Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:02

25
فروردین
تارت گلابی و بادام

تارت گلابی و بادام

كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید، تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و در آخر بادام و آرد را به آن اضافه كنید.

افسانه ظروفی

 

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

 آرد                                      185 گرم

كره‌ سرد خردكرده                   90 گرم

پودر شكر                               55 گرم

زرده‌ تخم‌مرغ                           2 عدد

آب                                        حدود 1 قاشق سوپخوری

گلابی                                   2 عدد متوسط (300 گرم)

مارمالاد زردآلو                        2 قاشق سوپخوری

مواد لازم برای تهیه‌ مایه‌ بادامی

كره‌ نرم                                125 گرم

پودر شكر                             75 گرم

تخم‌مرغ                               2 عدد

بادام آسیاب كرده                  125 گرم

آرد                                      1 قاشق سوپخوری

روش تهیه تارت گلابی و بادام

آرد، كره و پودر شكر را در كاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ و آب را بیفزائید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. سپس خمیر را اندكی ورز دهید تا صاف و یكدست شود. حالا آن را دركیسه‌‌ نایلونی بگذارید و نیم ساعت در یخچال نگه‌دارید.

اكنون فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد، گرم كنید و قالب دیواره از كف جدای تارت را به قطر 23 سانتیمتر چرب نمائید. اینك خمیر را روی سطح آرد پاشیده بزرگتر از قطر قالب باز كنید و آن را در قالب بیندازید به گونه‌ای كه كف و دیواره‌ قالب را كاملاً بپوشاند.

اضافی خمیر را بگیرید و اطرافش را مرتب كنید. روی خمیر را بپوشانید و قالب را نیم ساعت در یخچال نگه دارید. در این میان پوست و هسته‌ گلابی‌ها را بگیرید و هر یك را به چهار قسمت ببرید. سپس هر تكه را از درازا به برش‌های نازك ببرید ولی مراقب باشید برش‌ها از هم جدا نشوند! حال مایه‌ بادامی را روی خمیر بریزید و صاف كنید و گلابی‌ها را به شكل زیبائی رویش بچینید.

آن‌گاه قالب را در سینی بگذارید و در فر قرار دهید. اكنون تارت را به مدت تقریبی 40 دقیقه یا تا زمانیكه طلائی رنگ شود، در فر بپزید. اینك تارت را از فر در آورید و بلافاصله روی گلابی‌ها مارمالاد صاف كرده‌ زردآلو بمالید و بگذارید كاملاً خنك شود. حالا تارت را از قالب در آورید و برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی قرار دهید.

روش تهیه‌ مایه‌ بادامی: كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید، تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و در آخر بادام و آرد را به آن اضافه كنید.

 

برچسب ها: آموزش تارت، تارت، تارت گلابی و بادام، تارت گلابی، تارت با بادام، روش تهیه تارت گلابی، مواد لازم تارت تعداد بازديد: 851 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز