Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:42

8
تیر
كيك خرما و دارچين

كيك خرما و دارچين

طی تحقیقاتی که به بررسی اثر دارچین بر شاخص‌‌های خونی و گلوگز خون در جیره غذایی نوعی ماهی زینتی پرداخته شد، نتایج بدست آمده نشان داد که تجویز خوراکی پودر دارچین در جیره غذایی باعث بهبود گلبول‌‌های سفید و کاهش گلوکز ....

افسانه ظروفی :

 

مواد لازم براي 8 -10 نفر

 كره‌ي خردكرده................ 125 گرم

 شكر............ 110 گرم

 عسل............. 2 قاشق سوپخوري

 تخم‌مرغ................ 2 عدد

 آرد ................220 گرم

 بيكينگ‌پودر................. يك و يك‌دوم قاشق چايخوري

 پودر كاكائو .................2 قاشق چايخوري

 دارچين ................1 قاشق چايخوري

 شير.......... 125 ميلي‌ليتر (يك دوم پيمانه)

 گردوي خردكرده و برشته.............    60 گرم

 خرماي هسته گرفته و خردكرده............ 120گرم

 

 

طی تحقیقاتی که به بررسی اثر دارچین بر شاخص‌‌های خونی و گلوگز خون در جیره غذایی نوعی ماهی زینتی پرداخته شد، نتایج بدست آمده نشان داد که تجویز خوراکی پودر دارچین در جیره غذایی باعث بهبود گلبول‌‌های سفید و کاهش گلوکز در ماهی زینتی گروه گرین ترور شد.  مصرف دارچین منجر به کاهش قندخون می‌‌شود و به نظر می‌رسد مصرف دارچین و انسولین توأم، اثر هم افزایی دارند یا دارچین اثر انسولین را در دیابت نوع اول تقویت می‌‌کند و اگرچه به نظر نمی‌رسد که مصرف مکمل خوراکی دارچین به تنهایی سبب کاهش در شاخص‌‌های کنترل قند و چربی خون بیماران دیابتی نوع دو شود، معهذا استفاده از آن در جهت تنظیم وزن بیماران مبتلا در کنار درمان‌های متداول بکار می‌‌رود.

 

روش‌تهیه

 كره و شكر را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا صاف و يكدست شود. آن‌گاه عسل را بيفزائيد و مخلوط كنيد. سپس تخم‌مرغ‌ها را يكي‌يكي بيفزائيد. حالا آرد، بيكينگ‌پودر، پودر كاكائو و دارچين را با يكديگر مخلوط و الك نمائيد و به شكل يك درميان، همراه با شير به مايه بيفزائيد. اكنون گردو و خرما را درون مايه بريزيد و به آرامي مخلوط كنيد. حالا مايه را در قالب ميان تهي چربكرده، به قطر 21 سانتيمتر بريزيد و در فر(تاون) گرم شده با دماي 180 درجه‌ي سانتيگراد، به مدت تقريبي 45 دقيقه بپزيد. اينك 5 دقيقه صبر كنيد تا كيك كمي خنك شود. بعد آن را روي پنجره‌ي سيمي برگردانيد و تا خنك شدن كامل كيك، به آن دست نزنيد! اكنون در صورت دلخواه، كيك را با كرم كره‌اي، گردو و دارچين تزئين كنيد.

 

روش تهيه‌ي كرم كره‌اي

 150 گرم كره را با همزن برقي بزنيد تا يكدست و رنگش روشن شود. آن‌گاه 70 گرم پودر شكر الك كرده را كم‌كم به آن بيفزائيد و همچنان با همزن برقي بزنيد. سپس يك چهارم قاشق چايخوري وانيلين به كِرم بيفزائيد.

 

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: کیک، آموزش آشپزی، کیک دارچین، طرز تهیه، کیک خرما و دارچین، طرز تهیه کیک خرما و دارچین تعداد بازديد: 432 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز