Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:53

19
خرداد
كیك آناناس و موز

كیك آناناس و موز

روش تهیه كیك آناناس و موز

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 10-12 نفر

آرد                                         340 گرمش

گردوی برشته و خرد كرده          125 گرم (1 پیمانه)

موز رسیده‌ خرد كرده                 3 عدد

آناناس خرد كرده                      125 گرم

نارگیل                                   45 گرم (یك دوم پیمانه)

دارچین آسیاب كرده                 1 قاشق چایخوری

جوز هندی (رنده كرده)             یك‌دوم قاشق چایخوری

بیكینگ‌پودر                            2 قاشق چایخوری

نمك                                     یك‌هشتم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ                                3 عدد درشت

شكر ‌ریز                               200 گرم

روغن مایع                            250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

روش تهیه كیك آناناس و موز

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و دو قالب را به قطر 20 سانتیمتر، چرب سازید و كف آنها را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه روی كاغذ را نیز چرب كنید و داخل قالب آرد بپاشید. سپس قالب را خوب تكان دهید تا آرد اضافی خارج شود. حالا یك دوم پیمانه از آرد را در كاسه‌ مناسبی بریزید و گردو، موز، آناناس و نارگیل را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

باقیمانده‌ آرد را نیز همراه با دارچین، جوز، بیكینگ‌پودر و نمك مخلوط سازید و الك كنید. اكنون تخم‌‌مرغ‌ها و شكر را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و سبك شود. آن‌گاه روغن را كم‌كم بیفزائید و به همزدن ادامه دهید. سپس مخلوط آرد و ادویه را به این مایه بیفزائید و هم بزنید.

اینك میوه‌های مخلوط كرده با آرد را درون مایه‌ كیك بریزید و بالیسك هم بزنید تا مایه‌ صاف و یكنواختی حاصل شود. مایه‌ فراهم كرده را در قالب‌ها بریزید و به مدت تقریبی 50-55 دقیقه، در فر بپزید. همینكه كیك خنك شد، مابین دو كیك، كرم پنیر بمالید و رو و اطرافش را نیز با كرم بپوشانید.

حالا كیك را برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید و در صورت دلخواه با گل دست‌‌ ساخت‌تان از خمیر فوندانت بیارائید.

یادآوری1: برای تهیه‌ كرم پنیر؛ 100 گرم كره را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه 200 گرم پنیر ماسكارپونه را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. سپس 160 گرم پودر شكر را با یك قاشق سوپخوری آرد ذرت مخلوط و الك  كنید و آن را كم‌كم به كرم بیفزائید و هم بزنید. حالا 2 قاشق چایخوری پوست لیموی رنده كرده، درون كرم بریزید.

یادآوری2: در تهیه‌ این كیك، می‌توانید هم از آناناس تازه و هم از كمپوت آناناس استفاده كنید.

برچسب ها: کیک، آموزش کیک، کیک آناناس، آناناس، روش تهیه کیک آناناس، مواد لازم کیک آناناس، کیک با آناناس و موز تعداد بازديد: 689 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز