Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:23

2
آبان
تارتلت شكلات و قهوه

تارتلت شكلات و قهوه

آرد و پودر شكر را در كاسة مناسبي بريزيد و كره را بيفزائيد. آن‌گاه كره را با نوك انگشتانتان با آرد مخلوط كنيد تا به شكل خرده‌نان درآيد. سپس پوست ليمو، زردة تخم‌مرغ و آب سرد را بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير نرم و مناسبي حاصل شود.

 افسانه ظروفی :

 

مواد لازم براي حدود 24 عدد

آرد ...............150 گرم

پودر شكر.............. 2 قاشق سوپخوري

كرة‌ سرد (خرد كرده) 75...................... گرم

پوست ليمو يا پرتقال رنده كرده...................1 قاشق چايخوري

زردة تخم‌مرغ................... 1 عدد

 آب سرد...............1 قاشق سوپخوري

 

بیشتربخوانید:

تزئین‌کاپ‌کیک به شکل سبدگل

 

مواد لازم مياني

شكلات سياه يا شيري...............  200 گرم

خامة صبحانه100................ گرم

آب............ 1 قاشق سوپخوري

قهوة فوري.............. 1 قاشق چايخوري

كرة‌ نرم.............. 30 گرم

 

 

روش‌تهیه

آرد و پودر شكر را در كاسة مناسبي بريزيد و كره را بيفزائيد. آن‌گاه كره را با نوك انگشتانتان با آرد مخلوط كنيد تا به شكل خرده‌نان درآيد. سپس پوست ليمو، زردة تخم‌مرغ و آب سرد را بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير نرم و مناسبي حاصل شود. خمير را در كيسة نايلوني بگذاريد و يك ساعت در يخچال نگه داريد. حالا خمير را روي سطح آرد پاشيده، به ضخامت تقريبي 3 ميليمتر باز كنيد و در قالب‌هاي كوچك تارتلت پهن كنيد. قالب‌ها را در سيني بچينيد و تارتلت را به مدت تقريبي 10-12 دقيقه، در فر گرم كرده با دماي 180 درجة‌ سانتيگراد بپزيد. همينكه تارتلت‌ها خنك شدند ماية مياني را درونشان بريزيد و در يخچال بگذاريد تا ماية‌ مياني سفت شود. آن‌گاه باقيماندة ماية‌ مياني را در قيف داراي ماسورة كنگره‌دار بريزيد و روي تارتلت‌ها را بيارائيد. در صورت دلخواه مي‌توانيد از شكلات قهوه براي زيباتر شدن اين تارتلت استفاده كنيد.

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی بدون نیاز به فر

 

 

روش تهية‌ ماية‌ مياني

شكلات را خرد كنيد و در كاسة‌ مناسبي بريزيد. آن‌گاه خامه و آب را در ظرف مناسبي بريزيد و روي حرارت بجوشانيد. سپس قهوه را بيفزائيد و ماية فراهم كرده را روي شكلات بريزيد و هم بزنيد تا شكلات آب شود. حالا كره را افزوده و مخلوط كنيد.

 

خواص  قهوه

پس از نوشیدن قهوه، کافئین جذب جریان خون می‌شود. این ماده پس از عبور از ایست بازرسی مغز، به سیستم اعصاب مرکزی می‌رسد. کافئین پس از ورود به سیستم اعصاب مرکزی، به سراغ آدنوزین (عامل احساس خستگی و خواب‌آلودگی) می‌رود و مانع فعالیت آن می‌شود. کافئین سبب افزایش تولید نوراپی‌نفرین و دوپامین می‌شود. نوراپی‌نفرین برای حفظ دقت، کنترل احساسات، یادگیری و ادراک ضروری است و دوپامین عامل توانایی، انرژی و لذت است.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش آشپزی، طرز تهیه، تارتلت شكلات و قهوه، طرز تهیه تارتلت شكلات و قهوه، قهوة فوري تعداد بازديد: 296 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز