Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:22

26
بهمن
کلبه  بیسکویتی

کلبه  بیسکویتی

تکه‌های بزرگ بیسکویت را جدا از تکه‌های کوچک در فر بپزید، زیرا زمان پخت تکه‌های کوچک‌تر، کوتاه‌تر است.

افسانه ظروفی

مواد لازم

 آرد   450 گرم

بیکینگ‌پودر   2 قاشق چایخوری

شکر قهوه‌ای   165 گرم

زنجفیل   2 قاشق چایخوری

دارچین  1 قاشق چایخوری

کره بی‌نمک  125 گرم

عسل  175 گرم (یک دوم پیمانه)

تخم‌مرغ   1 عدد

شکلات آبکرده برای چسباندن تکه‌های کلبه

روش تهیه

 آرد و بیکینگ‌پودر را الک کنید و همراه با شکر و ادویه‌ها در کاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه کره را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و درون آرد بریزید. سپس با نوک انگشتانتان کره را با آرد مخلوط کنید تا مواد به شکل خرده نان درآید. حالا عسل و تخم‌مرغ را بیفزایید و مخلوط کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. می‌توانید این خمیر را در دستگاه غذاساز نیز فراهم کنید. اکنون خمیر فراهم کرده را دو قسمت کنید و در کیسه نایلونی بگذارید و یک شب در یخچال نگه دارید. اینک فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی‌های شیرینی‌پزی را با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه خمیر را بین دو کاغذ روغنی به ضخامت تقریبی 3-4 میلیمتر باز کنید و الگو را روی خمیر قرار دهید و خمیر را مطابق با الگو ببرید. سپس بیسکویت را به مدت تقریبی 10-15 دقیقه در فر بپزید و صبر کنید تا بیسکویت کاملا خنک شود. اکنون تکه‌های بیسکویتی کلبه را روی فویل بگذارید و داخل پنجره‌ها را با شکر ایزومالت پر کنید و صبر کنید تا شکر سفت شود. اینک کلبه بیسکویتی را با شکلات به هم بچسبانید و کلبه را با آیسینگ بیارائید.

تکه‌های بزرگ بیسکویت را جدا از تکه‌های کوچک در فر بپزید، زیرا زمان پخت تکه‌های کوچک‌تر، کوتاه‌تر است.

برای تهیه رویال آیسینگ، یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس 100 گرم پودر شکر را کم‌کم به آن بیفزائید و با همزن برقی بزنید. حالا یک‌چهارم قاشق چایخوری پودر کرم تارتار به آیسینگ بیفزائید.

برای قسمت پنجره‌های کلبه و ساخن شیشه پنجره‌ها قدری ایزومالت را آب کنید و داخل پنجره‌ها بریزید و بگذارید کاملا سفت شود.

منبع: شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

کیک بادام فرانسوی + طرز تهیه

 

برچسب ها: کیک، کیک شکلاتی، کیک وانیلی، زندگی آنلاین، شور و شیرین، کلبه  بیسکویتی، کیک فانتزی تعداد بازديد: 593 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز