Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 05:13

17
شهریور
شيرينی برنجی هلالی

شيرينی برنجی هلالی

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید و كره و پودر شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

آرزو گنجی

 

مواد لازم شيرينی برنجی هلالی

برای 45 عدد

كره          225 گرم

پودر شكر   115 گرم

پودر هل    1 قاشق چایخوری

زرده تخم‌مرغ          2 عدد

زعفران حلكرده     یك‌دوم قاشق چایخوری

آرد برنج  270 گرم

آرد سفید (شیرینی‌پزی)             50 گرم

خلال پسته برای تزئین           50 گرم

تخم خرفه برای تزئین                به میزان لازم

 

روش تهیه شيرينی برنجی هلالی

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید و كره و پودر شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه هل و زرده تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. سپس زعفران، آرد برنج و آرد سفید را نیز افزوده و مواد را با نوك انگشتانتان مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و در حدود یك‌ونیم ساعت، در یخچال نگه دارید. اكنون خمیر را بین دو كاغذ روغنی قرار دهید و به ضخامت نیم سانتیمتر باز كنید. آن‌گاه با برشگر هلالی شكل به اندازه تقریبی 3 سانتیمتر، قالب بزنید و در سینی شیرینی‌پزی، بچینید. سپس رویشان تخم خرفه یا خلال پسته بپاشید و به مدت تقریبی 10 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید. شیرینی را تا قبل از خنك شدن، از سینی جدا نكنید!

 

برچسب ها: شیرینی پزی، شيرينی برنجی، شيرينی برنجی هلالی، مواد لازم شيرينی برنجی، روش تهیه شيرينی برنجی تعداد بازديد: 1043 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز