Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 10:15

28
مهر
بستنی خرمالو ؛ یک بستنی خوشمزه با طعم پاییز

بستنی خرمالو ؛ یک بستنی خوشمزه با طعم پاییز

بستنی خرمالو را می‌توان به راحتی و بدون استفاده از دستگاه بستنی‌ساز و یا افزودن مواد غیر طبیعی مانند ثعلب، در منزل درست کرد و به عنوان یک دسر خوشمزه مورد استفاده قرار داد.

درست کردن یک بستنی میوه‌ای خوشمزه با استفاده از مواد طبیعی در منزل کار بسیار راحتی است که هر کس از عهده آن برمی‌آید. شما به راحتی می‌توانید با میوه‌های اضافه‌ای که در خانه دارید یک بستنی سالم درست کنید و حتی برای کودکانی که از خوردن میوه امتناع می‌گنند، مورد استفاده قرار دهید. بستنی خرمالو یکی از همین بستنی‌های میوه‌ای است که با تهیه و مصرف آن می‌توانید از  خواص خرمالو نیز برخوردار شوید. البته شما می‌توانید برای بهره بردن از خواص خرمالو، از این میوه در تهیه  کیک و ترشی و دسر و ... استفاده کنید. در این مطلب با طرز تهیه بستنی خرمالوی خانگی با ما همراه باشید.


طرز تهیه بستنی خرمالو

مواد لازم
خرمالوی رسیده 2 عدد
خامه 50 گرم
موز شیرین و یخ زده 2 عدد
شکر یا عسل  4 قاشق غذاخوری (به دلخواه)
وانیل نوک قاشق چایخوری

دستور تهیه
  1. ابتدا خرمالو‌ها را شسته و پوست نازک روی آن‌ها را بگیرید، سپس آن‌ها را به چند تکه تقسیم کرده و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.
  2. خرمالو‌های یخ زده را همراه با خامه، وانیل و موز یخ زده در مخلوط‌کن ریخته و پوره کنید.
  3. سپس شکر را اضافه کرده، سرعت دستگاه مخلوط کن را زیاد کنید و حدو یک دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.
  4. بستنی خوشمزه خرمالو را با اسکوپ در ظرف سرو قرار دهید، روی آن را با شکلات چیپسی، ترافل رنگی یا انواع مغز‌ها تزیین کرده و نوش جان کنید.


نکات مهم
  • این بستنی را می‌توانید فقط با میوه خرمالو یا ترکیبی از میوه‌ها (مثلا ترکیبی از هلو و خرمالو) درست کنید و مزه‌های خاص و جالبی از این بستنی را امتحان کنید.
  • مقدار شکر مورد استفاده در تهیه بستنی را می‌توانید بسته به میزان شیرینی میوه و ذائقه خود تغییر دهید.
  • افزودن برخی از مغز‌ها مانند پسته، بادام و گردو می‌تواند باعث افزایش ارزش غذایی بستنی شود، اما مراقب باشید که میزان این مغز‌ها به اندازه‌ای نباشد که طعم و مزه اصلی بستنی را تحت تاثیر قرار دهد.
  • افرادی که به شیر حساسیت دارند می‌توانند به جای شیر از شیرسویا یا آبمیوه در این بستنی استفاده کنند.
  • افرادی که از رژیم‌های خاصی پیروی می‌کنند و نمی‌توانند شکر استفاده کنند، می‌توانند مقدار شکر را کم کرده یا اصلا از شکر استفاده نکنند یا با استفاده از عسل به جای شکر یک بستنی لذیذ خرمالو رژیمی و سالم درست کنند.


سخن آخر

بستنی مقوی خرمالو  به علت داشتن میوه و لبنیات سرشار از مواد مغذی و مقوی بوده که با مصرف این بستنی می‌توانید بخشی از نیاز‌های بدن به املاح و ویتامین‌های مورد نیاز روزانه را تامین کنید. با رعایت نکات گفته شده می‌توانید به راحتی این بستنی خوشمزه را در منزل درست کرده و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.
 
 
برچسب ها: خواص خرمالو، خرمالو، بستنی خرمالو، طرز تهیه بستنی خرمالو تعداد بازديد: 518 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز