Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:27

24
دی
کیک زنبورعسل

کیک زنبورعسل

آب، شکر و مایه خمیر را در ظرف کوچک و مناسبی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه رویش را بپوشانید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود.

مهدیه ولی‌نژاد

مواد لازم برای 8 – 10 نفر

آب ولرم  60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

شکر  1 قاشق چایخوری

مایه خمیر فوری  1 قاشق چایخوری

آرد  280 گرم

نمک  یک‌چهارم قاشق چایخوری

کره  30 گرم

تخم‌مرغ  2 عدد

 

مواد لازم رویه

کره  40 گرم

شکر  30 گرم

عسل 3 قاشق سوپخوری

پرک بادام  50 گرم

آب لیموی تازه  1 قاشق سوپخوری

کرم پاتیسیر  به میزان لازم

روش تهیه

آب، شکر و مایه خمیر را در ظرف کوچک و مناسبی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه رویش را بپوشانید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود.

سپس آرد، نمک، کره و مایه خمیر عمل آمده را در کاسه همزن برقی بریزید و تخم‌مرغ‌ها را به آن بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا خمیر صاف و یکدستی حاصل شود (این خمیر قدری چسبنده است). حالا خمیر فراهم کرده را در کاسه چربکرده بگذارید، رویش را با سلفون بپوشانید و 45 دقیقه در دمای محیط نگه دارید.

در این میان مواد رویه را فراهم کنید و فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کنید. اکنون قالب کمربندی را به قطر 21 سانتیمتر چرب نمائید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و به اطراف قالب فویل ببندید.

اینک هوای داخل خمیر را با فشار دستتان بگیرید و خمیر را در قالب قرار دهید. آن‌گاه مواد رویه را رویش بریزید و کیک را به مدت تقریبی 45 دقیقه در فر بپزید. کیک را روی پنجره سیمی خنک کنید و بعد آن را از ارتفاع دو قسمت کنید. بین دو لایه کیک کرم پاتیسیر بمالید و کیک را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید.

 

روش تهیه مواد رویه

همه مواد را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره و شکر آب شود. سپس آن را یک دقیقه بجوشانید و بعد از روی حرارت بردارید.

 

مواد لازم کرم پاتیسیر

زرده تخم‌مرغ 6 عدد

شکر      150 گرم

اسانس وانیل یک‌دوم قاشق چایخوری

آرد ذرت 75 گرم

شیر 560 میلی‌لیتر (یک و یک‌چهارم پیمانه)

کره 40 گرم

 

روش تهیه

زرده تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه آرد ذرت را بیفزائید و مخلوط کنید. سپس شیر را بجوشانید و قدری از آن را به مخلوط تخم‌مرغ افزوده و مخلوط سازید. حالا همه مواد کرم را به ظرف شیر منتقل کنید و آن را روی حرارت ملایم پیوسته هم بزنید تا کرم بپزد و غلیظ شود. اکنون کره را درون کرم بریزید و از روی حرارت بردارید. روی کرم را با سلفون بپوشانید تا رویه نبندد! همینکه کرم خنک شد،‌ می‌توانید آن را مصرف کنید.

منبع: شور و شیرین

برچسب ها: کیک، عسل، شیرینی، آشپزباشی، زندگی آنلاین، شور و شیرین، کیک زنبورعسل، کیک عسلی تعداد بازديد: 396 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • بدون پیمانه و با ارد های مختلف مثل جو و ذرت همراه با روغن زیتون و پوره کدوحلوایی و سیب و هویج و کشمش و بدون شکر کیکی ک با این رسپی در میاد هیچ عیبی و ایرادی هم نداره ....

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز