Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 22:26

26
مرداد
بیسكویت انجیر

بیسكویت انجیر

فر را با دمای 180‌ درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا كاملاً صاف و یكدست شود و تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید.

مژگان فرهنگ

 

 

مواد لازم برای 24 عدد

 كره                        60 گرم

شكر قهوه‌ای            200 گرم

تخم‌مرغ                  2 عدد

اسانس وانیل         1 قاشق چایخوری

پنیر خامه‌ای          120 گرم

آرد                       450 گرم

بیكینگ‌پودر           1 قاشق چایخوری

نمك                    یك‌دوم قاشق چایخوری

مواد لازم میانی

انجیر خشك خرد كرده 240 گرم

آب پرتقال                 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

شكر                       100 گرم

كره                         1 قاشق سوپخوری

آرد                         1 قاشق سوپخوری

پوست پرتقال رنده كرده 1 قاشق سوپخوری

 روش تهیه بیسكویت انجیر

فر را با دمای 180‌ درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا كاملاً صاف و یكدست شود و تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید. سپس وانیل و پنیر خامه‌ای را اضافه كنید و با همزن برقی بزنید تا مایه صاف و یكدست شود.

حالا مخلوط آرد، بیكینگ‌پودر و نمك را به مایه فراهم كرده بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا خمیر را در كیسه نایلونی قرار دهید و 1 ساعت در یخچال نگه دارید. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت 3 میلیمتر و به اندازه 30×40 سانتیمتر، باز كنید و مواد میانی را رویش بریزید و صاف كنید.

اینك خمیر را از درازا رول كنید و دوباره به مدت 1 ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه با چاقوی تیز، خمیر رول كرده را به عرض 1 سانتیمتر ببرید، در سینی بچینید و با پودر پسته بیارائید. حالا سینی را در فر بگذارید و به مدت 12 دقیقه یا تا زمانیكه اطراف شیرینی طلائی رنگ‌ شود، بپزید. اكنون شیرینی را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

روش تهیه مواد میانی: انجیر، آب پرتقال، شكر، كره و آرد را در كاسه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از 10 دقیقه، آن را از روی حرارت بردارید و پوست پرتقال را اضافه كنید و بگذارید كاملا خنك شود.

یادآوری: در صورت تمایل می‌توانید روی شیرینی را با مخلوط یك عدد زرده تخم‌مرغ و 1 قاشق سوپخوری خامه زرین كنید و سپس در فر قرار دهید.

 

برچسب ها: بیسکویت، روش تهیه بیسکویت، مواد لازم بیسکویت، آموزش بیسکویت، تهیه بیسکویت، بیسکویت انجیر تعداد بازديد: 614 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز