Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:56

1
آذر
رولت تیرامیسو

رولت تیرامیسو

فر را با دمای 220 درجة سانتیگراد گرم کنید و سینی مخصوص رولت را به اندازة 25×30 سانتیمتر چرب نمائید و با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه قهوه، آب جوش و شکر را در ظرف کوچک و مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

قهوة فوری................  2 قاشق سوپخوری

آب جوش................. 60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

شکر.............. 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیة رولت

قهوة فوری برای نان رولت................ 1 قاشق سوپخوری

آب جوش برای نان رولت ...................1 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ.................. 3 عدد

شکر (اضافی)...................  75 گرم

آرد نول (الک کرده)................. 75 گرم

 بیشتربخوانید:

 

مواد لازم میانی

پنیر خامه‌ای (ماسکارپونه).......................  250 گرم

خامة شیرین قنادی همزده و فرم گرفته.................... 125 گرم

اسانس وانیل یا وانیل شکری................. یک‌دوم قاشق چایخوری

 

روش تهیه

فر را با دمای 220 درجة سانتیگراد گرم کنید و سینی مخصوص رولت را به اندازة 25×30 سانتیمتر چرب نمائید و با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه قهوه، آب جوش و شکر را در ظرف کوچک و مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود و بعد آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس قهوه و آب جوش (1 قاشق سوپخوری) را با هم مخلوط کنید و زردة تخم‌مرغ‌ها، سه چهارم از شکر (اضافی) و محلول قهوه (1 قاشق سوپخوری) را با همزن برقی بزنید تا غلیظ و سبک شود. حالا سفیدة تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و باقیماندة شکر (اضافی) را کم کم به آن افزوده و مخلوط کنید. اکنون زرده و سفیدة تخم‌مرغ‌ها را به آرامی و به کمک لیسک با هم مخلوط سازید و مراقب باشید که حجم مایه از بین نرود! آن‌گاه آرد را در سه نوبت به این مایه بیفزائید و به آرامی مخلوط کنید. اینک مایة فراهم کرده را روی سینی بریزید و صاف کنید و نان رولت را به مدت تقریبی 10-12 دقیقه در فر بپزید. سپس رولت را از کاغذ جدا کنید و آن را روی کاغذ دیگری قرار دهید و با کاغذ رول کنید. حالا نان رولت را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. اکنون پنیر خامه‌ای را قدری با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود و بعد خامة همزده و فرم گرفته و وانیل را به آن بیفزائید و مخلوط کنید. آن‌گاه نان رولت را باز کنید و رویش را با سیروپ قهوة مرطوب نمائید و کرم را رویش بمالید. سپس دوباره رولت را رول کنید و در کاغذ روغنی بپیچید.  رولت را دست کم 6 ساعت و یا یک شب در یخچال نگه دارید تا آمادة برش شود. اینک رولت تیرامیسو را برش دهید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بگذارید.

برچسب ها: دسر، تیرامیسو، طرز تهیه تیرامیسو تعداد بازديد: 183 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز