Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 01:22

14
بهمن
کیک دارچینی به شکل کلاه بافتنی

کیک دارچینی به شکل کلاه بافتنی

برای ساختن قسمت منگوله کلاه، برشی از روی کیک بردارید و آن را خرد کنید. سپس قدری خامه به آن بیفزائید تا خمیر شود. حالا آن را به شکل توپ درآورید و برای قسمت بالای کلاه آن را روی کیک قرار دهید.

افسانه ظروفی

مواد لازم برای6-8 نفر

تخم‌مرغ   3 عدد

شکر دانه ریز   100 گرم

روغن مایع   100 میلی‌لیتر (یک دوم پیمانه سرخالی)

آرد  150 گرم

بیکینگ‌پودر  1 قاشق چایخوری

نمک  1 پینچ

دارچین  1 قاشق چایخوری

گردوی برشته و خرد کرده  50 گرم

خامه شیرین شده قنادی همزده و فرم گرفته حدود 350-450 گرم

روش تهیه

قالب را به شکل نیم کره و به گنجایش یک لیتر چرب کنید و آرد بپاشید و فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن برقی بزنید تا شکر حل شود و تخم‌مرغ‌ها کمرنگ و سبک شوند. سپس روغن مایع را بیفزائید و هم بزنید و بعد مخلوط الک کرده آرد، بیکینگ پودر، نمک و دارچین را به این مایه بیفزائید و مخلوط کنید. حالا گردو را اضافه کنید و مایه فراهم کرده را در قالب بریزید. اکنون کیک را به مدت تقریبی 40-50 دقیقه در فر بپزید و برای اطمینان از پخت کامل کیک، سیخ چوبی کوچکی را در کیک فرو کنید و چنانچه مایه کیک به سیخ چوبی نچسبیده باشد، کیک پخته است. اینک کیک را روی پنجره‌ سیمی خنک کنید و بعد آن را از ارتفاع به سه قسمت برش دهید. آن‌گاه بین لایه‌های کیک، خامه بمالید و باقیمانده خامه را در کیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره ساده و کنگره‌دار بریزید. سپس کیک را روی ظرف مناسب پذیرائی قرار دهید و کیک را مطابق تصویر به شکل کلاه بافتنی بیارائید.

برای ساختن قسمت منگوله کلاه، برشی از روی کیک بردارید و آن را خرد کنید. سپس قدری خامه به آن بیفزائید تا خمیر شود. حالا آن را به شکل توپ درآورید و برای قسمت بالای کلاه آن را روی کیک قرار دهید.

برای آراستن کیک به شکل کلاه از ماسوره‌های M1 و شماره‌ 3 استفاده کنید.

می‌توانید لایه‌‌های کیک را قدری با شربت ساده (بار) مرطوب کنید.

منبع: شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

کیک مارمالاد؛ عصرانه ای بی نظیر

 

برچسب ها: کیک، شیرینی، زندگی آنلاین، شور و شیرین، کیک دارچینی، کیک دارچینی به شکل کلاه بافتنی تعداد بازديد: 664 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز