Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 19:21

21
دی
نان‌گردو و ارده

نان‌گردو و ارده

مایه خمیر، شکر و نیمی از شیر ولرم را در کاسه مناسبی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه رویش را بپوشانید و 10 دقیقه بگذارید تا مایه خمیر فعال شود.

آرزو گنجی

مواد لازم برای 3 نفر

مایه خمیر خشک فوری یک و یک‌دوم قاشق چایخوری

شکر 1 قاشق سوپخوری

شیر ولرم 500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

نمک      یک‌چهارم قاشق چایخوری

آرد        450 گرم

 مواد لازم میانی

شکر 100 گرم

گردوی پودر کرده  80 گرم

ارده       80 میلی‌لیتر (یک‌سوم پیمانه)

کره آبکرده 1 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ برای روی خمیر 1 عدد

پرک بادام برای تزئین 50 گرم

روش‌تهیه

مایه خمیر، شکر و نیمی از شیر ولرم را در کاسه مناسبی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه رویش را بپوشانید و 10 دقیقه بگذارید تا مایه خمیر فعال شود. سپس در کاسه بزرگی باقیمانده شیر، نمک، مایه خمیر عمل‌آمده و آرد را بیفزائید و مخلوط کنید تا مواد خمیر شود. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یکدست شود و بعد آن را در کاسه چربکرده بگذارید. رویش را بپوشانید و در حدود یک ساعت در دمای محیط نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. اکنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده به اندازه 30 در 40 سانتیمتر باز کنید و مواد میانی را رویش بریزید. آن‌گاه خمیر را از طول رول کنید و به عرض 3 سانتیمتر برش دهید. خمیرهای برش خورده را در سینی چربکرده شیرینی‌پزی بچینید،‌ رویش را بپوشانید و 25 دقیقه در دمای محیط نگه دارید تا حجم‌شان دو برابر شود. اینک روی خمیرها تخم‌مرغ بمالید و پرک بادام بگذارید. سپس نان گردو و ارده را به مدت تقریبی 20 – 25 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید.

 روش تهیه مواد رویه

شکر، گردو، ارده و کره با هم مخلوط کنید.

منبع: شور و شیرین

برچسب ها: نان، گردو، آشپزباشی، ارده، زندگی آنلاین، نان گردو، شور و شیرین، نان‌گردو و ارده، نان گردویی، نان ارده تعداد بازديد: 379 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این نان چیست؟

فیلم روز
تصویر روز