Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:18

21
دی
مینی كیك خرمالو

مینی كیك خرمالو

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب‌های کوچک مورد نظرتان را با اسپری روغن چرب نمائید.

عارفه ابن الرضا

مواد لازم برای 10-12 عدد

( ١٠ – ١٢ عدد قالب تك نفره )

تخم مرغ   ٣ عدد

شكر قهوه‌ای  ٣٠٠ گرم

وانیل شكری  ١ قاشق چایخوری

روغن مایع  100 میلی لیتر

پوره خرمالو  300 گرم

آرد  ٢٨٠ گرم

بیكینگ پودر   یک و یک دوم قاشق چایخوری

نمك ١ قاشق چایخوری

دارچین  ٢ قاشق چایخوری

جوز هندی  یک چهارم قاشق چایخوری

روش‌تهیه

 فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب‌های کوچک مورد نظرتان را با اسپری روغن چرب نمائید.  تخم مرغ‌ها، شكر قهوه‌ای و وانیل را در کاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا کم‌رنگ و حجیم شود. آن‌گاه روغن مایع را کم کم به آن بیفزائید و بعد پوره خرمالو را اضافه کنید و مایه به دست آمده را فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس مخلوط الک‌ کرده آرد،‌ بیکینگ‌پودر، نمک، دارچین و جوز هندی را در دو نوبت به این مایه بیفزائید و مخلوط کنید. حالا مایه کیک را در کیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره ساده بریزید و آن را در قالب‌های کوچک پایپ کنید. مراقب باشید که حدود نصف حجم قالب از مایه پر شود . اکنون کیک‌ها را به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر بپزید و پس از اطمینان از پخت، قالب را از فر خارج کنید و روی پنجره سیمی قرار دهید. همینکه کیک‌ها خنک شدند، رویشان قدری پودر شکر بپاشید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

منبع: شور و شیرین

برچسب ها: کیک، کاپ کیک، خرمالو، آشپزباشی، زندگی آنلاین، مینی کیک، شور و شیرین، کیک خرمالو، مینی كیك خرمالو تعداد بازديد: 468 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز