فر آماده خواهد شد. یادتان باشد که نان‌ها را قبل از خنک شدن نباید برش بزنید.

ما این بار طرز تهیه نان موز با گردو و شکلات را به شما آموزش دادیم، اما در صورت تمایل می‌توانید به جای شکلات در نان‌تان کشمش بریزید یا آن را با دارچین طعم‌دار کنید.

شکلات تلخی که به این نان اضافه می‌کنید را به صورت رنده‌شده یا چیپسی به مواد اضافه کنید. می‌توانید در تهیه این نان، به جای شکلات تلخ از پودر کاکائو استفاده کنید.

 

منبع: مجله خواندنی‌ها

 

برچسب ها: تغذیه و سلامت، آموزش شیرینی پزی، آموزش آشپزی، تغذیه و رژیم درمانی، سبک زندگی سالم، دستپخت، نان های سنتی، نان های رژیمی، نان موز، آموزش نانوایی، طرز تهیه انواع نان بدون فر تعداد بازديد: 538 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز