Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:06

14
دی
کیک شکلات و کدو حلوایی

کیک شکلات و کدو حلوایی

خمیر تارت را فراهم کنید و در کیسه نایلونی در یخچال بگذارید. آن‌گاه کدو حلوایی را بشوئید، پوستش را بگیرید و خرد کنید.

افسانه ظروفی

مواد لازم برای 6-8 نفر

خمیر تارت  200 گرم

کدو حلوایی  400 گرم

شکر  80 گرم

کره  50 گرم

تخم‌مرغ  1 عدد

آرد  100 گرم

پودر کاکائو  16 گرم

بیکینگ‌پودر  1 قاشق چایخوری

نمک   1 پینچ

روش تهیه

خمیر تارت را فراهم کنید و در کیسه نایلونی در یخچال بگذارید. آن‌گاه کدو حلوایی را بشوئید، پوستش را بگیرید و خرد کنید. سپس کدو حلوایی را 10 دقیقه روی بخار آب جوش بپزید و مراقب باشید که خیل نرم نشود! حالا یک سوم از کدو حلوایی را جدا کنید و کنار بگذارید و باقمیانده آن را 20 دقیقه دیگر بپزید تا کاملا نرم شود. اکنون کدو حلوایی کاملا پخته را پوره کنید و خمیر تارت را به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز کنید و در قالب پای به قطر 23 سانتیمتر پهن نمائید. آن‌گاه شکر و کره را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود و بعد تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و مخلوط کنید. حالا 100 گرم از پوره کدو حلوایی را درون این مایه بریزید و هم بزنید. سپس مواد خشک را الک کنید و به مایه فراهم کرده افزوده و مخلوط کنید. اینک مایه کیک را در قالب روی خمیر تارت بریزید و کدو حلوایی نیم‌پز را روی آن بچینید. اکنون کیک را به مدت تقریبی 30 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 170 درجه سانتیگراد بپزید.

برای تهیه‌ خمیر تارت، 100 گرم کره نرم شده را همراه با 80 گرم شکر دانه ریز و اندکی وانیل با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه یک عدد تخم‌مرغ به آن بیفزائید و بعد 180 گرم آرد الک کرده را همراه با یک پینچ نمک به این مخلوط بیفزائید تا خمیر شود. سپس خمیر به دست آمده را در کیسه نایلونی بگذارید و یک ساعت در یخچال نگه دارید تا آماده مصرف شود.

منبع: شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

انواع کیک ‌های گردویی با ماست

 

برچسب ها: کیک، شکلات، کیک شکلاتی، آشپزباشی، زندگی آنلاین، کدوحلوایی، شور و شیرین، کیک شکلات و کدو حلوایی، کیک کدوحلوایی تعداد بازديد: 387 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز