Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:12

30
دی
طرز تهیه کره سیب به روش خانگی

طرز تهیه کره سیب به روش خانگی

کره سیب خانگی نوعی دسر است که به دلیل ظاهر کره‌ای شکل آن با نام کره سیب شناخته می‌شود. کره سیب به دلیل طعم لذیذ و خوشمزه‌ای که دارد اغلب برای دسر یا چاشنی صبحانه یا میان‌وعده استفاده می‌شود

کره سیب خانگی نوعی دسر است که به دلیل ظاهر کره‌ای شکل آن با نام کره سیب شناخته می‌شود. کره سیب به دلیل طعم لذیذ و خوشمزه‌ای که دارد اغلب برای دسر یا چاشنی صبحانه یا میان‌وعده استفاده می‌شود که با استفاده از مواد اولیه ساده و در مدت زمان کم تهیه می‌شود.
 

مواد لازم جهت تهیه کره سیب خانگی:

سیب ۴ عدد

شکر قهوه‌ای یا شیره انگور ۳ قاشق غذاخوری

وانیل نصف قاشق چای‌خوری

دارچین نصف قاشق چای‌خوری

نمک نوک قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه کره سیب خانگی

در این بخش از مقاله همراه ما باشید تا مرحله به مرحله نحوه تهیه و آماده‌سازی کره سیب خانگی را آموزش دهیم.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کره سیب درختی

 

مرحله دوم) سیب‌ها را داخل تابه همراه شکر هم بزنید

سیب‌های برش خرده را داخل تابه ریخته و روی حرارت کم قرار دهید و مقداری شکر یا شیره انگور به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و به خورد سیب‌ها برود. اگر سیب‌هایی که استفاده می‌کنید خیلی شیرین است می‌توانید مقدار شکر کمتری استفاده کنید و بالعکس اگر سیب‌ها ترش است شکر بیشتری بریزید.

مرحله سوم) دارچین و نمک را به سیب‌ها اضافه کنید

در این مرحله پس از حل شدن شکر، مقداری پودر دارچین روی سیب‌ها بریزد و خوب هم بزنید تا عطر دارچین به خورد سیب‌ها برود. در ادامه مقدار خیلی کمی نمک به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید. در نهایت درب ظرف را گذاشته و زمان بدهید تا سیب‌ها روی حرارت ملایم بپزد.

مرحله چهارم) اجازه دهید سیب‌ها کارملی شود

زمانی‌که سیب‌ها بپزد آب می‌اندازد و نرم می‌شود، پس اجازه دهید تا آب سیب کاملا کشیده شده و رنگ کاراملی تغییر رنگ دهد.

مرحله پنجم) وانیل را اضافه کنید

پس پختن و کشیده شدن آب سیب‌ها، ظرف را از روی حرارت برداشته و مقداری وانیل به آن بزنید و مخلوط کنید تا عطر وانیل جذب سیب‌ها شده و بگذارید سیب در دمای محیط خنک شود.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه قره‌قروت و کشک خانگی

 

 

 

مرحله ششم) سیب‌ها را له کنید

در این مرحله باید سیب‌ها را داخل مخلوط کن ریخته و کاملا له کنید تا به شکل پوره شود، طوری‌که بافت آن کاملا یک‌دست و نرم شود. کره سیب را داخل شیشه‌های درب‌دار و تمیز ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید.

مرحله هفتم) سرو کره سیب

پس از خنک شدن کره سیب خانگی می‌توانید آن را به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده مقوی به همراه نان، عسل، مربا و چای سرو کنید.

طرز تهیه کره سیب به روش خانگی؛ ساده و خوشمزه

طریقه پخت کره سیب با آرام‌پز

کره سیب را می‌توان داخل آرام پز نیز تهیه کرد، برای این کار پس از پوست گرفتن و برش زدن سیب‌ها آن را به همراه شکر قهوه‌ای و سایر مواد داخل آرام پز بریزید و دمای آن را تنظیم کنید. به مدت دو ساعت زمان نیاز است تا سیب‌ها کاملا نرم و پخته شوند.

توجه کنید در آرام پز را نگذارید و سیب‌ها را از هر از گاهی چک کنید تا زمانی‌که نرم شوند. سپس سیب‌ها را داخل مخلوط‌کن ریخته و پوره کنید. دوباره کره را به آرام پز برگردانید و با دمای پایین‌تر از قبل در حدود ۸ تا ۱۰ ساعت بپزید. دائما آن را چک کنید که ته نگیرد.

ارزش غذایی یک قاشق کره سیب خانگی:

کالری ۲۳ کالری
قند ۵ گرم
کربوهیدرات ۶ گرم
سدیم ۱۹ میلی‌گرم
پتاسیم ۱۵ میلی‌گرم
کلسیم ۸ میلی‌گرم
آهن ۰.۱ میلی‌گرم

در این مقاله رسپی کره سیب خانگی را ارائه دادیم. کره سیب را به دلیل طعم شیرین و مزه لذیذی که دارد می‌توان برای خوش‌طعم کردن مرغ و گوشت یا به عنوان یک دسر شیرین به همراه نان و چای و … میل کرد.

برچسب ها: دارچین، کره، وانیل، کره سیب، طرز تهیه کره سیب تعداد بازديد: 94 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز