Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 10:03

22
دی
این دسر را با سیب‌های مانده در یخچال درست کنید

این دسر را با سیب‌های مانده در یخچال درست کنید

دسر سیب و دارچین یک دسر بسیار خوشمزه است که شباهت زیادی به کیک دارد و برای عصرانه همراه با چای و قهوه یک طعم دلنشین است.

دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسر‌ها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسر‌ها هستند که خیلی راحت تهیه میشوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد. ما در این مطلب می‌خواهیم یک نوع دسر کیکی را به شما آموزش بدهیم که می‌توانید با سیب‌های پلاسیده و لکه‌دار داخل یخچال آن را تهیه کنید. این دسر خوشمزه نیاز به مواد زیادی ندارد و می‌توانید آن را به راحتی روی اجاق گاز و بدون فر بپزید. اگر دوست دارید این دسر آسان و خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم یک دسر کیک خوشمزه و هیجان انگیز را تهیه کنیم.

بیشتربخوانید:

کیک پرتقال برگردان + طرز تهیه

 

 

 

مواد لازم

آرد شیرینی: نصف پیمانه

شکر: ۵ قاشق غذاخوری

شیر: ۵ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۱ عدد

روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: نصف قاشق مرباخوری

وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

سیب: ۲ عدد

کره: ۳۰ گرم

دارچین: به میزان لازم

کشمش: ۲ قاشق غذاخوری

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه کاپ کیک خرما خانگی

 

 

 

 

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا تخم مرغ را داخل یک کاسه مناسب بشکنید، سپس روغن مایع، شیر و سه قاشق غذاخوری شکر را همراه با وانیل به آن اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا شکر کم کم حل شود و تخم مرغ کمی پف کند. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و بعد کم کم به کاسه مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

در مرحله بعد سیب‌ها را پوست و از وسط نصف کنید. تخم‌های سیب را بیرون بیاورید و بعد سیب را به صورت خلالی برش بزنید. یک ماهی تابه نچسب را روی گاز بگذارید و ۲ قاشق غذاخوری شکر داخل ماهی تابه بریزید. حرارت را کم کنید تا شکر به صورت کاراملی آب شود. اصلا شکر را هم نزنید. وقتی شکر کاملا کاراملی شد، کره را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کره کاملا آب و با شکر مخلوط شود. برش‌های سیب را به صورت گلبرگ کنار هم و داخل ماهی تابه بریزید، طوری که وسط ماهی تابه خالی باشد و روی سیب‌ها دارچین بپاشید. حالا کشمش‌ها را وسط سیب‌ها بریزید و مایه کیک را که از قبل آماده کرده بودید، خیلی آرام روی سیب‌ها بریزید. حالا درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا دسر کم کم بپزد و پف کند. بعد از این مدت زمان، دسر را داخل ظرف سرو بگردانید و بعد از خنک شدن همراه با چای میل کنید، نوش جان.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کمپوت سیب با ماندگاری بالا

 

 

 

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این دسر حتما مواد اولیه را به دمای محیط برسانید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه بدهید به دمای محیط برسند.

۲ ـ نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

۳ ـ اضافه کردن کشمش به این دسر کاملا اختیاری است و اگر طعم کشمش را دوست ندارید، می‌توانید آن را از دستور حذف کنید.

۴ ـ حتما از ماهی تابه نچسب استفاده کنید تا دسر بعد از پخت به راحتی داخل ظرف سرو برگردد.

برچسب ها: گردو، شیرینی، دسر، دارچین، پای سیب، کیک سیب، وانیل تعداد بازديد: 60 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز