Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:55

11
شهریور
کیک ملون

کیک ملون

فر را با دمای 180 درجة سانتیگراد گرم کنید و کف دو قالب مربع را به اندازة 22 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه زردة تخم‌مرغ‌ها، سه چهارم از شکر، آب جوش و وانیلین را در کاسة همزن برقی بریزید و با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و سبک شود.

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد  لازم

تخم‌مرغ................. 8 عدد

شکر دانه‌ریز.............. 180 گرم

آب جوش................2 قاشق سوپخوری

وانیلین...............یک هشتم قاشق چایخوری

آرد نول................180 گرم

کرة آبکرده و خنک شده................100 گرم

شربت ساده ................به میزان لازم

خامة شیرین شدة قنادی حدود................ 750 گرم

ملون یا شاپسند............. حدود 2-3 عدد

 

روش تهیه

فر را با دمای 180 درجة سانتیگراد گرم کنید و کف دو قالب مربع را به اندازة 22 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه زردة تخم‌مرغ‌ها، سه چهارم از شکر، آب جوش و وانیلین را در کاسة همزن برقی بریزید و با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و سبک شود. سپس سفیدة تخم‌مرغ‌ها را در کاسة دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و بعد باقیماندة شکر را کم کم به آن بیفزائید و به همزدن ادامه دهید تا سفیده‌های تخم‌مرغ فرم بگیرند. حالا زرده‌ها و سفیده‌های همزده را به آرامی و با لیسک مخلوط کنید و آرد را در دو یا سه نوبت به این مایه بیفزائید. اکنون کره را نیز درون مایة فراهم کردة کیک بریزید و به آرامی هم بزنید. مراقب باشید که مایة کیک حجم خود را از دست ندهد! اینک مایة به دست آمده را بطور مساوی در قالب‌ها بریزید و کیک را به مدت تقریبی 25-30 دقیقه در فر بپزید. کیک‌ها را روی پنجرة سیمی خنک کنید و بعد هر یک از ارتفاع به دو قسمت برش دهید. آن‌گاه روی لایه‌های کیک شربت بمالید و با خامة فرم گرفته و برش‌های ملون، لایه‌های کیک را روی هم قرار دهید. سپس رو و اطراف کیک را با خامه بپوشانید و کیک را روی ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید. حالا به کمک قاشق مخصوص، توپ‌های کوچکی از ملون برش دهید و روی کیک را با آن بیارائید.

برچسب ها: کیک، آموزش شیرینی پزی، طرز تهیه، کیک ملون، طرز تهیه کیک ملون تعداد بازديد: 274 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز