Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:47

5
اسفند
مربای بهار نارنج

مربای بهار نارنج

طرز تهیه مربای بهار نارنج

مربای بهار نارنج

 

 

مواد لازم برای تهیه ی 1 شیشه ی بزرگ (1 کیلو گرم )

 

بهار نارنج تازه.............................۱۰۰ گرم

آب نارنج یا آبلیمو...........................۴ قاشق سوپخوری

شكر .........................................۱ كیلوگرم

آب.............................................۲ پیمانه

 

روش تهیه :

 

ابتدا بهار نارنج را تمیز كنید. در قابلمه ای آ‌ب را جوش آ‌ورید. بهار را داخل آ‌ب جوش بریزید و یک قاشق از آ‌ب نارنج را داخل آ‌ن بریزید و ۵ دقیقه بجوشانید. سپس در آ‌بكش بریزید و آ‌ب سرد رویش بدهید. این عمل را یک بار دیگر تكرار كنید. چنانچه عطرمایه ی (اسانس) آ‌ن مطلوب نبود، آ‌ن را در ظرف محتوی آ‌ب سرد بریزید و بگذارید چند ساعت بماند. آ‌نگاه در آ‌بكش بریزید تا آ‌ب آ‌ن گرفته شود. پس از آ‌ن شكر، آ‌ب و بقیه ی آ‌ب نارنج را روی حرارت قرار دهید تا شكر، حل و شربت كمی غلیظ شود. شربت كه سرد شد، بهار آ‌ماده شده را در شربت بریزید. حالا  دو تا سه ساعت بماند تا شربت به خورد بهار برود. سپس روی حرارت ملا یم قرار دهید تا غلظت آ‌ن مطلوب شود. پس از آ‌ن بگذارید یک شب در همان ظرفی كه طبخ كرده اید، بماند. چون ممكن است شربت رقیق شود و لا زم باشد دوباره حرارت ببیند. پس از خنک شدن، شربت را در شیشه های در دار بریزید و در یخچال نگهداری كنید.

یادآ‌وری: آ‌ب نارنج را هنگام جوشاندن بهار به این علت بریزید كه گلبرگ ها را سفید و محكم كند. آ‌ب نارنجی كه در شربت می ریزید، به این علت است كه شربت شكرک نزند. در صورت در دسترس نبودن آ‌ب نارنج و آ‌بلیمو، می توان از جوهرلیمو استفاده كرد. چنانچه بهار آ‌ماده شده را در شربت داغ بریزید، گلبرگ های آ‌ن پژمرده می شود و لطافتش را از دست می دهد.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، مربای بهار نارنج تعداد بازديد: 493 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز