Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 18:41

21
اسفند
طرز تهیه کیک ردولوت

طرز تهیه کیک ردولوت

کیک ردولوت یا مخمل قرمز کیک خوشمزه‌ای است که اغلب شما احتمالا یک‌بار آن را امتحان کرده یا حداقل درباره آن شنیده‌اید. این کیک بیشتر از طعم فوق‌العاده خود، ظاهری جذاب و فریبنده دارد؛ ازاین‌رو میان همه کیک‌ها بیشتر به‌چشم می‌آید.

وب‌سایت کاغذرنگی - بهنام جعفری: کیک ردولوت یا مخمل قرمز کیک خوشمزه‌ای است که اغلب شما احتمالا یک‌بار آن را امتحان کرده یا حداقل درباره آن شنیده‌اید. این کیک بیشتر از طعم فوق‌العاده خود، ظاهری جذاب و فریبنده دارد؛ ازاین‌رو میان همه کیک‌ها بیشتر به‌چشم می‌آید. ازآنجا که کیک ردولوت ظاهری متفاوت با سایر کیک‌ها دارد، به‌نظر می‌رسد درست‌کردن آن سخت باشد؛ اما این تصور درست نیست. در ادامه خواهید دید طرز تهیه کیک ردولوت بسیار ساده بوده و تقریبا با سایر کیک‌ها فرقی ندارد. با کاغذرنگی همراه باشید تا صفر تا صد درست‌کردن کیک رد ولوت را یاد بگیرید.

طرز تهیه کیک ردولوت؛ عضو جذاب و دوست داشتنی خانواده کیک‌ها

مواد لازم برای درست‌کردن کیک ردولوت

پیش از معرفی مواد موردنیاز برای طرز تهیه کیک ردولوت باید بگوییم این مواد برای تهیه یک کیک پنج الی شش نفره است؛ بنابراین اگر برای افراد کمتر یا بیشتری کیک ردولوت می‌پزید، به‌همین نسبت مواد را کم یا زیاد کنید.

پنج پیمانه............... آرد

یک‌ونیم پیمانه............. شکر

یک قاشق چای‌خوری............... بیکینگ پودر

½ قاشق چای‌خوری ..............نمک

یک قاشق چای‌خوری................ پودر کاکائو

یک‌ونیم پیمانه.................. روغن مایع

یک پیمانه....................... شیرکره

دو عدد................ تخم‌مرغ

دو قاشق غذاخوری................. رنگ خوراکی قرمزِ

دو قاشق چای‌خوری .................وانیل

یک قاشق چای‌خوری.................... سرکه سفید

مواد لازم برای درست کردن شیرکره

یک پیمانه................... شیر

یک قاشق چای‌خوری.............. آبلیمو

مواد لازم برای درست کردن خامه مخصوص

۴۵۰ گرم................. پنیر خامه‌ای بدون نمک

یک پیمانه.............. کره

چهار پیمانه .............پودر قند

یک قاشق چای‌خوری............. وانیل

طرز تهیه کیک ردولوت

تهیه این کیک مراحل مختلفی دارد. کافی است این مراحل را قدم‌به‌قدم پشت سر بگذارید.

۱. آماده‌سازی مواداولیه

آرد، شکر، پودر کاکائو، بیکینگ پودر، رنگ خوراکی، وانیل و نمک را در یک ظرف مناسب ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را دو تا سه بار الک کنید. در ادامه تخم‌مرغ، روغن، شیر، کره و سرکه را در یک ظرف دیگر ریخته و با کمک مخلوط کن خوب هم بزنید.

طرز تهیه کیک ردولوت؛ عضو جذاب و دوست داشتنی خانواده کیک‌ها

طرز تهیه کیک ردولوت؛ عضو جذاب و دوست داشتنی خانواده کیک‌ها

۲. طرز تهیه کیک ردولوت و درست‌کردن شیرکره

برای درست‌کردن شیرکره یک پیمانه شیر را از یخچال خارج کرده و بگذارید تا به دمای محیط برسد. سپس یک قاشق چای‌خوری آبلیمو به آن اضافه کنید و اجازه دهید این ترکیب پنج تا ۱۰ دقیقه بماند. پس از گذشت این زمان شیر غلیظ شده، بوی ترشی گرفته و روی آن دلمه می‌بندد. این ترکیب دقیقا همان شیرکره موردنیاز شما است.

طرز تهیه کیک ردولوت؛ عضو جذاب و دوست داشتنی خانواده کیک‌ها

یک نکته جالب در مورد شیرکره: شیرکره درواقع مایع باقی‌مانده از فرایند کره‌گرفتن از خامه است. ازآنجاکه تهیه‌کردن این مایع سخت است، معمولا با روشی که توضیح داده شد شیرکره را درست می‌کنند. اگرچه ترکیب درست‌شده با شیرکره اصل فاصله دارد، اما برای درست‌کردن کیک کاملا مناسب و جوابگوی نیاز شما است.

۳. ترکیب مواد با یک‌دیگر

نوبت به مخلوط‌کردن مواد‌تر و خشک با یک‌دیگر می‌رسد. برای این‌کار به یک ظرف بزرگ نیاز دارید. پس از آماده‌کردن ظرف بزرگ مواد‌تر شامل تخم‌مرغ، روغن، شیرکره و سرکه را درون ظرف بریزید. سپس مواد خشک شامل آرد، شکر و… را کم‌کم به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

طرز تهیه کیک ردولوت؛ عضو جذاب و دوست داشتنی خانواده کیک‌ها

۴. طرز تهیه کیک ردولوت و پخت کیک

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت (معادل ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد) بگذارید. تا داغ‌شدن فر، قالب کیک‌تان را آماده کنید. به‌این‌منظور بدنه قالب را با روغن چرب کرده و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. حال مواد را داخل قالب ریخته و درون فر قرار دهید. برای اینکه کیک شما خوب پخته شود، باید قالب آن تقریبا بین نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه، داخل فر باشد.

پس از گذشت این زمان درب فر را باز و یک خلال دندان وسط آن فرو کنید و سپس بیرون بکشید. اگر وسط کیک چسبناک بود و خمیر کیک به خلال چسبید، پخت کامل کیک به زمان بیشتری نیاز دارد. درغیراین‌صورت همه قسمت‌های کیک به‌خوبی پخته شده است.

آن را از داخل فر بیرون آورده و بگذارید کاملا سرد شود. بسته به دمای محیط زمان سردشدن کیک متفاوت خواهد بود. البته به‌نظر می‌رسد برای این کار حداقل یک ساعت زمان نیاز دارید.

۵. درست‌کردن خامه مخصوص کیک

هنگام سردشدن کیک، خامه مخصوص آن را درست کنید. خامه مخصوص کیک درواقع همان خامه پنیر فراستینگ یا کرم چیز فراستینگ است. درست‌کردن این خامه وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. به‌این‌منظور پنیر خامه‌ای، کره و پودر قند را در یک ظرف ریخته و آن‌ها را خوب هم بزنید. برای هم‌زدن بهتر است از یک هم‌زن برقی استفاده کرده و برای شروع آن را روی دور کند قرار دهید.

در طرز تهیه کیک ردولوت هم‌زدن مواد باید تا جایی ادامه پیدا کند که ترکیبی نرم به‌دست آید. سپس باید هم‌زن را روی دور تند گذاشته و آن‌قدر مواد را هم بزنید که خامه سبک شده و فرم بگیرد. این کار تقریبا پنج دقیقه زمان می‌برد. پس از پف‌کردن خامه وانیل را به آن اضافه کرده و مجددا با هم‌زن آن را در دور تند هم بزنید. پس از اینکه وانیل به‌خوبی با مواد ترکیب شد، هم‌زن را خاموش کنید. خامه را چند دقیقه‌ای داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت شده و خودش را بگیرد.

طرز تهیه کیک ردولوت؛ عضو جذاب و دوست داشتنی خانواده کیک‌ها

۶. طرز تهیه کیک ردولوت و اضافه‌کردن خامه به کیک

نوبت به اضافه‌کردن خامه به کیک و تزیین آن می‌رسد. برای این‌کار کیک را به دو یا سه لایه مساوی برش دهید. بهتر است برای اینکه سطح روی کیک نیز صاف و یک‌دست شود، روی کیک را برش داده و برای تزیین کیک کنار بگذارید. سپس روی لایه اول را با مقداری خامه پوشش داده و به‌همین ترتیب تا آخرین لایه از کیک این کار را انجام دهید. در آخر نیز باقی‌مانده خامه را به اطراف کیک بمالید. برای پهن‌کردن خامه از یک کاردک قنادی استفاده کنید تا سطح خامه صاف و یک‌دست شود.

طرز تهیه کیک ردولوت؛ عضو جذاب و دوست داشتنی خانواده کیک‌ها

کیک شما تقریبا آماده است؛ اما برای اینکه خوردنی‌تر و جذاب شود، می‌توانید آن را تزیین کنید. تزیین کیک کاملا سلیقه‌ای و دلخواه محسوب می‌شود. باوجوداین یک ایده برای تزیین کیک این است که لایه پف‌شده روی کیک را که در مرحله قبل جدا کردید، خرد کرده و وسط کیک بریزید. سپس اطراف آن را با خامه قنادی و درصورت تمایل میوه‌هایی مانند آلبالو یا توت‌فرنگی پر کنید. به‌همین سادگی!

همانطور که دیدید، طرز تهیه کیک ردولوت بسیار ساده بوده و با استفاده از مواد قابل دسترس امکان‌پذیر است.

طرز تهیه کیک ردولوت؛ عضو جذاب و دوست داشتنی خانواده کیک‌ها

اگر درباره طرز تهیه کیک ردولوت و تزیین آن ایده‌ای دارید، آن را با ما به‌اشتراک بگذارید.

برچسب ها: آموزش شیرینی پزی، طرز تهیه تعداد بازديد: 427 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز