Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:56

22
دی
چیزکیک خرما

چیزکیک خرما

سینی شیرینی پزی را به اندازه 30×40 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. آن‌گاه زرده تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود سپس در ظرف دیگری، سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود

آرزو گنجی

مواد لازم برای 4-6 نفر

تخم‌مرغ  4 عدد

شکر  100 گرم

وانیلین  یک‌چهارم قاشق چایخوری

آرد  100 گرم

بیکینگ‌پودر  یک‌دوم قاشق چایخوری

 مواد لازم رویه

پودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوری و یک‌دوم قاشق چایخوری

آب   60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

خرمای بدون پوست و له کرده  200 گرم

آب  125 میلی‌لیتر (یک دوم پیمانه)

شکر  100 گرم

پنیر خامه‌ای  300 گرم

خامه صبحانه   200 گرم

روش‌تهیه

سینی شیرینی پزی را به اندازه 30×40 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. آن‌گاه زرده تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود سپس در ظرف دیگری، سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. حالا زرده‌ها و سفیده‌های همزده را به آرامی با هم مخلوط کنید و بعد آرد و بیکینگ‌پودر را افزوده و با لیسک مخلوط نمائید. اکنون مایه فراهم کرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 15 دقیقه در فر بپزید. همینکه کیک خنک شد با برشگر گرد آن را قالب بزنید و در قالب دسر قرار دهید. حالا ژلاتین را روی آب (60 میلی‌لیتر) بپاشید و به روش بن‌ماری حل کنید. سپس خرما، آب و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم پیوسته هم بزنید تا پوره خرما آبش کشیده شود. اینک پنیر خامه‌ای، خامه، پوره پخته خرما و محلول ژلاتین را با هم مخلوط کنید و در حدود 2 دقیقه با همزن برقی بزنید. اکنون این مخلوط را در قالب‌ها روی کیک بریزید و چیزکیک را دست‌کم 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده مصرف شود. اینک چیزکیک را از قالب جدا کنید و برای پذیرائی در ظرف مناسبی قرار دهید و رویش را با گردو بیارائید.

 منبع: شور و شیرین

برچسب ها: کیک، شیرینی، خرما، آشپزباشی، چیزکیک، کیک خرما، شورو شیرین، چیزکیک خرما تعداد بازديد: 397 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز