Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02:08

18
مرداد
توپ‌های زنجفیلی

توپ‌های زنجفیلی

كره و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با درجه كند همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه پنیر خامه‌ای را بیفزائید و مخلوط كنید.

مژگان فرهنگ

 

 

مواد لازم برای 30 عدد

كره                                125 گرم

شكر قهوه‌ای                   200 گرم

پنیر خامه‌ای                   60 گرم

تخم‌مرغ                         1 عدد

پوست پرتقال رنده‌كرده    1 قاشق چایخوری

آرد                                300 گرم

نمك                             یك‌چهارم قاشق چایخوری

دارچین                         یك‌چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم كرم گاناش

خامه                            100 گرم

شكلات سیاه                100 گرم

روش تهیه توپ‌های زنجفیلی

كره و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با درجه كند همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه پنیر خامه‌ای را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس تخم‌مرغ و پوست پرتقال را اضافه كنید و آرد، نمك و دارچین را نیز درون مایه بریزید تا خمیر مناسبی حاصل شود. اكنون هر بار به اندازه 1 قاشق چایخوری از این خمیر بردارید و به شكل توپ در آورید.

آنها را در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی بچینید و به مدت تقریبی 12-14 دقیقه، در فر گرم‌كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد، بپزید. شیرینی‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و با كرم گاناش، دو تا دو تا به هم بچسبانید. حالا شیرینی را با شكلات شیری آبكرده بیارائید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

روش تهیه كرم گاناش: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، آن‌گاه شكلات را بیفزائید و هم بزنید تا كرم صاف و یكدستی حاصل شود. حالا بگذارید كرم گاناش در دمای محیط خنك شود.

یادآوری: مدت ماندگاری این شیرینی، 2 هفته در ظرف دربسته در یخچال می‌باشد.

 

برچسب ها: زنجفیل، کرم گاناش، روش تهیه توپ‌های زنجفیلی، توپ‌های زنجفیلی، آموزش توپ‌های زنجفیلی، مواد لازم توپ‌های زنجفیلی، تهیه توپ‌های زنجفیلی، آشپزی با توپ‌های زنجفیلی تعداد بازديد: 600 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز