Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 14:19

1
اسفند
شكلات با طعم كارامل

شكلات با طعم كارامل

شكلات سفيد را به روش بن‌ماری آب كنيد و بگذاريد قدری خنك و غليظ شود. آن‌گاه شكلات را در قالب مخصوص شكلات بريزيد و آن را روی ظرف مناسبی برگردانيد تا شكلات اضافی، از قالب بيرون بريزيد.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 15 عدد

 

شكلات سفيد           حدود 300 گرم

مواد لازم برای تهيه كارامل

تافی                               25 عدد

كره                                3 قاشق سوپخوری

خامه صبحانه                    2 قاشق سوپخوری

شكلات تلخ (خرد كرده)       100 گرم

زرورق شكلات                  1 عدد

 

روش تهيه

شكلات سفيد را به روش بن‌ماری آب كنيد و بگذاريد قدری خنك و غليظ شود. آن‌گاه شكلات را در قالب مخصوص شكلات بريزيد و آن را روی ظرف مناسبی برگردانيد تا شكلات اضافی، از قالب بيرون بريزيد.

سپس روی قالب كاردک بكشيد تا شكلات اضافی، روی قالب باقی نماند! حالا صبر كنيد تا شكلات سفت شود و بعد آن را با كارامل پر كنيد و قالب را 5 دقيقه، در فريزر بگذاريد. اكنون روی كارامل، شكلات سفيد بريزيد و با كاردك، اضافی شكلات را از روی قالب پاك كنيد. اينك دوباره قالب را در فريزر بگذاريد و پس از 10 دقيقه، شكلات را از قالب جدا كنيد و در بسته‌بندی مناسبی قرار دهيد.

روش تهیه كارامل: تافی، كره و خامه را در ظرف مناسبی بريزيد و روی حرارت ملايم قرار دهيد تا تافی آب شود. آن‌گاه شكلات را بيفزائيد و هم بزنيد تا مايه صاف و يك دستی حاصل شود. همينكه مايه كاراملی خنك شد، آن را به مصرف برسانيد.

يادآوری: چنانچه بخواهيد برای آراستن شكلات، از زرورق استفاده كنيد، از قالب‌های مخصوص شكلات كه ديواره از كف جداست، بهره بگيريد و قبل از ريختن شكلات سفيد و ساختن پوسته شكلات، زرورق را به اندازه قالب ببريد و كف قالب بگذاريد. سپس آن را با شكلات پر كنيد و پوسته شكلات را بسازيد.

 

 

برچسب ها: شكلات با طعم كارامل‬‎، طرز تهیه بستنی، طرز تهیه کرم کارامل، کارامل و شکلات، روش تهیه کرم کارامل خانگی، روش تهیه کرم کارامل، پاناكتا تعداد بازديد: 659 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز