Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 19:49

18
مرداد
شیرینی شكر پاره

شیرینی شكر پاره

آرد و بیكینگ‌پودر را در كاسه مناسبی الك كنید و وانیلین را به آن بیفزائید. آن‌گاه مخلوط كره و زرده‌های تخم‌مرغ را به آرد بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای حدود 50 عدد

آرد                           500 گرم

بیكینگ‌پودر               2 قاشق چایخوری

وانیلین                     یك‌چهارم قاشق چایخوری

كره آبكرده                 250 گرم

زرده تخم‌مرغ              3 عدد

فندق پوست گرفته      100 گرم

مواد لازم برای تهیه شربت

آب                           500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

شكر                         500 گرم

گلاب یا عرق دارچین   60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

روش تهیه شیرینی شكر پاره

آرد و بیكینگ‌پودر را در كاسه مناسبی الك كنید و وانیلین را به آن بیفزائید. آن‌گاه مخلوط كره و زرده‌های تخم‌مرغ را به آرد بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا هر بار به اندازه یك قاشق چایخوری از خمیر بردارید و به شكل توپ در آورید. سپس توپ‌های فراهم‌كرده خمیر را در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی بچینید و وسطشان را با دسته قاشق چوبی گود كنید و فندق بگذارید.

اكنون سینی را در فر گرم‌كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، شیرینی را بپزید. آن‌گاه سینی را از فر در آورید. همینكه شیرینی‌ها قدری خنك شدند، رویشان شربت بریزید.

روش تهیه شربت: آب و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شكر حل شود. آن‌گاه شربت را بجوشانید و پس از 5 دقیقه، گلاب را بیفزائید و پس از چند جوش آن را از روی اجاق بردارید. 

 

برچسب ها: شیرینی، شکر پاره، شیرینی شكر پاره، آموزش شیرینی شكر پاره، روش تهیه شیرینی شكر پاره، مواد لازم شیرینی شكر پاره تعداد بازديد: 624 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز