Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 13:09

11
شهریور
رولت حلوا و خرما

رولت حلوا و خرما

خرما را پس از آنكه شستید و هسته‌های آن را جدا نمودید با روغن مایع در چرخ گوشت بریزید. سپس كره را به آن بیفزایید و روی حرارت قرار دهید تا كره به خورد خرما برود. دارچین را نیز با خرما تركیب نمایید.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

مواد لازم رولت حلوا و خرما

خرمای دشتستان 200 گرم

روغن مایع 1 قاشق سوپخوری

كره 50 گرم

دارچین 1 قاشق سوپخوری

آرد سبوسدار 70 گرم

روغن جامد 70 گرم

پودر زنجفیل یك دوم قاشق چایخوری

 

روش تهیه رولت حلوا و خرما

خرما را پس از آنكه شستید و هسته‌های آن را جدا نمودید با روغن مایع در چرخ گوشت بریزید. سپس كره را به آن بیفزایید و روی حرارت قرار دهید تا كره به خورد خرما برود. دارچین را نیز با خرما تركیب نمایید. آرد را پس از آنكه از الك رد نمودید، روی حرارت قرار دهید تا رنگ آن طلایی شود. سپس روغن جامد را به آرد اضافه كنید و هم بزنید تا روغن به خورد آرد برود. سپس پودر زنجفیل را به آرد بیفزایید و كنار بگذارید.

حالا تكه‌ای فویل آلومینیوم را پهن كنید و خرما را روی آن یكدست و به شكل مستطیل باز نمایید. روی آن مخلوط آرد و روغن را بریزید و صاف نمایید. خرما را آهسته رول كنید، فویل را دور آن بپیچید و در یخچال به مدت 3 تا 4 ساعت قرار دهید تا كاملاً بسته شود. سپس رولت را به قطعات یك سانتیمتری برش بزنید و آنها را در دیس بچینید.

 

برچسب ها: رولت حلوا و خرما، رولت، روش تهیه رولت حلوا و خرما، روش تهیه رولت حلوا، رولت خرما تعداد بازديد: 1615 تعداد نظرات: 0

شما هم می‌توانید این رولت حلوا را درست کنید و نظرتان را برایمان ارسال بفرمایید.

فیلم روز
تصویر روز