Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:51

3
بهمن
بیسکوییت داغ، یک نوشیدنی دلچسب برای روز‌های سرد

بیسکوییت داغ، یک نوشیدنی دلچسب برای روز‌های سرد

بیسکوییت داغ یکی از نوشیدنی‌های مدرن است که از ترکیب شیر با بیسکوییت و خامه تهیه می‌شود و برای روز‌های سرد زمستان بسیار گوارا است.


 بیسکوییت داغ یکی از انواع نوشیدنی‌های داغ است که از ترکیب بیسکوییت مادر با شیر، شکلات و خامه تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد.

در گذشته تنها نوشیدنی داغ محبوبی که وجود داشت، چای بود که همیشه دوست و آشنا را در کنار هم جمع می‌کرد و بهانه‌ای برای یک گفتگوی کوتاه و یا دید و بازدید‌های خانوادگی بود. با گذشت زمان کم کم نوشیدنی‌های جدید مانند قهوه هم جای خود را در میان مردم باز کردند و امروزه در دنیای مدرن نوشیدنی‌های داغ بسیار زیادی در کافه‌ها و رستوران‌ها موجود است که یا پایه قهوه دارند و یا با شیر و شکلات تهیه می‌شوند. از انواع قهوه گرفته تا شکلات داغ و انواع شیر‌ها که با کف و خامه و شکلات تهیه می‌شوند، همگی نوشیدنی‌های مطبوعی هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند. بیسکوییت داغ یکی از همین نوشیدنی‌های مدرن است که از ترکیب شیر با بیسکوییت و خامه تهیه می‌شود و برای روز‌های سرد زمستان بسیار گوارا است. این نوشیدنی برای کودکان هم مفید است و مضرات کمتری نسبت به سایر نوشیدنی‌ها دارد. شما می‌توانید خیلی راحت این نوشیدنی داغ و سالم را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب با آموزش درست کردن یک لیوان بیسکوییت داغ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم

شیر: ۱ لیوان

بیسکوییت مادر: ۱ بسته

سس کارامل یا سس شکلات: ۱ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای درست کردن این نوشیدنی داغ و خوشمزه اول شیر را داخل قهوه جوش یا یک قابلمه کوچک بریزید. پودر کاکائو و خامه صبحانه را اضافه کنید و ظرف را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا شیر کم کم داغ شود و شروع به بخار کردن کند. حالا بیسکویت مادر را باز کنید و یکی یکی بیسکوییت‌ها را داخل شیر بریزید و هم بزنید تا بیسکوییت نرم و داخل شیر حل شود. در آخر سس کارامل یا سس شکلات را اضافه کنید و خوب هم بزنید و وقتی شیر از اطراف جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید. اگر نوشیدنی شما یکدست نبود، قبل از سرو یک دور با گوشتکوب برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شود و بعد بیسکوییت داغ را داخل لیوان بریزید و سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن بیسکوییت داغ می‌توانید به جای بیسکوییت مادر از هر نوع بیسکوییت وانیلی که در دسترس دارید، استفاده کنید.

۲ ـ به جای سس کارامل یا سس شکلات می‌توانید از یک قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.

۳ ـ حتما خامه را وقتی شیر هنوز سرد است به آن اضافه کنید تا خامه نبرد.

برچسب ها: شیر، شکلات، خامه، نوشیدنی داغ تعداد بازديد: 72 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز