Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 05:57

24
بهمن
دونات نوتلا

دونات نوتلا

فر را با دماي ١٨٠ درجة سانتيگراد گرم كنيد و قالب دونات را چرب نمائید آن‌گاه شیر،‌ نوتلا و پودر کاکائو را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نوتلا و پودر کاکائو در شیر حل شود.

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

شیر................   125 میلی لیتر (یک‌دوم پیمانه)

نوتلا  .................. دو قاشق سوپخوري

پودر کاکائو  (الک کرده).................١ قاشق سوپخوري

تخم مرغ ...............  ۲ عدد

شكر................. 100گرم

آرد..................150 گرم

بیکینگ پودر.....................یک قاشق چايخوري

روغن مايع .................. 110میلی لیتر  (یک دوم پیمانه سرخالی)

 بیشتر بخوانید:

کیک مارمالاد؛ عصرانه ای بی نظیر

شیرینی‌های خوشمزه کرمانشاهی + طرز تهیه

 

 

 

مواد لازم برای تهیة کرم گاناش

شكلات تلخ.................١٠٠ گرم

خامة صبحانه.................١٥٠ گرم

 

طرز تهیه

فر را با دماي ١٨٠ درجة سانتيگراد گرم كنيد و قالب دونات را چرب نمائید آن‌گاه شیر،‌ نوتلا و پودر کاکائو را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نوتلا و پودر کاکائو در شیر حل شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. حالا تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و سبک شود و بعد مخلوط شیر را به آن بیفزائید و هم بزنید. اکنون مخلوط الک‌کردة آرد و بیکینگ‌پودر را همراه با روغن به مایة فراهم کرده افزوده و مخلوط سازید. اینک مایة حاصل را در قالب دونات بریزید و مراقب باشید که حدود یک‌سوم از سر قالب‌ها خالی بماند! آن‌گاه قالب را درسینی شیرینی‌پزی بگذارید و دونات‌ها را به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر بپزید. همینکه دونات‌ها خنک شدند، رویشان را با کرم گاناش بیارائید.

روش تهیة کرم گاناش: شکلات را به روش بن‌ماری آب کنید و خامه را گرم نمائید. آن‌گاه خامه را به شکلات افزوده و مخلوط سازید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه دونات خوشمزه

طرز تهیه کیک رولت خانگی

 

 

برچسب ها: شیرینی، آموزش شیرینی پزی، خامه، پودر کاکائو، دونات، طرز تهیه دونات، شكلات تلخ، بیکینگ پودر، طرز تهیه، دونات خانگی، گاناش، نوتلا تعداد بازديد: 130 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز