Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:39

6
بهمن
طرز تهیه خوشمزه‌ترین کیک سیب جهان

طرز تهیه خوشمزه‌ترین کیک سیب جهان

کیک یکی از دسر‌های جدانشدنی برای تمام فصول سال مخصوصا فصل سرد سال است.

کیک سیب و دارچین، خوشمزه‌ ترین کیک سیب جهانکیک یکی از دسر‌های جدانشدنی برای تمام فصول سال مخصوصا فصل سرد سال است در این مطلب طرز تهیه یک دسر خوشمز کیک سیب و دارچین را برای شما آماده کرده ایم. کیک سیب و دارچین کیک سیب یکی از انواع کیک سنتی است که در همه کشور‌ها به صورت کم‌وبیش مشابهی تهیه می‌شود. ادویه سنتی کیک سیب؛ دارچین و جوز هندی است و داخل آن می‌توان از کره به همراه مغزیجاتی مانند فندق، بادام یا گردو نیز استفاده کرد.

کیک سیب بسیار لطیف و خوش‌طعم است و به خصوص اگر با دارچین و گردو ترکیب شود، طعمی رویایی خواهد داشت. رسپی‌های تهیه کیک سیب بسیار متفاوت هستند و این تفاوت بیشتر به میزان مواد اولیه و مدت زمان پخت برمی‌گردد، ولی در کل یک کیک سیب خوشمزه باید نرم، سبک و پر از سیب باشد. در ادامه طرز تهیه یکی از خوشمزه‌ترین انواع کیک سیب جهان را به شما معرفی می‌کنیم که طعم بهشتی دارد. با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب و دارچین:

شکر ۱ پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

کره نصف پیمانه

تخم مرغ ۳ عدد

ماست ۱ پیمانه

آرد ۲ پیمانه

بیکینگ پودر ۱ ق. غذاخوری

سیب ۳ عدد

دارچین ۱-۲ ق مرباخوری

مغز پسته برای تزیین کیک سیب و دارچین

طرز تهیه:

ابتدا شکر را با روغن و کره مخلوط کرده و هم بزنید تا سفید شود. تخم مرغ‌ها را یکی‌کی با مواد مخلوط کنید. ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودر را با همزن دستی فقط در حد مخلوط شدن با سایر مواد ترکیب کنید. اگر گلوله‌های آرد باز نشد با درجه کند همزن کمی بزنید. کف یک قالب مناسب با اندازه ۳۵× ۲۵ سانت را چرب کرده و آردپاشی کنید و مایه کیک سیب را داخل قالب بریزید.

سیب‌ها را پوست کنده و ورقه‌ای خرد نمایید. سیب‌ها را روی مایه کیک بچچینید و سطح آن را با دارچین و مغز پسته تزیین کنید. قالب را به مدت ۱ ساعت داخل فر با دمای ۳۵۰ درجه قرار دهید.

کیک سیب خوشمزه شما آماده است. شما می‌توانید این کیک خوشمزه را به عنوان کیک عصرانه سرو نمایید. عطر کره در این کیک خیلی مشهود است، ولی اگر بخواهید حتما از روغن استفاده کنید باید از روغن جامد استفاده کنید و ۲۰ گرم از وزن روغن کم کنید. اگر مایع کیک بیش از اندازه همزده شود و یا تخم مرغ خیلی کوچیک باشد انسجام کیک کم می‌شود و موقع برش خرد می‌شود.

بیشتر بدانید از خواص سیب

سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است. سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و … می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است.

 

منبع: سیب سبز

بیشتر بخوانید:

کیک های عصرانه پای ثابت مهمانی های دورهمی

پاستیل خانگی را با این دستور متفاوت درست کنید

کیک لبو شکری؛ با سس مخصوص!

کیک بادام با سس کارامل؛ یک عصرانه زمستانی دوست داشتنی

کیک چای سبز ؛ یک کیک رژیمی خوشرنگ و خوشمزه

برچسب ها: کیک، کاپ کیک، تزئین کیک، آموزش شیرینی پزی، آموزش آشپزی، کیک رژیمی، کیک تولد، زندگی آنلاین، قنادی، کیک بدون فر، کیک بدون شکر، کیک سیب و دارچین، طرز تهیه انواع کیک، نکات پخت کیک تعداد بازديد: 608 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز