Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 18:51

9
مهر
كيك قرمز مخملی

كيك قرمز مخملی

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و دو قالب را به قطر 23 سانتیمتر چرب كنید و كف و دیواره‌اش را با كاغذ روغنی بپوشانید.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم كيك قرمز مخملی

برای 12 نفر
روغن مایع      125 میلی‌لیتر (یك‌‌دوم پیمانه)
شكر ریز      180 گرم
وانیلین      یك‌چهارم قاشق چایخوری
تخم‌مرغ     2 عدد
آرد     225 گرم 
آرد ذرت     2 قاشق سوپخوری
پودر كاكائو     2 قاشق سوپخوری
نمك     1 پینچ
ماست      250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)
رنگ قرمز خوراكی      2 قاشق چایخوری
بیكینگ‌پودر     1 قاشق چایخوری
سركه‌ی سفید     1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه‌ی كرم
پنیر خامه‌ای      150 گرم
پنیر ماسكارپونه      200 گرم
پودر شكر      160 گرم
وانیلین     یك‌چهارم قاشق چایخوری
خامه‌ی فرم گرفته     200 گرم
پوست لیموی رنده كرده     2 قاشق چایخوری

 

روش تهیه كيك قرمز مخملی

فر را با دمای  180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و دو قالب را به قطر 23 سانتیمتر چرب كنید و كف و دیواره‌اش را با كاغذ روغنی بپوشانید. روغن مایع، شكر و وانیلین را با همزن برقی بزنید و تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید. آن‌گاه مخلوط الك‌كرده‌ی آرد، آرد ذرت، پودر كاكائو و نمك را همراه با مخلوط ماست و رنگ قرمز به طور یك در میان درون مایه‌ی فراهم‌كرده بریزید و با همزن برقی بزنید. سپس بیكینگ‌پودر را در سركه حل كنید و آن را به مایه بیفزائید. حالا مایه‌ی به دست آمده را به طور مساوی در قالب‌ها بریزید و به مدت تقریبی 25 دقیقه، در فر بپزید. اكنون كیك‌ها را از فر درآورید و پس از ده دقیقه از قالب خارج كنید و روی پنجره‌ی سیمی قرار دهید تا كاملا خنك شوند. اینك كیك‌ها را در كیسه‌ی نایلونی مناسبی بگذارید و 40 دقیقه در فریزر نگه دارید. در این میان كرم را آماده كنید و آن را بین لایه‌‌های كیك و رو و اطرافش بمالید. آن‌گاه كیك را برای پذیرائی در ظرف زیبائی قرار دهید.

 

روش تهیه‌ی‌كرم: هر دو پنیر، پودر شكر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه خامه و پوست لیمو را بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: روش تهیه کیک، كيك قرمز مخملی، مواد لازم كيك قرمز مخملی، روش تهیه كيك قرمز مخملی، آموزش کیک تعداد بازديد: 1700 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز