Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:14

3
بهمن
کاپ‌کیک فرشته

کاپ‌کیک فرشته

‎فر را با دمای ۱۵۰ درجة سانتیگراد گرم کنید و قالب‌های کاپ کیک را با کپسول‌های کاغذی بپوشانید. آن‌گاه سفیدة تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد.

‎مواد  لازم برای حدود 14 عدد

‎سفیدة تخم‌مرغ ( به دمای محیط رسیده باشد)..............۶ عدد

پودر شکر................... ۱۲۰ گرم

کرم تار‌تار................ یک قاشق چایخوری سرخالی

اسانس ‎وانیل............... یک قاشق چایخوری

‎آرد............. ۸۰ گرم

‎نمک1............ پینچ

‎شیر گرم .................. 60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

 

بیشتر بخوانید:

پای آلو +یک شیرینی با رنگ و بوی تابستان

دونات مغزدار با شکلات صبحانه ؛ یک پونچیک خوشمزه

کیک چای و دارچین هابیتون ؛یک عصرانه به سبک انگلیسی

 

روش‌تهیه

‎فر را با دمای ۱۵۰ درجة سانتیگراد گرم کنید و قالب‌های کاپ کیک را با کپسول‌های کاغذی بپوشانید. آن‌گاه سفیدة تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد.

سپس پودر شکر را کم کم بیفزائید و به همزدن ادامه دهید. حالا کرم تارتار و وانیل را بیفزائید و بعد مخلوط الک کردة آرد و نمک را همراه با شیر به طور یک در میان درون مایه بریزید و با لیسک به آرامی مخلوط کنید. اکنون مایة فراهم کرده را در کپسول‌ها بریزید و دوسوم از حجم آنها را پر کنید. اینک کاپ‌کیک‌ها را به مدت تقریبی 45 دقیقه در فر بپزید. آن‌گاه فر را خاموش کنید وکاپ‌کیک‌ها را 5 دقیقه در فر نگه دارید و بعد روی پنجرة سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

تزئین کاپ کیک

خمیر فوندانت را روی سطح پودر شکر پاشیده باز کنید و با مهر فوندانت، روی خمیر را نقش بیندازید. آن‌گاه با برشگر هم اندازة قطر کاپ کیک، آن را قالب بزنید. و بعد روی فوندانت را با گیپور خوراکی بیارائید. سپس فوندانت را با آب مرطوب کنید و روی کاپ کیک قرار دهید. برای ساختن بال فرشته از قالب (مولد) بال فرشته استفاده کنید و داخل قالب را با روغن کریسکو یا مارگارین چرب کنید و به اندازة عمق قالب، خمیر گام پیست را درون قالب قرار دهید تا شکل بگیرد. سپس آن را به کمک خلال چوبی روی کاپ کیک قرار دهید.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: کاپ کیک، خمیر فوندانت تعداد بازديد: 408 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز