Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:58

13
اردیبهشت
شيرينی كره‌ای

شيرينی كره‌ای

قالب مستطيل 30×20 را چرب كرده كف و ديواره را با كاغذ بپوشانيد. كره، شكر قهوه‌اي و خامه را در ظرفي ريخته روي حرارت ملايم قرار دهيد تا شكر ذوب شود و به جوش آيد؛ اين مواد بايد به مدت 3 دقيقه با حرارت ملايم و بدون اينكه هم زده شود بجوشد.

مواد لازم

كره...............100 گرم

شكر قهوه‌اي..............150 گرم

خامه...............2 قاشق سوپخوري

آرد................150 گرم

تخم‌مرغ زده شده...............1 عدد

بادام.................60 گرم

مرباي زردآلوي پوره شده...............2 قاشق سوپخوري

  بیشتربخوانید:

طرز تهیه باقلوا شکلات و نارگیل ؛ یک شیرینی بی نظیر برای عید

طرز تهیه شیرینی قرابیه آردی به روش اصیل ترکیه‌ای

 

 

روش‌تهیه

قالب مستطيل 30×20 را چرب كرده كف و ديواره را با كاغذ بپوشانيد. كره، شكر قهوه‌اي و خامه را در ظرفي ريخته روي حرارت ملايم قرار دهيد تا شكر ذوب شود و به جوش آيد؛ اين مواد بايد به مدت 3 دقيقه با حرارت ملايم و بدون اينكه هم زده شود بجوشد. بعد از جوشيدن از روي حرارت برداشته و به مدت 10 دقيقه كنار بگذاريد تا خنك شود. در نهايت تخم‌مرغ زده‌شده و آرد الك‌شده را به مواد اضافه كرده بعد از مخلوط شدن داخل قالب آماده بريزيد و بادام‌ها را روي آن بچينيد بعد آن را با درجه حرارت 180 درجه به مدت 20 دقيقه در فر قرار دهيد تا بپزد. بعد از پخت از فر خارج كرده و روي شيريني را با مرباي گرم برس بزنيد و در قالب خنك كنيد سپس برش داده در ظرف بچينيد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: شیرینی، آموزش شیرینی پزی، شیرینی خشک، طرز تهیه شیرینی، شیرینی کره ای، شیرینی خانگی، طرز تهیه، مربا زردآلو تعداد بازديد: 136 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز