Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:49

19
مرداد
شیرینی حلزونی

شیرینی حلزونی

درست كردن این شیرینی، به دو رنگ خمیر نیاز دارد كه برای خمیر وانیلی؛ كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و زرده تخم‌مرغ را بیفزائید.

لیلا آیانی صفت

 

 

مواد لازم برای 20 عدد از هر رنگ

كره نرم                    120 گرم

پودر شكر                 80  گرم

زرده تخم‌مرغ            1 عدد

آرد                         180 گرم

آرد ذرت                  10گرم

وانیلین                  یك‌چهارم قاشق چایخوری

پودر كاكائو             20 گرم

نمك                     1 پینچ

روش تهیه شیرینی حلزونی

درست كردن این شیرینی، به دو رنگ خمیر نیاز دارد كه برای خمیر وانیلی؛ كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و زرده تخم‌مرغ را بیفزائید. آن‌گاه آرد، آرد ذرت و وانیلین را درون مایه بریزید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. سپس خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و در یخچال نگه دارید.

حالا خمیر شكلاتی را نیز همانند خمیر وانیلی آماده كنید. با این تفاوت كه 20 گرم از میزان آرد آن كم كنید و به جایش مخلوط پودر كاكائو و نمك بریزید. اكنون خمیر شكلاتی را نیز در كیسه نایلونی بگذارید و در یخچال نگه‌دارید. پس از یك ساعت، هر دو خمیر را از یخچال در آورید و برای تهیه شیرینی به شكل حلزون، هر دو رنگ خمیر را جداگانه روی كاغذ روغنی به اندازه 15× 22 سانتیمتر باز كنید و خمیر شكلاتی را روی خمیر وانیلی قرار دهید.

خمیرها را از درازا رول كنید، در كاغذ روغنی بپیچید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. سپس آن را به عرض یك سانتیمتر ببرید و در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی، بچینید. سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و شیرینی را به مدت تقریبی 10 دقیقه، بپزید.

برای تهیه شیرینی به شكل دایره دو رنگ، خمیر شكلاتی را به قطر 2 سانتیمتر رول كنید و خمیر وانیلی را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی نیم سانتیمتر باز كنید. حالا خمیر شكلاتی را روی خمیر سفید قرار دهید و با هم رول كنید. خمیر را در كاغذ روغنی بپیچید و نیم ساعت در یخچال نگه‌دارید.

سپس آن را نیز به عرض 1 سانتیمتر ببرید و در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی بچینید. سینی را در فر گرم‌ كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و شیرینی را 10 دقیقه بپزید.

 

برچسب ها: شیرینی، روش تهیه شیرینی حلزونی، شیرینی حلزونی، حلزونی، مواد لازم شیرینی حلزونی، آموزش شیرینی حلزونی، تهیه شیرینی حلزونی تعداد بازديد: 698 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز