Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:38

14
آذر
سوئيس رول قهوه

سوئيس رول قهوه

تخم‌مرغ و شكر را بزنيد تا حجم مواد دو برابر شده و رنگ مايه روشن شود. آرد الك شده و روغن را به تناوب به مواد اضافه كنيد. مواد را به آرامي با ليسك به صورت دوراني هم بزنيد تا مخلوط شوند. قهوه‌ی فوري و پودركاكائوي حل شده

مواد لازم

تخم‌مرغ...................5 عدد     

شكر.....................90 گرم

آرد......................100 گرم      

روغن مايع.......................60 گرم       

قهوه‌ی فوري....................2 قاشق سوپخوري        

پودركاكائو........................يك قاشق سوپخوري     

آب جوش........................يك قاشق سوپخوري          

پودر قند مقداري............................براي پاشيدن روي كاغذ روغني

خامه‌ی فرم گرفته.........................600 گرم      

مغز گردو نگيني خرد شده...................مقداري

شكلات ذوب شده يا گاناش  ......................... مقداري، براي تزئين           

 

روش‌تهیه

تخم‌مرغ و شكر را بزنيد تا حجم مواد دو برابر شده و رنگ مايه روشن شود. آرد الك شده و روغن را به تناوب به مواد اضافه كنيد. مواد را به آرامي با ليسك به صورت دوراني هم بزنيد تا مخلوط شوند. قهوه‌ی فوري و پودركاكائوي حل شده در آبجوش را نيز به مواد اضافه كنيد. مواد رولت را در سيني 30 در 40 سانتي‌متري كه كاغذ روغني انداخته‌ و چرب كرده‌ايد، بريزيد و رويش را با پالت صاف كنيد و در فري كه 15 تا 20 دقيقه قبل با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايد، به مدت 10 تا 15 دقيقه قرار دهيد. بعد از اينكه رولت را از فر خارج كرديد، اجازه دهيد براي 5 دقيقه در سيني بماند تا كمي خنك شود. سپس رولت را روي كاغذ روغني كه رويش پودرقند پاشيده‌ايد، برگردانده و كاغذ پشتش را به آرامي جدا كنيد. رولت را دوباره برگردانده و از يك طرف شروع به پيچيدن نماييد. اجازه دهيد رولت به مدت 15 دقيقه يا بيشتر به صورت لوله كرده بماند.

 براي وسط رولت، خامه  را فرم دهيد. رولت را باز كرده و يك لايه خامه‌ی فرم گرفته روي رولت بماليد. روي خامه كمي مغز گردوي نگيني بپاشيد و رولت را از همان جهتي كه رول كرده بوديد، دوباره بپيچيد. با يك لايه‌ی نازك از خامه روي رولت را بپوشانيد. مي‌توانيد روي خامه، شكلات آبكرده يا گاناش بدهيد. رولت را روي سيني گذاشته و به مدت چند ساعت در يخچال قرار دهيد تا كاملاً خنك شود. سپس به دلخواه برش داده و روي هر برش را با خامه‌ی فرم گرفته تزيين نماييد.

 

نكته:

  مي‌توانيد بعد از اينكه روي رولت را با خامه آستر كرديد، روي خامه را كاكانو الك كنيد.

  بافت اين رولت بسيار لطيف است

برچسب ها: رولت، طرز تهیه تعداد بازديد: 169 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز