Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:13

2
اردیبهشت
اسلایس بادام هندی

اسلایس بادام هندی

قالب را به اندازة 18×28 سانتیمتر، چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. به گونه‌ای که کاغذ از دو لبة طولی قالب، بلندتر باشد. آن‌گاه کره، آرد، آرد ذرت و پودر شکر را در کاسة دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به شکل خرده نان درآید.

 لیلا ایانی صفت :

 

مواد لازم براي 12  برش

کرة سرد (خرد کرده) ............... 150 گرم

آرد............. 250 گرم

آرد ذرت................ 1 قاشق سوپخوری

پودر شکر................  50 گرم

زردة تخم‌مرغ ................  2 عدد

پوست لیموی رنده کرده از............... 1عدد لیمو

نمک............... 1 پینچ

 

مواد لازم رویه

شکر قهوه‌ای.............. 60 گرم

خامه ...............2 قاشق سوپخوری

کره ................. 45 گرم

عسل................. یک‌سوم پیمانه

بادام هندی.................. 200 گرم

 

بیشتربخوانید:

اسلایس خرما و بادام، یک شیرینی خاص برای افطار

 

روش‌تهیه

قالب را به اندازة 18×28 سانتیمتر، چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. به گونه‌ای که کاغذ از دو لبة طولی قالب، بلندتر باشد. آن‌گاه کره، آرد، آرد ذرت و پودر شکر را در کاسة دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به شکل خرده  نان درآید. سپس زردة تخم‌مرغ‌ها، پوست لیمو و نمک را بیفزائید تا خمیر نرم و مناسبی حاصل شود. چنانچه خمیر خشک بود، 1-2 قاشق سوپخوری آب سرد به آن بیفزائید. حالا خمیر را در قالب پهن و صاف کنید و 20 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 180 درجة سانتیگراد بپزید تا طلائی رنگ شود. اکنون قالب را از فر درآورید و همینکه شیرینی خنک شد، مایة رویه را رویش بریزید. اینک دمای فر را به 170 درجة سانتیگراد کاهش دهید و شیرینی را 10-12 دقیقة دیگر بپزید. آن‌گاه شیرینی را به اندازة دلخواهتان برش دهید.

 

روش تهیة مایة رویه

شکر قهوه‌ای، خامه، کره و عسل را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا مایه، گرمشود. سپس حرارت را زیاد کنید و مایة‌ فراهم کرده را 5 دقیقه بجوشانید. حالا بادام هندی را بیفزائید و ظرف را روی حرارت بردارید.

خواص  بادام هندی

علیرغم خواص فراوان بادام هندی، این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی از اگزالات بوده، زیاده‌روی در مصرف آن منجر به تجمع و کریستاله شدن این ماده در بدن و در نتیجه ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا می‌شود. بنابراین افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، باید از مصرف آن پرهیز کنند، همچنین دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود. لازم به ذکر است بروز واکنش های آلرژیک مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و… از دیگر عوارضی است که ممکن است با خوردن بادام هندی در افراد حساس به وجود بیاید.

منبع : شور و شیرین

تعداد بازديد: 116 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز